خبر

صعود شاخص کل بورس در ۶ ماه دوم سال به بالای دو میلیون

صعود شاخص کل بورس در ۶ ماه دوم سال به بالای دو
میلیون

353633 856 - صعود شاخص کل بورس در ۶ ماه دوم سال به بالای دو
میلیون
اقتصاد۲۴- فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران با تردید‌ها و متغیر‌های زیادی مواجه است، توضیح داد: یکی از این ابهامات وضعیت برجام است، دیگری اثرات حذف ارز ترجیحی و سایر مسائل مانند ماجرای آبادان که هرچند شاید اثر خاصی نداشته باشد، اما زمانی که کنار دیگر ابهامات قرار میگیرد شرایطی ایجاد میکنند که ممکن است خط سیر اصلی بازار را تحت تاثیر قرار دهد. درواقع درحالی که این روز‌ها بازار روند نزولی دارد، آمار نشان میدهد که از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص هم وزن ۲۵ درصد و شاخص کل ۱۴ درصد بازدهی داشته است.

وی ادامه داد: البته بازدهی‌های مذکور کارنامه خوبی نیست، اما یک القای ناصحیح از سوی تحلیل‌های تکنیکال وجود دارد که میگوید شاخص کل به سختی میتواند از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کند. در صورتی که این شاخص، شاخصی است که مدیریت می‌شود. چگونه می‌شود شاخص هموزن ظرف دو ماه ۲۵ درصد بازدهی داشته باشد، اما ش شرکت‌های پروزن، به صورت مداوم برعکس حرکت عمومی شاخص حرکت کنند؟ بنابراین نمیتوان شاخص را ملاک قرار داد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه در فضای تکنیکال همه به این نتیجه رسیده اند که رسیدن به شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی ممکن نیست، اظهار کرد: این موضوع مطرح می‌شود غافل از انکه اثار تصمیمات و متغیر‌های اثرگذار بر وضعیت عملکرد سود و زیان شرکت‌ها لزوما تطبیق اساسی با قیمت سهام ندارند. تحلیلگران تکنیکال حکم میکنند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نقطه مقاومت است درحالی که سایر بازار‌های مالی با انتظارات تورمی صد در صد اینده را رو به افزایش میبیند.


بیشتر بخوانید: اُفت هزار و ۳۹۱ واحدی شاخص بورس


آقابزرگی ادامه داد: این افزایش نه صرفا به دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی یا افزایش قیمت دلار بلکه ناشی از انتظارات تورمی است. اما بورس به دلیل مدیریت‌ها و یا دستکاری‌هایی که روی شاخص می‌شود با فرسایش رو به رو است. اما من مطمئن هستم در ۶ ماه دوم سال، شاخص کل بالای دو میلیون واحد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی