عمومی

مارک زاکربرگ فقط اهمیتی نمی دهد و این مجرد است بزرگترین کلید موفقیت او

مارک زاکربرگ فقط اهمیتی نمی دهد و این مجرد است
بزرگترین کلید موفقیت او

شما باید به مارک زاکربرگ اعتبار بدهید. وقتی او ذهن خود را به چیزی معطوف می‌کند، توانایی عجیبی دارد که سرش را پایین بیاندازد و جلو ببرد، مهم نیست چه چیزی سر راه او باشد. به نظر می رسد که این درست است حتی زمانی که چیزی که در سر راه او قرار دارد افکار عمومی گسترده در حال حرکت در جهت مخالف. زاکربرگ اغلب تا حدی بی حوصله به نظر می رسد که به نظر می رسد دور از دسترس به نظر می رسد.

به عنوان مثال، او اخیراً تصویری را در فیس بوک منتشر کرده است. آواتار او در متاوره بد بود مطمئناً به نظر نمی رسد یا شبیه به نوع اینترنت آینده است که هر یک از ما می خواهیم زمان قابل توجهی را در آن سپری کنیم. در بهترین حالت، شاید به خوبی یک عکس از یک بازی ویدیویی ۲۵ ساله باشد.

واکنش وحشیانه بود. دیگران نوشتند اگر این دیدگاه زاکربرگ برای متاورژن است، همه ما باید باشیم بسیار نگران. اگر دیدگاه او برای متاورس قبلاً بسیار وحشتناک بود.

زاکربرگ، با این حال، به نظر می‌رسد که از این نوع انتقادها بی‌تاب است. گویی او در حال انجام نوعی بازی طولانی است که هیچ کس دیگری نمی بیند، و حاضر است در خدمت رسیدن به هر چشم اندازی که برای متا می بیند، فشارها و انتقادات را تحمل کند.

برای منصفانه بودن، او روز جمعه پاسخ داد و توضیح داد که تصویری که به اشتراک گذاشته یک نسخه “بسیار ابتدایی” است و اینکه متا قصد دارد در طول زمان به بهبود گرافیک ادامه دهد.

تا الان کار شده است. منظورم این است که فیسبوک بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی و دومین پلتفرم بزرگ تبلیغاتی جهان است. حتی پس از از دست دادن ۱۰ میلیارد دلار به دلیل تغییرات اپل در نحوه ردیابی کاربران، متا اساساً پول چاپ می کند.

از سوی دیگر – قیمت سهام متا از یک سال پیش تا کنون ۵۰ درصد کاهش یافته است. این یک مشکل است اگر امیدوار باشید که آنها پول خود را سرمایه گذاری کنند در حالی که شرکت ۱۰ سال آینده را صرف ساختن آنچه که معتقد است نسخه بعدی اینترنت است، می کند. اگر سهام نشانه ای باشد، سرمایه گذاران مطمئن نیستند. باز هم زاکربرگ نگران به نظر نمی رسد.

البته زاکربرگ به دلیل مالکیت دسته خاصی از سهام، نمی تواند اخراج شود. او در مورد شرکتی که در یک اتاق خوابگاه هاروارد تأسیس کرد، حرف آخر را می زند. این به او کنترل زیادی بر روی اتفاقات می‌دهد، اما همچنین به او آزادی زیادی می‌دهد.

به من گوش کن. من قاطعانه با فیس بوک (یا متا یا هر چیز دیگری) طرف هستم، بهتر بود اگر مدیر عامل آن پاسخگوتر بود. همچنین فکر می‌کنم تا زمانی که شخص دیگری مدیر عامل است.

اما، برای زاکربرگ، بی ارتباط بودن تقریباً یک ابرقدرت است. این چیزی است که او را به همان اندازه موفق کرده است، و فکر می کنم درسی وجود دارد که باید آموخت.

برای واضح بودن، فکر می کنم مارک زاکربرگ بسیار اهمیت می دهد که شما در مورد فیس بوک و اینستاگرام چه فکر می کنید. یا، حداقل، او به حدی اهمیت می دهد که شما به استفاده از آن ادامه دهید. اما چیزی که مارک زاکربرگ به آن اهمیت نمی‌دهد این است که درباره آینده‌ای که او تصور می‌کند چه می‌گویید.

من فکر می‌کنم تا حدی به این دلیل است که او فرض می‌کند پلتفرمش به اندازه‌ای رسیده است که به سادگی می‌تواند راه خود را به فراجهان حرکت کند. بقیه صنعت در کار است یا نه. ممکن است حق با او باشد.

از سوی دیگر، من فکر می‌کنم که اگر در تلاش برای ساخت چیزی کاملاً جدید، شما باید مایل باشید که نویز را خاموش کنید و به جلو فشار دهید. اگر جدید باشد، مردم متوجه نمی شوند که شما چه کاری می خواهید انجام دهید – آنها نمی توانند. آنها هرگز آن را تجربه نکرده اند. این بدان معناست که آنها انواع نظرات را در مورد آن خواهند داشت، بسیاری از آنها منفی.

متافوره در واقع نمونه کاملی است. به غیر از افراد دیگری که به نوعی علاقه مالی به تبدیل متاورس به یک چیز دارند، تقریباً هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد. نمی‌دانم همه ما روزی برای رفتن به مدرسه یا محل کار یا سینما، هدست‌های خود را به هدست می‌بندیم. این برای من آنقدر غریبه به نظر می رسد که به سختی می توانم باور کنم که کسی بخواهد برای آن نسخه در آینده ثبت نام کند.

مطمئناً هنوز وجود ندارد، و این قسمتی است که زاکربرگ به نظر نمی‌رسد به نظر کسی اهمیت دهد. او راضی است که تکه‌های کوچکی برای ما بی‌احساس کند، بدون اینکه اهمیتی بدهد که در نتیجه چقدر آنلاین شده است.

باید بگویم که — مانند همه چیز — تعادل وجود دارد. خاموش کردن صداهای مخالف باعث مشکلات زیادی در دنیای واقعی می شود. مسلماً به همین دلیل است که فیس بوک در چنین موقعیت سختی در مواردی مانند حریم خصوصی کاربر یا محتوای خشونت آمیز و افراطی قرار دارد. تمایل زاکربرگ برای نگاه کردن به دور از تماس، او را بسیار موفق کرده است، اما بدیهی است که هزینه ای دارد.

برای این منظور، من فکر کنید زاکربرگ و متا بهتر است به جای رد کردن همه چیز به عنوان سر و صدا، کمی بیشتر به صحبت‌های افرادی که نگرانی‌هایشان را مطرح می‌کنند گوش دهند. گاهی اوقات منتقدان شما حق دارند. گاهی اوقات آنها دیدگاه مفیدی دارند که می تواند شما را از انجام یک کار وحشتناک باز دارد.

همین چیز برای هر رهبر صادق است. وظیفه شما این است که اطراف خود را با افراد بسیار باهوشی احاطه کنید که می توانند به شما در تشخیص قدم بعدی درست برای شرکتتان کمک کنند. اگر این کار را انجام دهید، سر و صدا یا انتقاد را متوقف نمی کند، اما باعث می شود سر خود را پایین بیاندازید و به حرکت ادامه دهید.
 

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی