عمومیمقالات

از آشنایی با شما خوشحالم: هنر معرفی شدن

از آشنایی با شما خوشحالم: هنر معرفی شدن

“کریس، می‌خواهم الن را به شما معرفی کنم. من فکر می کنم او می تواند به شما در جستجوی شغل کمک کند. موفق باشید! من به شما اجازه می دهم آن را از اینجا ببرید.”

اگر در جهان شبکهجدید هستید—یا کمی زنگ زده هستید. /a>، مقدمه های مهم ممکن است ترسناک یا حتی ناخوشایند به نظر برسند، به خصوص اگر ندانید چه بگویید.

اما به یاد داشته باشید، معرفی تنها اولین قدم برای دوستی های جدید است. شبکه سازی در نهایت در مورد ایجاد روابط و شهرت است. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به کسی معرفی می شوید که می تواند به شما در پیشرفت حرفه ای کمک کند< /a>، می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید این تبادل را موفق‌تر کنید و احتمالاً دوباره اتفاق بیفتد.

۱۰ قانون آداب معارفه

پس، آیا می‌خواهید مقدمه بعدی را انجام دهید؟ اگر چنین است، اینها ۱۰ قانون آداب معارفه هستند که باید به خاطر بسپارید:

۱٫ معرفی کننده از شهرت خود برای شما استفاده می کند.

وقتی شخصی شما را معرفی می کند، از یک دوست یا همکار می خواهد که برای شما وقت بگذارد. این یک لطف شخصی است و از یک نفر نمی توان درخواست های زیادی کرد. به نوبه خود، شما به بازتاب شخصی معرفی‌کننده تبدیل می‌شوید، بنابراین این فرصت را به حساب بیاورید – همه چیز به شما مربوط نیست.

۲٫ برای نشان دادن آداب معارفه خوب، سریعاً پیگیری کنید.

وقتی مقدمه ای انجام می شود، آداب مناسب این است که به سرعت حرکت کنید، نه تنها به عنوان نشانه ای از قدردانی، بلکه برای اطمینان از اینکه مخاطب جدید شما مقدمه را به خاطر می آورد. در تجارت، دو هفته یک ابدیت است و هزاران چیز از آن زمان گذشته است. تأخیر همچنین می‌تواند ناخواسته نشان دهد که مقدمه آنقدرها برای شما مهم نیست یا احساس فوریت ندارید، که هیچ کدام مفید نیستند.

۳٫ هدف خود را برای معرفی حضوری داشته باشید.

هر معرفی زمانی برای ملاقات حضوری با شما ندارد، اما در صورت امکان سعی کنید ملاقات های حضوری داشته باشید. هیچ چیز، حتی یک ایمیل عالی پشت سر هم، جایگزین مکالمه حضوری نمی شود.

۴٫ برنامه شما ثانویه است.

آداب معارفه به این معنی است که شما برنامه خود را با برنامه آنها تطبیق دهید – برعکس انتظار نداشته باشید. مایل به ملاقات قبل از کار و نزدیک به دفتر خود باشید. هرگز از آنها نخواهید که نزد شما بیایند، زیرا شما هستید که درخواست لطف می کنید.

۵٫ برای جلسه خود آماده شوید.

قبل از رسیدن به آنجا با تحقیق در مورد مخاطب جدید خود، از قبل با چه کسی ملاقات می کنید. شما نه تنها آماده به نظر خواهید رسید، بلکه با ایده بهتری در مورد آنچه که باید بگویید و اعتماد به نفس بیشتر که با دانستن اینکه با چه کسی صحبت می کنید به وجود می آید، بحث بسیار سازنده و معناداری خواهید داشت.

۶٫ برای نشان دادن آداب معرفی مناسب، «پرسش» را بدانید.

جلسه خود را به این امید سپری نکنید که فردی که اخیراً ملاقات کرده‌اید می‌داند چه کاری باید انجام دهد یا چگونه به شما کمک کند، اگر حتی خودتان نمی‌توانید آن را بیان کنید. آنچه را که می خواهید مشخص کنید، سپس درخواست خود را تا جایی که می توانید محدود کنید. چیزی شبیه این بگویید: «هدف من این است که با افراد در صنعت خدمات مالی در نیویورک ارتباط برقرار کنم» یا «از راهنمایی شما در مورد یافتن یک نماینده برای کتاب غیرداستانی من که مخاطب نوجوانان است، سپاسگزارم.» تا جایی که می توانید آن را بردارید.

۷٫ روی یک رابطه کار کنید، نه یک معامله.

خود را پیشی نگیرید و تعیین کنید چه کسی «ارزش وقت شما را دارد». حتی فردی که فرصت شغلی فعلی ندارد، ممکن است معرفی کامل بعدی را برای شما داشته باشد یا تصمیم بگیرد یک موقعیت کاملاً جدید بر اساس مکالمه شما ایجاد کند. شبکه‌سازی و معرفی‌ها ارگانیک هستند، نه فرمولی.

۸٫ سپاسگزاری کنید.

شما دو لطف دریافت کردید، بنابراین یک یادداشت تشکر شخصی بلافاصله پس از جلسه برای مخاطب و معرفی کننده شما. افراد دیگر از روز پرمشغله خود برای کمک به شما وقت گذاشته اند و یک یادداشت تشکر ساده آداب مناسبی برای نشان دادن قدردانی شما از معرفی و تقویت ارتباط است.

۹٫ در تماس باشید.

یک درخواست LinkedIn به مخاطب جدید خود ارسال کنید—اما از خودکار استفاده نکنید یادداشت لینکدین “من می خواهم شما را به شبکه حرفه ای خود اضافه کنم.” در عوض، یک نظر شخصی که به جلسه خود ارجاع می دهد اضافه کنید. علاوه بر این، به دنبال راه‌های دیگری برای ارتباط ماندن پس از اولین جلسه خود باشید—مثلاً آنها را در توییتر دنبال کنید و از ایمیل خود مطلع باشید. وقتی درخواست کمک می‌کنید، باید در راس آن باشید و مطمئن شوید که هیچ فرصتی از شما نمی‌گذرد.

۱۰٫ شما نمی توانید صرفاً یک مخاطب باشید—این آداب مناسبی برای معرفی جدید نیست.

همه ما آن دسته از افرادی را در شبکه خود می شناسیم که فقط زمانی تماس می گیرند که به دنبال شغل جدید هستند، سپس تا دفعه بعدی که به کمک نیاز دارند پنهان می شوند. با پرسیدن «چه کاری می توانم انجام دهم؟» برای مخاطبین خود لطفی کنید. برای مثال، شما ممکن است به نوبه خود معرفی‌کننده شوید و معرفی‌هایی انجام دهید که برای آنها ارزشمند است.

یک بار با یک کلاس کارآفرینی در دانشگاه متدیست جنوبی صحبت کردم. بعد از کلاس، دانش آموزی آمد تا خود را معرفی کند و از حضور من تشکر کند. او همچنین به من گفت که نویسنده محترم دیگری را در فضای من می شناسم و پیشنهاد داد که ما را معرفی کند. آن شب یک درخواست لینکدین با یک یادداشت شخصی دریافت کردم که دوباره از من برای بازدید از کلاسش تشکر می کنم.

این کار به این صورت انجام می شود.

این مقاله در آوریل ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس از PaeGAG/Shutterstock

52d553d9eb6e7c71990506afb48d98e6?s=100&d=mp&r=g - از آشنایی با شما خوشحالم: هنر معرفی شدن

پتی جانسون یک کارشناس شغلی و محل کار و مدیر عامل شرکت PeopleResults، یک شرکت مشاوره تغییر و منابع انسانی است که او در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد. پیش از این، او یکی از مدیران ارشد Accenture بود و اخیراً به عنوان یک متخصص در معرفی شده است. وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، NBC، مجله پول و مادر کارگر. پتی همچنین یک مربی آموزش اجرایی SMU و یک سخنران اصلی در مورد “تغییر پیشرو” است. اولین کتاب او، Wave Waves: The One to Start Change at Work & in Life، در ماه می ۲۰۱۴ وارد بازار شد. از وب سایت او در PattiBJohnson.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی