عمومی

مرتب کردن به هم ریختگی ذهنی در مورد آنچه که می تواند بیشتر به ارمغان بیاورد همین الان روی کار خود تمرکز کنید

مرتب کردن به هم ریختگی ذهنی در مورد آنچه که می تواند بیشتر به ارمغان بیاورد
همین الان روی کار خود تمرکز کنید

رویای پشت سر هم چیزی است که برای مدتی می‌خواستید اما اقدامی برای آن انجام نمی‌دهید. در پشت ذهن شما در حال جوشیدن است. گاهی اوقات درب را باز می کنید تا آن را بررسی کنید. بله! هنوز آنجاست. سپس به آرامی بالا را می بندید، آن را به عقب می برید و به آرامی به خود می گویید: “شاید روزی.”

رویاهای بازگشتی هستند پنهان اهداف و آرزوها ما برای خودمان داریم – کسب و کاری برای شروع، مسابقه ای برای دویدن، سفری که باید انجام دهیم، کتابی برای نوشتن، و غیره. هر کس یکی دارد، اگر نه تعداد زیادی. گاهی اوقات قبل از اینکه یک بار دیگر در لیست اولویت های ما بیفتند، توجه ما را جلب می کنند. از آنجا، آنها نق می زنند و حتی سعی می کنند ما را شرمنده کنند برای اقدام نکردن.

چرا رویاهای پشت سر هم مشکل ساز هستند

آنچه در مورد رویاهای برگشتی جالب است، احساسات رقابتی و گاه متناقضی است که هنگام فکر کردن به آنها داریم. تصور دنبال کردن و موفقیت، هم شادی و هم اضطراب، غرور و خودآگاهی، اشتیاق و غرق شدن را به همراه دارد. و وجه مشترک همه رویاهای پشت سر هم نگرانی ما در مورد پشیمانی های آینده است. اینها چیزهایی است که ما هم از انجام آنها می ترسیم و هم از انجام ندادن آنها می ترسیم. ما می دانیم که اگر حداقل تلاش نکنیم، وقتی خیلی دیر شود، پشیمان خواهیم شد.

این پشتیبان ها رویاها به ندرت در ذهن ما شفاف هستند. آنها معمولا بیشتر ایده چیزی هستند که در قالب کلمات بیان نمی شود، نه تصویر واضحی از آنچه ما می خواهیم. آنها به آشفتگی ذهنی تبدیل می شوند که مانع تمرکز و وضوح می شود.

چگونه آنها را واضح تر کنیم

با وضوح، می توانید تصمیم بگیرید، مرتب کنید، اولویت بندی کنید، برنامه ریزی کنید و ترتیب آنها را ترتیب دهید. و آنچه قابل توجه است این است که با جلو بردن آنها، آنها از شما نق نق نمی زنند — زیرا برنامه ای وجود دارد.

اولین قدم برای انجام این برنامه این است که زمانی را برای نگاه کردن به این رویاهای پشت سر هم اختصاص دهید، واقعا آنها را بررسی کنید و دقیقاً آنچه را که می خواهید مشخص کنید. دنبال چه حسی هستی؟ وقتی به آن دست یابید چه کسی خواهید بود؟ تا آنجایی که می توانید، رویا را توصیف کنید. اگر بیش از یک دارید – که احتمالاً دارید – ادامه دهید و تا جایی که می توانید موجودی کنید. همه را یادداشت کنید.

وقتی سیاه و سفید شدند، می توانید شروع به مرتب سازی، اولویت بندی، ترتیب و شروع به برنامه ریزی کنید ابتدا، تعیین کنید که کدام یک ممکن است به رویاهای کوچک “گام” تقسیم شوند؟ به عنوان مثال، اگر رویای به پایان رساندن یک ماراتن را دارید، آیا می توانید در طول سفر خود یک ماراتن ۵K، سپس ۱۰K و سپس یک نیمه ماراتن را به پایان برسانید؟ همه دستاوردهای بزرگ مجموع ده ها موفقیت کوچکتر است. پیشرفت در رویاهای گامی ما نیز دو هدف مهم دیگر را دنبال می کند. آنها تأیید می کنند (یا نه) که در واقع این مسیری است که ما می خواهیم برویم. با فرض اینکه بله، آنها همچنین به عنوان سوخت انگیزشی برای ادامه کار عمل می کنند.

همانطور که اکنون آنها را شکست می دهید، از یک جدول زمانی استفاده کنید و آنها را ترتیب دهید. خارج از سال کسانی را که در مسیر خود قرار دارند ترسیم کنید.

چرا اکنون زمان است

چه خبر است در اینجا مهم این است که جرأت داشته باشید تا مدتی را برای انعکاس و شفاف سازی در مورد آنچه می خواهید صرف کنید. فقط با تصدیق رویاهای خود، نیازی نیست فوراً آنها را دنبال کنید. ممکن است الهام بگیرید و مسیری را ببینید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که هنوز “هنوز” نشده است.

ارزش این است که تصمیمات خود را در مورد چه چیزی و چه زمانی عمدی انجام دهید.

رویاهای پشت سر هم چیزی در مورد خودمان به ما می گویند. آنها از تفکر و تصمیم گیری عمدی سود می برند. انجام این تمرین به ایجاد حس آرامش کمک می کند. این افکار آزاردهنده و نگرانی‌ها در مورد پشیمانی‌های آینده را کاهش می‌دهد، زیرا باعث می‌شوید “شاید روزی” به “چه چیزی و کی” تبدیل شود.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی