عمومی

کاهش بودجه؟ ورشکستگی بالا؟ این یک زمان عالی برای شروع است کسب و کار. یا آن؟

کاهش بودجه؟ ورشکستگی بالا؟ این یک زمان عالی برای شروع است
کسب و کار. یا آن؟

آیا اکنون زمان مناسبی برای شروع یک کسب و کار است یا شرکتی در مراحل اولیه؟ این تز توئیت وی سی زک واینبرگ است که در سرزمین استارت‌آپ به صورت ویروسی منتشر شد، که در آن وی اظهار داشت: “دیوانه به نظر می رسد اما [اکنون] بهترین زمان برای یک بنیانگذار مرحله اولیه است.”

این بستگی زیادی به موقعیت شما دارد. .

مطمئناً محبوب‌ترین ادعا در مورد زمان‌بندی راه‌اندازی از موسس و سرمایه‌گذار بیل گراس، در یک سخنرانی TED که در سال ۲۰۱۵ ارائه کرد. او پس از مطالعه ۲۰۰ شرکت، به این نتیجه رسید که در واقع بیشترین زمان بندی است. عامل مهمی که در موفقیت یا شکست آنها نقش دارد. اگر فقط بتوانید زمان شرکت یا محصول خود را به درستی زمان‌بندی کنید، معنایش این است که می‌توانید مطمئن شوید که در سمت راست این شکاف قرار دارید.

خوب است که بدانید، اما واقعاً چگونه قرار است از این اطلاعات به عنوان یک کارآفرین استفاده کنید؟ اول از همه، زمان‌بندی مورد بحث گراس در مورد چیزهایی نیست که به راحتی می‌توانید بدانید، به این ترتیب که می‌توانید با خواندن گزارش‌ها، شرایط اقتصادی گسترده‌ای را درک کنید. این در مورد این است که آیا اکنون زمان مناسبی است تا مشتریان بالقوه شما بخواهند محصول شما را بپذیرند یا خیر. شرکت‌های بی‌شماری محصولی را ارائه کرده‌اند که بعداً برخی از شرکت‌های دیگر موفق شدند آن را عرضه کنند.

دوم، بیشتر وقتی نوبت به زمان‌بندی می‌رسد، کارآفرینان تجملاتی برای انتخاب ندارند. مطمئناً، هر کسی تاریخی را برای راه‌اندازی شرکت خود انتخاب می‌کند، اما زمانی که در مسیر راه‌اندازی قرار می‌گیرد، معمولاً این گزینه را ندارند که شرکت یا ابتکارات اصلی آن را برای مدت شش ماه یا بیشتر به تأخیر بیندازند (اگرچه می‌توانید هنگام راه اندازی، ترک کار خود را به تعویق بیندازید، که می تواند در هر محیط اقتصادی به شما کمک کند).

یک دلیل سوم برای سخت بودن آن برای استفاده از بینش “زمان بندی”: اگر شرکت خود را بیش از حد به سمت موفقیت در محیط خاصی که امروز در آن هستید هدف قرار دهید، احتمالاً زمانی که — به ناچار، در نهایت — آن محیط تغییر کند، شکست خواهید خورد.

اما سایر ایده‌های زمان‌بندی، خاص به نوع محیط اقتصادی که اکنون در آن قرار داریم، چطور؟ تحقیقات در این زمینه راهنمایی هایی را ارائه می دهد. یک مقاله ۲۰۲۰ توسط چهار اقتصاددان که کارآفرینی را در میان «شوک‌های برون‌زا» مطالعه کرده‌اند، ” یا رویدادهای بزرگ خارج از کنترل یک کارآفرین، کار را به خوبی بررسی می کند و بسیاری از کارها را در این زمینه بررسی می کند و نتایجی را ارائه می دهد.

با این حال، در حالی که این واقعیت هم در تحقیقات و هم در اظهارات بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران استارت‌آپ بسیار مورد استناد قرار می‌گیرد، اقتصاددانان داده‌های کافی برای تعیین اینکه آیا این عملکرد بهتر می‌تواند ناشی از سوگیری انتخاب باشد یا خیر، در دسترس نیستند. ممکن است شرکت هایی که در شرایط سخت اقتصادی موفق می شوند در وهله اول بهترین شرکت ها باشند. هنگامی که بسیاری دیگر شکست می خورند، در زمانی که بسیاری دیگر شکست می خورند، تمایل دارند بعداً در زمان های آسان تر عملکرد بهتری داشته باشند.

برای شرکت هایی که نیاز دارند با توجه به شوک‌های اقتصادی، دلایلی وجود دارد که باور کنیم شرایط اقتصادی بیشتر از شرکت‌های جدیدتر به نفع شرکت‌های جدیدتر است. آن‌ها انعطاف‌پذیرتر هستند، می‌توانند فرصت‌ها را تشخیص دهند و تمرکز تیم‌هایشان را برای پاسخ به استرس تنظیم کنند.

وقتی نوبت به آن می‌رسد. استخدام – یک چالش بزرگ برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ – اگر شرکتی به سرمایه کافی برای استخدام دسترسی داشته باشد، رکود می‌تواند زمان بهتری برای جذب استعدادها باشد. امروزه، بسیاری از شرکت‌های بزرگ استخدام و یا حتی حذف تیم‌های خود را متوقف کرده‌اند. اگر در مرحله استخدام هستید، کمتر از همین چند ماه پیش به استعدادهای بهتر دسترسی خواهید داشت.

اگر شما یکی از شرکت هایی هستید که نحوه ایجاد فرهنگ کار از راه دور خوب را کشف کرده اید، در اینجا یک مزیت ویژه وجود دارد. واضح است که کار از راه دور حداقل در برخی از صنایع و موقعیت‌های خاص و حداقل برای بخشی از هفته باقی می‌ماند. اگر هزینه کمتری در املاک و سربار می‌پردازید، و تیم‌های شما زمان کمتری را برای رفت‌وآمد صرف می‌کنند، این می‌تواند تلاش‌های شما را برای استخدام افزایش دهد – علاوه بر بهبود حاشیه‌ها.

این شرایط اقتصادی می‌تواند زمان خوبی برای خرید یک شرکت باشد. ارزش‌گذاری‌ها برای بسیاری از کسب‌وکارها نسبت به چند ماه پیش کاهش یافته است، بنابراین اگر یکی از بهترین راه‌های رشد شما از طریق اکتساب است (چیزی که بسیاری از شرکت‌های ۵۰۰۰ شرکت به من می‌گویند در مسیر آنها به رشد چهار رقمی ضروری بوده است)، اکنون می‌تواند زمان خوبی برای شروع آن مکالمات با رقبا یا شرکت‌هایی که محصولات یا خدمات مجاور را ارائه می‌کنند که می‌تواند با پیشنهادات فعلی شما مطابقت خوبی داشته باشد.

اما به نوعی بهترین زمان برای کار کردن نیز وجود دارد. کسب و کار شما، یا راه اندازی یک تلاش جدید، تقریبا همیشه “در اسرع وقت” است. در نهایت، تقریباً در هر پروژه ای، بهترین زمان برای شروع کار دیروز بود و امروز را در بهترین حالت در رتبه دوم قرار داد. اگر می‌خواهید به اندازه یک بنیانگذار معمولی از خودتان در شرکتتان بگذارید، بدون توجه به اینکه چه زمانی آن را شروع می‌کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت. و سود آن سال‌ها بعد خواهد بود.

برای شرکتی که بعداً به موفقیت می‌رسد، تفاوت در ایجاد یک تلاش در طول این شش ماه، یا آن شش ماه، به دلیل برخی شرایط اقتصادی خاص به اندازه کافی نخواهد بود. این اثر انباشته کار سخت با گذشت هر روز حاصل می شود. اگر قرار است شرکت شما همان چیزی باشد که تصور می‌کنید، مانند هر کارآفرینی که قبل از شماست به آنجا خواهید رسید: یک قدم در هر زمان، صرف نظر از محیط اقتصادی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی