عمومی

نحوه خرج کردن پولی که استارت آپ شما به دست می آورد

نحوه خرج کردن پولی که استارت آپ شما به دست می آورد

بسیاری از استارت‌آپ‌ها مانند سگی که ماشین را تعقیب می‌کند، به دنبال سرمایه هستند – به این دلیل که نمی‌دانند چه چیزی برای انجام با آن زمانی که آنها آن را گرفتند.

در کمال صداقت، هرگز سعی نمی کنم به یک رهبر استارت آپی بگویم که چگونه پول نقد خود را به کار ببرد. شما تمام کارهای سخت را انجام دادید، بنابراین سرمایه خود را به هر شکلی که صلاح می دانید به کار می برید. اما می‌دانم که برای هر استارت‌آپی که بودجه دریافت می‌کند، هزاران نفر دیگر در تلاش هستند و شکست می‌خورند.

و همچنین می‌دانم که یکی از رایج‌ترین دلایلی که سرمایه‌گذاران این بنیان‌گذاران را رد می‌کنند، فقدان یک منسجم است. پس از پرداخت پول برای پول برنامه ریزی کنید.

اینها کسانی هستند که می خواهم با آنها صحبت کنم.

بهترین برنامه های تامین مالی از چهار Ts استفاده می کنند

حالا، من هم اینجا نیستم تا به شما بگویم چرا باید پول جمع کنید. چند هفته پیش به شما لیستی دادم تا خودتان به این سوال پاسخ دهید.

اما اگر قرار است چرخه جمع آوری کمک مالی را شروع کنید، یا حتی اگر فقط به آن فکر می کنید، مهم تر است. بیش از هر زمان دیگری واضح و مختصر در مورد نحوه استفاده از این پول برای تقویت رشد کسب و کار خود باشید.

من بیش از اینها را پشت سر گذاشته ام. ده‌ها استارت‌آپ، و ده‌ها توصیه دیگر، با تقسیم تقریباً یکنواخت بین سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و درآمد/خود تأمین مالی – در واقع، من روی یکی از هرکدام در حال حاضر.

در اینجا یک راه بسیار ساده برای تعیین انتظارات در مورد نحوه خرج کردن یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز، بر اساس تجربه شخصی من و تأیید شده توسط دوستان سرمایه گذار VC و فرشته من.

زمان: چقدر باند اضافه خواهید کرد؟

این اولین و مهمترین معیار برای اندازه گیری ارزش هر سرمایه گذاری جدید است. این عددی است که در هر لحظه باید بتوانید از بالای سر خود به صدا درآورید.

چه مدت می توانید درها را باز نگه دارید؟

فرمول به اندازه کافی آسان است: پول نقد + درآمد مورد انتظار – نرخ سوخت، هر ماه محاسبه می شود تا زمانی که سرمایه گذاری به صفر برسد. در حالت ایده‌آل، این منحنی است که به محض اینکه پول جدید را به کار انداختید، شروع به نزول شدید می‌کند، در حالی که آن کار نتیجه می‌دهد، صاف می‌شود، سپس به شدت در انتهای عقب بالا می‌رود زیرا آن نتایج برای کسب‌وکار بازده ایجاد می‌کند.

تجربه به من آموخت که بهترین سناریو، بدترین سناریو و محتمل ترین سناریو را داشته باشم. محتمل ترین و بدترین موارد را در خارج از شرکت به اشتراک بگذارید. در داخل، اهداف همه را برای رسیدن به بهترین حالت تنظیم کنید، گویی تنها مورد است.

استعداد: چقدر تجربه خواهید داشت؟

تقریباً در تمام چرخه‌های جمع‌آوری سرمایه که من پشت سر گذاشته‌ام، استعداد اولین جایی است که پول جدید تخصیص می‌یابد. منظورم این است که اگر می توانستم با تیمی که دارم به اهدافم برسم، اصلاً نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداشتم. استعدادهای بیشتر و بهتر شما را سریعتر به اهداف بلندتر می رساند و هیچ حوزه دیگری بازدهی بهتری از خرج نمی کند.

وجود دارد. معمولاً سه سطل استعداد که پول جدید در خود جای می دهد: 

  • اولین سطل استعدادی است که در حال حاضر برای پر کردن شکاف های موجود در مجموعه مهارت های شرکت و سرعت بخشیدن به خروجی نیاز دارید.
  • دومین سطل استعدادی است که شما برای سرمایه گذاری روی افزایش خروجی سطل اول نیاز دارید – افزودن منابع به فروش، بازاریابی، عملیات و پشتیبانی.
  • سومین سطل استعدادی است که اگر و زمانی که همه چیز درست پیش برود به آن نیاز دارید – اضافه کردن منابع به امور مالی، منابع انسانی، موفقیت و مراقبت مشتری، و همچنین دوبرابر کردن منابع برای کمک به اولین سطل برای انجام کار خود تا چرخه بتواند ادامه یابد. .

تکنولوژی: چقدر رشد را خودکار و مقیاس خواهید داشت؟

اینها روزها، فناوری جزء حیاتی هر کسب و کار جدیدی است، چه آن کسب و کار فناوری محور باشد یا نباشد. خرید یا ساخت فناوری جدید عامل ایکس در تعیین میزان بازدهی بزرگ شما از استعداد جدیدتان خواهد بود. معمولاً سه مرحله هزینه فناوری جدید برای هر استارت‌آپی وجود دارد:

  • Catch Up: پشته فناوری شرکت، پشته عملیات، پشته ارتباطات، پشته پشتیبانی، و پشته فروش/بازاریابی همه باید به سطوح فناوری رقابتی ارتقا داده شوند.
  • پاکسازی: همچنین احتمالاً بدهی فنی، بدهی عملیاتی، حفره های اداری و فقط یک میدان مین از ناکارآمدی های تصادفی و راه حل های دستی وجود دارد. فناوری جدید و صرف زمان بیشتر در فناوری می تواند بسیاری از این مسائل را برطرف کند.
  • نوآوری: نکته حرفه ای: اکثر بنیانگذاران جدید، به ویژه بنیانگذاران فناوری، تمایل دارند ۱۰۰ درصد از هزینه های فناوری خود را به نوآوری اختصاص دهند. باید بیشتر از ۶۰/۴۰ باشد، با بودجه باقیمانده برای جبران و پاکسازی، از جمله در مناطق خارج از تیم فناوری.

کشش: چقدر سهم بازار برنده خواهید شد؟

حل کردن این یکی دشوار است اما برای درست کردن آن بسیار مهم است. این چیزی است که سرمایه‌گذاران اکنون که صندلی‌های هیئت مدیره دارند، پیشرفت شما را در مورد آن اندازه‌گیری می‌کنند و شما را در مورد آن آزار می‌دهند.

در پیش بینی سهم بازار خود به اندازه کافی محافظه کار باشید تا از دست ندهید. اگر یک شرکت سهامی عام برآوردهای سود را با چند درصد از دست بدهد، سهام می تواند سقوط کند. اگر یک استارت‌آپ خصوصی پیش‌بینی‌ها را با فاصله کافی بزرگ یا برای مدت زمان طولانی از دست بدهد، تمام جهنم در جلسه هیئت مدیره از بین می‌رود.

همچنین تعدادی از عوامل خارجی و سناریوهای بدون تقصیر ما وجود دارد که می تواند باعث این اشتباه شود. مطمئن شوید که در یک بازار همیشه شکاک و متزلزل جا برای این شگفتی ها باقی می گذارید

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی