خبر

افزایش ۳۰ درصدی ­تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی

افزایش ۳۰ درصدی ­تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی

به گزارش بازار، سید محمد موسوی افزود: آمار تولید سال ۱۴۰۰ به تولید ۱۷۰۰ دستگاه رسیده و این در حالی بود که برآوردها حکایت از ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده راهسازی و معدنی در کشور داشت. به این منظور حرکت جهشی برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شد و شاهد افزایش تولید ۱۰۰ درصدی در این حوزه بودیم. در سال ۱۴۰۱ علاوه بر هپکو ۱۰ شرکت فعال بخش خصوصی در این حوزه فعالیت کردند و حاصل دستاورد آنها تولید ۳۵۰۰ ماشین آلات معدنی و راهسازی در سال ۱۴۰۱ بود.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اضافه کرد: همین برنامه رشد را برای سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی کردیم و برنامه داریم ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی فرسوده را نیز نوسازی کنیم.

موسوی با بیان اینکه در این حوزه هر جایی که تولید داخل نداریم اجازه واردات می‌دهیم گفت: ضمن حمایت از تولید ماشین آلات در داخل کشور، آنجایی که تولید نداریم باید اجازه واردات دهیم و دست معدن کاران را از ماشین آلات پرکنیم.

وی در پاسخ به اینکه در بخش تولید ماشین آلات کشاورزی چه اقداماتی انجام شده است؟، افزود: در حوزه تراکتور در سال ۱۴۰۱ نه تنها تولید داخل نیاز کشور را کاملا تامین کرد، بلکه در سال ۱۴۰۲ صادرکننده شدیم و امروز اجزا، قطعات و تراکتور کامل صادر می‌کنیم که تا کنونمیزان صادرات تراکتور به ۲۲ میلیون دلار رسیده است.

موسوی اضافه کرد: در سال رشد تولید، گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، در مردادماه نشان داد که ۱۸ درصد در حوزه تولید ماشین آلات و تجهیزات رشد داشتیم؛ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود رشد تولید ۹ ماهه شرکت‌های بورسی در حوزه ماشین‌آلات را حدود ۱۱ درصد اعلام کرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی