عمومی

3 روش تحقیقاتی برای ایجاد سرگرمی در محل کار

۳ روش تحقیقاتی برای ایجاد سرگرمی در محل کار

داشتن سرگرمی در محل کار؟ آیا این یک اکسی مورون است؟ یا کلیدی برای بهتر آینده کار؟

بیشتر مدیران نبض خوبی در مورد چگونگی ایجاد محیط های کاری سرگرم کننده برای کارمندان خود ندارند. عناصر اصلی محل کار سنتی – از بلوز و کیف گرفته تا اطاقک‌های نرم و استریل – با ایده‌های ما در مورد «تفریح» فاصله دارند. از طرف دیگر، در حالی که وسایل مدرن عزیزان استارت‌آپ سیلیکون ولی – مانند میزهای پینگ پنگ و آبجو روی شیر – ممکن است در ابتدا سرگرم کننده تلقی شوند، آیا واقعاً اینها هستند؟

در دنیایی که فقط ۲۰ درصد از کارگران در محل کار مشغول هستند، علم نحوه سرگرم کردن در محل کار اکنون در حال انجام است. یک الزام تجاری به طور شهودی، بسیاری از رهبران اهمیت ایجاد محیط‌های سرگرم‌کننده در محل کار را تشخیص می‌دهند، اما با اجرا مشکل دارند. تلاش‌های متداول زانو برای میزبانی از ساعات شاد و نصب میزهای فوتبال در محل کار، آن را قطع نمی‌کند.

در آزمایشگاه آسانا، جایی که من کار می کنم، یکی از حوزه های تحقیقاتی ما بر درک بهتر علم در پس چگونگی تمرکز دارد. برای سرگرم شدن در محل کار اولین مطالعه ما، که من با همکارم جاشوا زرکل رهبری کردم، قرار بود سکوی پرتابی برای تحقیقات آینده باشد. این شامل این بود که از اعضای دو تیم داخلی خود بپرسیم: “تفریح ​​در محل کار برای شما چگونه است؟” در تجزیه و تحلیل این پاسخ‌ها، متوجه شدیم که یک علم شگفت‌انگیز در پشت سرگرمی در محل کار نهفته است.

کارمندان خواهان سرگرمی عمیق هستند، نه سرگرمی سطحی.

اولین نکته کلیدی که از تحقیقات ما به دست آمد این است که کارمندان “سرگرمی” را به طور مستقیم با کار مرتبط می دانند. در مورد مشکلات دشوار کارمندان گفتند که برای آنها سرگرمی به نظر می رسد:

  • پانل ها و میزگردهای متنوع با موضوعاتی که به سختی قابل بلعیدن هستند .
  • جلسات طوفان فکری مرتبط با کار، سازماندهی شده و سازنده.
  • تفکر خلاق به صورت جفت یا گروهی.

برای درک بهتر این رابطه بین سرگرمی و حل مشکلات دشوار، مفید است که بین دو نوع سرگرمی مختلف مشخص شود. : سرگرمی عمیق و سرگرمی کم عمق. همانطور که آدام گرانت توضیح داده است، “تفریح ​​کم عمق” شامل انجام بازی در محل کار (مانند پینگ پنگ و فوتبال دستی). در مقابل، سرگرمی عمیق شامل “کار با افرادی است که تفکر شما را برای حل مشکلات جدید، سخت و مهم گسترش می دهند.”

گرنت با تأیید تحقیقات ما می گوید که سرگرمی عمیق همان چیزی است که می خواهید. به‌عنوان یک رهبر، اگر تعریف شما از سرگرمی در محل کار شامل کار کردن کارکنانتان بر روی مشکلات دشواری نمی‌شود که تفکر آنها را افزایش می‌دهد، وقت آن است که تعریف خود را اصلاح کنید.

سورپرایز، شگفتی.

دومین نکته کلیدی از تحقیقات ما کمی متا است. معلوم می شود که علم شگفت انگیز سرگرم شدن در محل کار شامل تعجب است. چندین کارمند سرگرمی در محل کار را با غافلگیری مرتبط می‌کنند، مانند: 

  • سورپرایزها و لذت‌ها.
  • رفتن به ماجراجویی های تصادفی با همکاران در طول روز کاری.
  • جلسات طوفان فکری تصادفی.

چگونه می توانیم رابطه بین سرگرمی و شگفتی را توضیح دهیم؟ ما می توانیم از تحقیقاتی که به رابطه بین غافلگیری و لذت پرداخته اند، بینشی به دست آوریم. تحقیقات نشان می‌دهد که غافلگیری دوپامین را تحریک می‌کند – یک انتقال دهنده عصبی که اغلب به عنوان “ماده شیمیایی لذت” شناخته می‌شود – تا در مغز آزاد شود.

یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه Emory شامل ریختن آب میوه در دهان شرکت کنندگان در مطالعه بود. برخی از شرکت‌کنندگان در فواصل زمانی قابل پیش‌بینی، آبمیوه‌ها را دریافت کردند، در حالی که برخی دیگر در فواصل زمانی تصادفی، آبمیوه‌ها را دریافت کردند. هنگامی که محققان اسکن‌های MRI از مغز شرکت‌کنندگان را بررسی کردند، دریافتند که جرقه‌های غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده باعث ترشح بیشتر دوپامین می‌شود.

دفعه بعد که یک فعالیت “سرگرم کننده” برای کارمندان خود طراحی کردید، القای عنصری از تعجب. بدون نظرسنجی When2meet، بدون پاسخ به سوال – فقط یک عنصر غافلگیرکننده آزادکننده دوپامین.

هدیه زمان.

نمونه نهایی تحقیقات ما شاید شگفت‌انگیزترین بود. ما دریافتیم که برخی از کارمندان تفریح ​​در محل کار را با هدیه زمان مرتبط می دانند. آنها تفریح ​​را با کارایی، بی زحمتی و حتی برگزاری جلسات کمتر مرتبط کردند. آنها گفتند که برای آنها سرگرمی در محل کار به نظر می رسد: 

  • کار بر روی کمپین ها یا پروژه هایی که به طور موثر اجرا می شوند.

  • محیط کاری که در آن کارکنان بدون زحمت بیشتر کار می کنند.

  • روزهای کاری بدون جلسات پشت سر هم.

این پیوند بین سرگرمی و هدیه زمان ممکن است غیرمنتظره باشد، اما گویای قحطی بی‌سابقه‌ای است که کارگران شاغل برای دهه‌ها با آن روبرو بوده‌اند. تحقیق توسط گالوپ پیدا شده است که ۶۱ درصد از آمریکایی‌های شاغل می‌گویند که زمان کافی برای انجام هر کاری که می‌خواهند در روز ندارند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که حتی با نیت‌های عالی، ایجاد مکان‌های کاری سرگرم‌کننده زمانی که کارمندان در جلسات شنا می‌کنند، ناکارآمدی در محل کار، و غرق در کار هستند، ممکن است چالش برانگیز باشد. تحقیقات درخشان باب ساتون و لیدی کلوتز در مورد اصطکاک و ارزش تفریق در محل کار ممکن است به شما کمک کند تا پایه هایی را برای ایجاد سرگرمی در محل کار خود ایجاد کنید.

دیگر اکسی مورونیک نیست.

“سرگرمی” و “کار” نیازی ندارد که به صورت ناهموار باشند. برعکس، تفریح ​​در محل کار کلیدی برای افزایش مشارکت کارکنان است، که به نوبه خود می‌تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه شما دارد. وقت آن است که علم مخفی سرگرم کردن در محل کار را بپذیرید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی