خبر

افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی| کلاهبرداری رونق گرفت

افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی| کلاهبرداری رونق
گرفت

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت در مورد مقابله با لوازم خانگی قاچاق، اظهار کرد: متأسفانه به صورت سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی و عرضه محصولات تقلبی در ماه‌های اخیر افزایش یافته که موجب گلایه تولیدکنندگان شده است زیرا امسال رشد تولید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته است، افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان تلاش کردیم که در قالب جشنواره‌های مختلف و با ارائه تخفیف نقدی و تسهیلات فروش و… زمینه را برای فروش بیشتر فراهم کنیم تا مردم کالاهای اصل با ضمانت بخرند و مجبور به خرید کالاهای قاچاق بدون ضمانت نشوند.

برادران ادامه داد: ما همه تلاش خود را برای فروش بیشتر محصولات داخلی به کار بسته‌ایم اما مردم هم باید توجه کنند خرید کالایی که ضمانت ندارد و ممکن است کالای تقلبی به نام اصلی باشد ولو اینکه قیمتش کمتر باشد متضاد با حقوق مصرف کننده است.

وی تاکید کرد: شبکه فروش لوازم خانگی بسیار گسترده است؛ این کالاها قیمت مصوب دارند، در قالب جشنواره‌های مختلف عرضه می‌شوند، خدمات نصب دارد و در مجموع می‌توانند رضایت مستمر مشتری را جلب کنند.

معاون وزیر صمت به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه جای گلایه دارد که در فضای مجازی مدیریت درستی در خصوص تبلیغات صورت نمی‌گیرد و برخی تبلیغاتی که انجام می‌شود در حکم کلاهبرداری است.

وی گفت: در برخی از این تبلیغات مشاهده می‌شود که حتی هزینه پست از قیمت کالا بالاتر است! و یا اینکه برخی از قطعات جنبی گران‌تر از خود کالاست. متأسفانه در فضای مجازی نتوانستیم یک نظام نظارتی بر انواع تبلیغات را حاکم کنیم.

گفتنی است، چند روز پیش نیز انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن گلایه از جولان لوازم خانگی قاچاق در بازار، نسبت به جمع‌آوری این قبیل کالاها اعلام آمادگی کرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی