خبر

افزایش مصرف فولاد در بازار داخلی

افزایش مصرف فولاد در بازار داخلی

به گزارش بازار، از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده است؛ میزان مصرف ظاهری فولاد در این مدت درمقایسه با مدت مشابه پارسال برای مقاطع طویل، شمش و محصولات فولادی ۰.۵ تا ۳.۱ درصد بیشتر شده، اما برای مقاطع تخت و آهن اسفنجی میزان مصرف ظاهری کمتر شده است که این میزان (۳.۱ درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دو ماهه سال گذشته) معادل یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن است.

براین اساس، از شش میلیون و ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی تولیدی دو ماهه ابتدای امسال، نزدیک به پنج میلیون تن آن صرف مصارف داخلی شده که درمقایسه با چهار میلیون و ۸۱۹ هزار تن مصرفیِ دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دو ماهه ابتدایی امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال تغییرات قابل توجهی نداشته و تنها ۱۸ هزار تن بیشتر است. درحالیکه در دو ماه نخست سال گذشته سه میلیون و ۵۷۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود، که این عدد امسال به سه میلیون و ۵۹۶ هزار تن رسیده و فقط ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

در دو ماهه ابتدایی امسال، یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن از مقاطع تخت فولادی صرف مصرف داخلی شده است و مصرف این مقاطع درمقایسه با پارسال که یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن بوده، ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

درنهایت مصرف آهن اسفنجی نیز ۰.۳ درصد کاهش یافته و از شش میلیون و ۵۳۷ هزار تن درمجموع دو ماهه ۱۴۰۱ به شش میلیون و ۵۱۹ هزار تن رسیده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی