خبر

ورود بورس به دوره رونق / سمت وسوی بازار در هفته پیش رو

ورود بورس به دوره رونق / سمت وسوی بازار در هفته پیش
رو

349264 984 - ورود بورس به دوره رونق / سمت وسوی بازار در هفته پیش
رو
اقتصاد۲۴– تا ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۶هزار و ۵۶۲ واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۶درصدی مواجه شد.

بازار در هفته‌های آتی چه سمت‌وسویی را در پیش خواهد گرفت؟

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی وضعیت کلی بازار به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار بورس همانند هر بازاری دارای یک دوره رونق و یک دوره رکود است. اگر سنوات بیست ساله بازار بورس را مرور کنیم خواهیم دید که معمولا بازار ۱۸ ماه تا ۲ سال در رکود بوده و ۱۸ ماه تا ۲ سال رونق داشته است. از مردادماه سال ۹۹ بازار در رکود قرار گرفت و اکنون رکود بازار تمام شده و از اول اسفند سال گذشته وارد فاز رونق شده است و من معتقدم که رونق بازار در سال جاری ادامه‌دار خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه خطری می‌تواند بازار بورس را تهدید کند، گفت: افزایش نرخ بهره می‌تواند یک تهدید جدی برای بازار بورس باشد. اگر بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش دهد ما شاهد تغییر وضعیت شاخص خواهیم بود. اما اگر نرخ بهره بین بانکی ثابت بماند و یا کاهش یابد بدون شک رونق بازار بورس بیشتر خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: وضعیت بازار به عملکرد سایر بازار‌ها بستگی دارد، اما در مجموع می‌توان گفت روند شاخص در سال ۱۴۰۱ مثبت خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی