خبر

کوچ مستاجران شدت گرفت

کوچ مستاجران شدت گرفت

368372 517 - کوچ مستاجران شدت گرفت

اقتصاد۲۴– گزارشات میدانی از رفتار مستاجران نشان می‌دهد، وضعیت حاکم بر این بازار، بسیاری از آن‌ها را مجبور کرده تا محله و حتی منطقه فعلی خود را ترک کنند و به جستجوی ملک متناسب با بودجه خود در محلات و مناطق دیگر بپردازند.

برخی مشاوران املاک سطح شهر معتقدند، نقل مکان مستاجران از محله خود به محلات مناطق دیگر موضوع جدیدی نیست، اما امسال به واسطه جهش نرخ‌های پیشنهادی این موضوع قابل توجه است.

از سوی دیگر، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، این نقل مکان صرفا محدود به مستاجران نیمه جنوبی کشور نیست، بلکه به گفته برخی مشاوران املاک، این موضوع در محلات و مناطق نیمه شمالی تهران هم دیده می‌شود.


مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در مناطق جنوبی هم مستاجران در بسیاری از موارد با نرخ‌های عجیب و غریب مواجه می‌شوند و این موضوع باعث شده تا برخی از این گروه از مستاجران حتی به حومه شهر نقل مکان کنند.

از سوی دیگر، بررسی‌های رفتار موجران در بازار نیز حکایت از آن دارد که به دلیل تورم انتظاری گا‌ها نرخ اجاره را بیش از حد معمول پیشنهاد می‌دهند.

در بین یکی از عواملی که برخی موجران به آن اشاره می‌کنند، نااطمینانی از وضعیت آینده است که حتی موضوع پیش بینی از عدم توافق احتمالی برای احیای برجام هم در کلام آن‌ها مشاهده می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی