عمومی

این طرح اخاذی می تواند هزاران هزینه برای کسب و کار شما داشته باشد. در اینجا نحوه پیشی گرفتن از آن آورده شده است

این طرح اخاذی می تواند هزاران هزینه برای کسب و کار شما داشته باشد.
در اینجا نحوه پیشی گرفتن از آن آورده شده است

به اندازه کافی سخت است که وقتی مشتریان نظرات صادقانه خود را ارسال می کنند، نظرات آنلاین خوبی کسب کنید. اکنون، بیشتر و بیشتر، کسب‌وکارها متوجه می‌شوند که باید با کلاه‌برداری‌هایی که در آن افراد رتبه‌بندی‌ها را دستکاری می‌کنند تا به صورت رایگان غذا یا کالا.

این هفته برای مثال، آمازون شکایتی علیه مدیران بیش از ۱۰۰۰۰ گروه فیس بوک که می گوید بخشی از یک تلاش هماهنگ برای فروش نظرات مثبت به تاجران آمازون در ازای دریافت پول نقد یا محصولات رایگان است. بررسی‌های جعلی که رتبه‌بندی‌ها را افزایش می‌دهند، البته برای مصرف‌کنندگان مضر هستند، حتی اگر برای تجارت مفید باشند. اما وقتی شرکت شما نقدهای جعلی منفی دریافت می کند چه اتفاقی می افتد؟

این چیزی است که هفته گذشته برای The Dinex Group، شرکت مادر سرآشپز مشهور دانیل بولود، Le Pavillon، اتفاق افتاد. صفحه بررسی گوگل رستوران نیویورک سیتی با ۱۵ شکایت جعلی در مدت شش روز پر شد. این حادثه بخشی از یک بزرگتر است کلاهبرداری که در آن رستوران‌ها در سراسر کشور هجوم ناگهانی رتبه‌بندی‌های یک ستاره در Google را از سوی افرادی دریافت کرده‌اند که ظاهراً هرگز در آن‌ها غذا نخورده‌اند و از حساب‌های بدون شرح یا عکس پست شده‌اند. پس از بررسی‌ها، ایمیل‌هایی از طرف‌های مسئول ارسال شد که برای حذف رتبه‌بندی‌ها و جلوگیری از بررسی‌های بد بیشتر، کارت هدیه ۷۵ دلاری Google Play را درخواست کردند.

خوشبختانه، Le Pavillon و همچنین چندین رستوران دیگر که در این کلاهبرداری قربانی شده‌اند، رابطه‌ای با reputation management specialists Merchant Centric، یک شرکت مستقر در Westlake، کالیفرنیا که برای اصلاح نظرات نادرست و منفی بازرگانان با Google، Facebook، Yelp، و سایر پلتفرم‌ها کار می‌کند. کانی شلتون، مدیر ارشد موفقیت مشتریان Merchant Centric، می‌گوید که شرکت او توانست سریعاً برای حذف مرورهای بد اقدام کند، زیرا او تخمین می‌زند که در صورت عدم کنترل می‌تواند هزاران دلار درآمد داشته باشد. او می‌گوید: «افزایش رتبه یک ستاره می‌تواند پنج تا نه درصد افزایش در فروش شما ایجاد کند.» او استدلال می‌کند که از دست دادن یک ستاره تأثیر معکوس دارد.

Inc. با شلتون درباره اینکه چرا کسب‌وکارهایی که به بررسی‌های آنلاین وابسته هستند می‌توانند از استخدام یک شرکت مدیریت شهرت بهره ببرند و بهترین شیوه‌ها برای کسب‌وکارهایی که با مصرف‌کننده مواجه هستند از همه نوع که خود را هدف کلاهبرداری‌های مشابه می‌بینند، صحبت کرد.

مبارزه با نظرات منفی نیاز به برنامه دارد–و کار بسیار زیادی دارد

هنگامی که جان فیتزجرالد، مدیر کل Le Pavillon، با نظرات ضعیف مشتریان روبرو شد که چند هفته پیش ارائه شد، شگفت زده شد. او می‌گوید: «ما به طور منظم بازخورد خود را در همه پلتفرم‌ها، از جمله Google، دنبال می‌کنیم، بنابراین متوجه شدیم که احتمالاً دو یا سه بررسی تک‌ستاره Google، که دریافت آن برای ما بسیار غیرعادی است – به‌ویژه بدون هیچ گونه تفسیری». . “سپس چند ایمیل دریافت کردم که در ازای حذف نظرات به دنبال کارت هدیه می گشتم.”

او ایمیل و نظرات خود را با Merchant Centric به اشتراک گذاشت، که مشتریان دیگری داشت که توسط طرح اخاذی آسیب دیده بودند. شرکت مدیریت شهرت قبلاً شروع به اشتراک‌گذاری اخبار و گزارش‌های مربوط به کلاهبرداری با Google و سایر پلتفرم‌ها کرده بود. این به تسریع روند کمک کرد: غول جستجو، نظرات جعلی Le Pavillon را در عرض چند روز حذف کرد.

تجربه گروه Dinex نشان می‌دهد که شخص ثالثی که از طرف شرکت شما کار می‌کند بیشترین کاربرد را دارد. هر پلتفرم بررسی متدولوژی خاص خود را برای اعتراض به بررسی‌های بد و جعلی دارد و معمولاً باید هر بررسی جداگانه مورد مناقشه قرار گیرد. بدون یک تیم اختصاصی داخلی یا یک فروشنده خارجی، کسب و کار شما همچنان در معرض بررسی های بد و افت شدید رتبه ها باقی می ماند.

اگر قصد دارید نقدهای بد داخلی را مدیریت کنید، شلتون می گوید مهم است که نه تنها از ریزه کاری های فرآیند هر پلتفرم بررسی، اما در صورت بروز بحران شهرت، باید برنامه ای برای کار سریع برای هماهنگی با آن پلتفرم ها در نظر گرفته شود. بخشی از این برنامه‌ریزی شامل ثبت نام در پلتفرم‌های بررسی به‌عنوان مالک کسب‌وکار و دریافت اعتبارنامه‌های لازم برای ثبت اختلافات و درخواست‌های حذف است. شلتون می‌گوید:

“برندهایی که فکر می‌کنند هرگز برایشان اتفاق نخواهد افتاد.” و شما نمی توانید تا یک بحران منتظر بمانید تا بدانید در یک بحران قرار است چه کاری انجام دهید.”

رسیدهای خود را نگه دارید

بخشی از برنامه ریزی مناسب بحران به معنای جمع آوری اسنادی است که می تواند نادرست بودن بررسی را ثابت کند. شلتون می‌گوید، برای گروه Dinex، «ما توانستیم به مشتری خود توصیه کنیم، «شما باید این موضوع را به FBI گزارش دهید، باید به همه افراد سازمان خود اطلاع دهید که این اتفاق می‌افتد». او اضافه می‌کند که Merchant Centric بیشتر به Dinex اطمینان داده است که اگر Google نظرات را حذف نکند، پاسخی برای پست کردن در سایت ارائه می‌کند و به مشتریان اطلاع می‌دهد که رستوران هرگز منتقدان را مهمان نداشته یا نام آنها را در سیستم رزرو خود قرار داده است.

در مواردی که بازبینی بد حذف نشود، Merchant Centric با پلتفرم‌هایی کار می‌کند تا آسیب را کاهش دهد. در چنین مواردی چاره ای وجود دارد: به عنوان مثال، گوگل و تریپ ادوایزر به طور موقت از تأثیر رتبه بندی های منفی بر میانگین امتیاز یک کسب و کار جلوگیری می کنند و یک بنر روی نظرات ادعایی نادرست قرار می دهند تا نشان دهد آنها برای بررسی پرچم گذاری شده اند. فیس بوک به کسب و کارها اجازه می دهد نظرات جدید را در صفحات بررسی خود به طور نامحدود مسدود کنند. Merchant Centric همچنین با یک شرکت ارتباطات همکاری می کند تا جنبه کسب و کار را در معرض دید عموم قرار دهد.

تشخیص زودهنگام کلیدی است 

نظارت بر چرخه اخبار برای ادعاهای بالقوه مضر بدون تیم اختصاصی یا ابزار فنی می‌تواند دشوار باشد. Merchant Centric داشبورد مدیریت شهرت مستقلی را می فروشد که می تواند صاحبان مشاغل را در مورد بررسی های بد و نادرست در زمان واقعی با شروع حدود ۵۰ دلار در ماه آگاه کند. (شلتون می گوید که هزینه سرویس هشدار با اندازه و نیازهای کسب و کار، و همچنین هزینه مدیریت شهرت و خدمات پاسخ به بحران، مقیاس می شود.) Le Pavillon علاوه بر بررسی دستی بررسی های خود، از این پلت فرم استفاده می کند.

بررسی های جعلی تنها موردی نیست که Merchant Centric توانسته است مداخله کند و آسیب را کاهش دهد. شلتون می‌گوید در مورد رستورانی واقع در آتلانتا که محل تیراندازی بود، Merchant Centric بلافاصله نظرات ضعیفی را که به تیراندازی اشاره می‌کردند، اما با تجربه غذاخوری ارتباط نداشتند، علامت‌گذاری کرد – منطقی که پلتفرم‌های نقد معمولاً به آن احترام می‌گذارند. در این مورد، Merchant Centric همچنین توصیه می‌کند که بررسی‌های فیس‌بوک را قطع کنید، زیرا شلتون می‌گوید، این سایت به‌ویژه اجازه می‌دهد تا احساسات منفی به سرعت ویروسی شوند.

و اگر بحرانی رخ داد، خونسرد باشید. فیتزجرالد توصیه می کند: “به کلاهبرداران پول ندهید.” “اکنون که به نظر می رسد گوگل از آن آگاه است، به نظر می رسد که آنها نسبتاً سریع عمل می کنند. بنابراین توصیه من به هر کسی این است که صبور باشد، آن را به گوگل گزارش دهد و اجازه دهد کار خود را انجام دهد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی