عمومی

افراد با هوش هیجانی بالا هرگز از این 9 استفاده نمی کنند عبارات. این چیزی است که آنها به جای آن می گویند

افراد با هوش هیجانی بالا هرگز از این ۹ استفاده نمی کنند
عبارات. این چیزی است که آنها به جای آن می گویند

قبل از اینکه به این مقاله درباره هوش عاطفی، می‌توانم چیزی در مورد خودم به شما بگویم؟

ممکن است آشنا باشد: من به احتمال زیاد کارهای هوشمندانه انجام می دهند اگر آنها نیز آسان باشند. و اگر بتوانید کمی از زمان خود را برای آماده شدن از قبل صرف کنید، همه چیز می تواند بسیار ساده تر شود.

مورد موردی : پس از گذراندن چند سال گذشته برای مطالعه هوش هیجانی، شروع به درک عبارات خاصی کردم که افراد باید فقط با احتیاط از آنها استفاده کنند، زیرا می توانند پیام های عاطفی ناخواسته ای را منتقل کنند که در وهله اول هر آنچه را که می خواهند انجام دهند تضعیف می کند.< /p>

این برخلاف بهترین تعریفی است که من برای هوش هیجانی یافتم، یعنی توانایی تمرین شده برای اعمال نفوذ احساسات (شما و افراد دیگر). ‘) به منظور افزایش احتمال دستیابی به اهداف خود.

در اینجا ۹ مورد از این عبارات همراه با مشکلاتی که در آنها وجود دارد و برخی از عبارات دیگر که افراد با هوش هیجانی بالا ممکن است به جای آن استفاده کنند.

۱٫ “هوش عاطفی.”

اوه، چگونه متا: در مقاله ای درباره هوش عاطفی توصیه نکنید که از عبارت “هوش عاطفی” استفاده کنید. و نه تنها این، این کار را در همان ابتدا انجام دهید!

انصافاً، منظورم این نیست که افراد دارای احساسات بالا هوش هرگز کلمات را بیان نمی کند، اما آنها در مکالمات عادی از آن استفاده نمی کنند، فقط به این دلیل که دیگران از آن استفاده نمی کنند. به زبان ساده، روش‌های بهتر، گرم‌تر و از نظر احساسی لذت‌بخش‌تری وجود دارد که می‌توان با استفاده از این عبارت، تقریباً هر نکته‌ای را که می‌خواهید بیان کنید، بیان کرد.

    <"شما خیلی همدل هستید!"
  • “شما همیشه می دانید که چگونه حرف درست را بگویید.”

۲٫ “حالت چطوره؟”

چی؟ شما نمی توانید از مردم بپرسید که چگونه هستند؟ بیایید روی این مورد یک ستاره بگذاریم. گاهی اوقات، در واقع، می خواهید بدانید که یک نفر چگونه است. در این صورت، بپرسید.

اما افراد با هوش هیجانی بالا می‌دانند که چقدر آسان است که این عبارت تبدیل به عصا شود – – مترادف غیرمستقیم برای “سلام”. این مهم است زیرا مردم اغلب سؤال را می پرسند – و سپس با تلاش برای جلوگیری از شنیدن پاسخ کامل، پیگیری می کنند.

  • ” صبح بخیر.”
  • “بسیار عالی است که شما را می بینم.”
  • “سلام. بیایید مستقیماً به آنچه باید درباره آن صحبت کنیم شیرجه بزنیم.

/div>

۳٫    “متأسفم، گوش نمی‌دادم.”

می‌دانیم چرا نمی‌شنوم. از این یکی استفاده نمی کنید؟ زیرا کمی توهین است، حتی اگر قصد نداشته باشید که اینطور باشد. شاید گهگاه از آن استفاده کنید، اما با احتیاط و به ندرت. در عوض، افراد با هوش هیجانی بالا متوجه می شوند که وجود دارد. انتخاب‌های دیگری که نشان‌دهنده عدم توجه شما نیست، ممکن است ناشی از عدم توانایی فرد مقابل باشد.

  • “می‌توانید توضیح دهید که روش دیگری؟
  • “عذرخواهی می کنم. من آن را دنبال نمی کردم. به من کمک کنید بفهمم.”
  • “من رشته افکارم را گم کردم، اما اکنون توجه من را جلب کرد.”

۴٫    “متاسفم. .”

در حالی که در حال انجام آن هستیم، بیایید به سادگی “متاسفم” را از لیست حذف کنیم. مشکل این یکی- عبارت کلمه این است که همانطور که می‌دانید، من می‌دانم، و به هر کسی که آن را می‌گویید می‌داند، «متاسفم» حداقل کلمه عذرخواهی است.

این موردی است که شما استفاده نمی کنید — مگر اینکه با طرف مقابلتان خوب باشد و بدانید که وقتی می گویید “متاسفم”، منظور شما واقعاً این است که “متاسفم، نه متاسفم.”< /p>

  • “من عذرخواهی می کنم.”
  • “من را ببخش.”
  • “لطفا عذرخواهی مرا بپذیرید.” “

۵٫    “مشکلی نیست!”

در اینجا عبارت دیگری داریم که در نگاه اول بی ضرر یا مفید به نظر می رسد. اما به طور کلی در پاسخ به دو چیز از آن استفاده می کنیم: وقتی کسی برای چیزی از شما تشکر می کند یا وقتی کسی از شما می خواهد کاری برای او انجام دهید.

< /div>

در هر صورت، این عبارت نشان می‌دهد که شما با آنچه که آنها می‌خواهند پیش می‌روید، اما تلاشی که برای شما هزینه دارد را نیز به حداقل می‌رسانید. این می‌تواند پیام ناخواسته‌ای ارسال کند: اینکه شما فقط “کاری” را برای آنها انجام می‌دهید زیرا به تلاش کمی یا بدون تلاش نیاز دارد.

  • ” ما راهی پیدا خواهیم کرد و آن را انجام خواهیم داد.” (در پاسخ به یک درخواست.)
  • “خوش آمدید” یا “خوشحالم.” (در پاسخ به “متشکرم.”)
  • “من خوشحالم که این کار را برای شما انجام می دهم.” (در پاسخ به “تشکر” یا یک درخواست.)

۶٫ “کاش می توانستم.”

یک ستاره دیگر در اینجا، زیرا اگر از انجام کاری امتناع می کنید، اما واقعاً ای کاش می توانستید این کار را انجام دهید، این عبارت ممکن است خوب باشد. افراد با هوش هیجانی بالا متوجه می شوند که بیشتر به عنوان نوعی تمایل منفعل-تهاجمی استفاده می شود.

مشکل این است که شما سیگنال می دهید. به طرف مقابل که چیزی مانع از کمک شماست که ترجیح می‌دهید آنجا نباشید، که گاهی اوقات باعث می‌شود طرف مقابل هم وقت شما را تلف کند و هم تلاش او برای حذف آن – بنابراین شما می‌توانید کاری را که نادرست انجام می‌دهید انجام دهید. گفت که می خواهید انجام دهید.

  • “متاسفم، اما نمی توانم [یا نمی توانم] این کار را انجام دهم.” (به استفاده از “متاسفم” توجه کنید)
  • “از درک شما متشکرم.” (این ممکن است قوی ترین باشد.)
  • “به نظر جالب می رسد، اما من می خواهم بگویم نه.”

۷٫ “اشتباه نکردی.”

این یکی مرزی است، زیرا ممکن است آن را برای شکوفایی بلاغی یا کم بیانی عمدی بگویید. اما، از آنجایی که بیشتر مردم دوست دارند به آنها گفته شود که حق با آنهاست، افراد با هوش هیجانی بالا احتمالاً از آن دوری می کنند. اساساً، در این مورد یک نگاتیو معکوس است که برای ایجاد یک مثبت کم بیان شده است.

اما مگر اینکه شما این کار را انجام دهید. به عمد به دلایل استراتژیک، چرا کسی را از لذت محروم کنیم؟ افراد باهوش عاطفی می‌دانند که می‌تواند مزیتی در این زمینه داشته باشد.

  • “حق با شما بود.”
  • “متشکرم، من از توصیه شما استفاده کردم.”
  • “یادت هست که X را گفتی؟ به آن زنگ زدی!”

۸٫ “به من اطلاع دهید اگر می توانم کمکی کنم.”

بیشتر اوقات، فکر می کنم مردم به اشتباه از این عبارت استفاده می کنند. آنها ممکن است واقعاً بخواهند مفید باشند، اما افراد باهوش عاطفی می‌دانند که بیان آن به این شکل باعث می‌شود کمتر از آنها خواسته شود تا کاری انجام دهند. باز هم: اگر قصد شما این است، خوب است.

اما اگر کاری انجام می دهید، مثلاً، سعی در کمک به یک دوست یا همکار که در حال عبور از یک چالش شخصی است، عبارات بهتری برای استفاده وجود دارد، و این کار مسئولیت شروع و سازماندهی را بر عهده شخص دیگر نمی گذارد.

  • “من مشتاق هستم. برای کمک چه کاری می توانم انجام دهم؟”
  • “این چیزی است که می خواهم برای کمک انجام دهم.”
  • “من قصد دارم به پنجشنبه آینده با شما تماس بگیر و ببین چگونه می توانم به شما کمک کنم.”

۹٫ “اینجا اشتباه کردی.”

بیایید این یکی را تمام کنیم، زیرا res ipsa loquitor – – چیزی برای خودش صحبت می کند. حتی فقط دیدن آن عبارت در خلاء؛ هیچ کس دوست ندارد شخص دیگری به صراحت به او بگوید چه کار اشتباهی انجام داده است، مگر اینکه صراحتاً آن را خواسته باشد: از یک مربی، یک مربی، یا یک معلم.

افراد با هوش هیجانی بالا می‌دانند که گاهی اوقات، حداقل، خیلی بهتر است که معنای عیب یا عدم کفایت را از بین ببرید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که بگوییم این خطا رایج است، حتی اگر نیاز به اصلاح داشته باشد.

  • “من این اشتباه را انجام می‌دهم. همیشه. در اینجا نحوه رفع آن است.”
  • “من از شما انتظار بیشتری دارم.” (این یکی دشوار است، اما تصحیح را با یک تعریف و تمجید ترکیب می کند.)
  • “من فکر می کنم ممکن است ما اشتباه ارتباط داشته باشیم. در اینجا چیزی است که می خواهم از شما بخواهم متفاوت انجام دهید.”

ببین، می توانم ادامه دهم. همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، ۹ عادت هوشمندانه افراد با هوش هیجانی بسیار بالا، افزایش عاطفی هوش بسیار کارآمدتر است اگر بتوانید یاد بگیرید که از کلمات و عبارات خاصی استفاده کنید که از قبل به آنها فکر کرده اید، نه اینکه در لحظه واکنش نشان دهید.

عادت های ساده عادات آسان تری هستند. و عادت‌های آسان گاهی اوقات می‌توانند به شما کمک کنند تا احتمال دستیابی به اهداف نهایی‌تان بسیار بیشتر شود.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی