عمومی

رابرت کیوساکی کیست + 10 جمله معروف و کتاب های کیوساکی

رابرت کیوساکی کیست + ۱۰ جمله معروف و کتاب های
کیوساکی

رابرت کیوساکی فردی است که به تنهایی توانست نگرش مردم در مورد پول را تغییر دهد. رابرت کیوساکی یا پدر پولدار معتقد است که نحوه نگاه ما به پول است که سبب موفقیت ما می‌گردد. همه ما از پدر و مادران خود یاد گرفته‌ایم که به مدرسه برویم، تحصیل کنیم، سپس کار پیدا کنیم و سخت تلاش کنیم تا بتوانیم پول‌هایمان را پس‌انداز نماییم. در واقع این  نوعی نگرش مالی است که از دوران کودکی در ذهن ما شکل گرفته است.

کمتر افرادی هستند که این حقیقت را درک کنند که به منظور کسب درآمد راه‌های دیگری نیز وجود دارد. راه‌های زیادی هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم به درآمدهای هنگفت برسیم به گونه‌ای که تا پایان عمر خود به راحتی زندگی کنیم.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پرطرفدار پدر پولدار پدر بی پول است. این کتاب به طریق بسیار عجیبی مشهور شد. این کتاب بیست سال پس از انتشار نزد مردم به محبوبیت رسید. در حال حاضر کتاب پدر پولدار پدر بی پول یکی از پرفروش‌ترین کتاب مالی دنیا است. رابرت کیوساکی در این کتاب هیچگاه به طور کامل و روشن هویت پدر پولدار را فاش نکرد. تاکنون تقریباً ۲۷ میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های پدر پولدار پدر بی پول به چاپ رسیده است. افرادی که این کتاب را می‌خوانند اولین سوالی که از خود می‌پرسند این است که به راستی پدر پولدار چه کسی بود؟؟

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی بیوگرافی رابرت کیوساکی بپردازیم؛ و ۱۰ تا از جملات رابرت کیوساکی و همچنین کتاب های کیوساکی را به شما معرفی میکنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

svg%3E - رابرت کیوساکی کیست + 10 جمله معروف و کتاب های
کیوساکی

بیوگرافی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی در ۸ آوریل ۱۹۴۷ در هیلو،  بزرگ‌ترین شهر ساحلی جزیره هاوایی متولد شد. او چهارمین نسل از یک خانواده مهاجر ژاپنی است و پدرش یک معلم معمولی در هاوایی بود. رابرت از آکادمی بازرگانی دریایی ایالات متحده آمریکا با مدرک لیسانس فارغ التحصیل گشت. او به سپاه تفنگداران پیوست و در زمان جنگ ویتنام به عنوان خلبان جنگنده هلی کوپتر به کشورش خدمت کرد. کیوساکی به کار در یک فروشگاه زیراکس مشغول شد؛ همانجا بود که برخی از فنون فروش و بازاریابی را یاد گرفت. این فون به او کمک کرد تا در نهایت به یک یک سخنران عمومی موفق تبدیل شود.

کیوساکی پس از چند سال کار در زیراکس، شرکتی را به نام Rippers تأسیس کرد. علی رقم کارکرد خوب کیوساکی در شرکتش اما متاسفانه در نهایت ورشکست شد. وی ناامید نگشت و به راه اندازی شرکت دیگری پرداخت که این شرکت نیز ورشکست شد.

موفقیت بزرگ زندگی او در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد. او در این سال کتاب “پدر پولدار پدر بی‌پول” را منتشر کرد. این کتاب برگرفته از دوران کودکی کیوساکی است (اگرچه او به روایت داستان‌های خیالی در کتاب اعتراف کرده است). کیوساکی داستان چگونگی اخذ دکترای پدرش را در این کتاب روایت می‌کند. او می‌گوید زمانی که پدرش با بی پولی دست و پنجه نرم می‌کرد پدر یکی از دوستان دبیرستان را رها کرده و یک تاجر موفق شده بود. درسی که کیوساکی از پدر فقیر خود و پدر ثروتمند دوستش آموخته است سبب نوشتن این کتاب شده است.

کیوساکی از موفقیت کتاب خود برای ایجاد یک مارک تجاری استفاده کرد. لازم است بدانید بخشی از محبوبیت اولیه این کتاب به لطف ارتباط وی با یک شرکت بازاریابی بوده است. این شرکت اقدام به تبلیع کتاب او کرد.

مقاله ” جیم ران کیست ” را مطالعه نمایید تا با این شخصیت برجسته آشنا شوید.

ثروت رابرت کیوساکی

بر اساس آخرین آمار ثروت رابرت کیوساکی در تاریخ فوریه ۲۰۲۳، ۱۰۰ میلیون دلار است. رابرت تورو کیوساکی تاجر و نویسنده آمریکایی اهل هیلو، هاوایی است و بنیان‌گذار Rich Global LLC و شرکت پدر ثروتمند. او همچنین از خلق بازی‌های تخته‌ای و نرم‌افزاری Cashflow برای آموزش مفاهیم تجاری و مالی به بزرگسالان و کودکان در کنار فعالیت‌هایش توانست ثروت زیادی به دست آورد.

سایت رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی که بیشتر به‌عنوان نویسنده کتاب پدر پولدار – پدر فقیر شناخته می‌شود، خالق شماره یک کتاب مالی توانسته طرز فکر ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را در مورد پول به چالش بکشد و تغییر دهد. او یک کارآفرین، مربی و سرمایه‌گذار است که معتقد است جهان به کارآفرینان بیشتری نیاز دارد که شغل ایجاد کنند.

در سایت richdad.com بسیاری از وبینارها، کلاس‌ها، مقالات، کوچینگ‌ها و موارد دیگر رابرت کیوساکی قرار گرفته است و هر شخصی که مایل است دیدگاه‌هایی متفاوتی در پول و سرمایه‌گذاری پیدا کند، می‌تواند از این سایت کمک بگیرد.

۱۰ جمله معروف از رابرت کیوساکی

مجموعه کتاب‌های پرفروش پدر پولدار پدر بی‌پول کیوساکی به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این کتب در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بیش از ۲۷ میلیون نسخه فروخته شده را به ثبت رسانده‌اند. طبق وب سایت Celebrity Net Worth  ارزش خالص رابرت ۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. در این بخش از مقاله ۱۰ تا از جملات رابرت کیوساکی درباره موفقیت آورده شده است.

  1. تجربیات شما را باهوش‌تر می‌کنند

وقتی رابرت کیوساکی اولین ملک خود را به منظور تجارت خریداری کرد از کارت اعتباری خود برای پیش پرداخت استفاده نمود. کارشناسان مالی در خصوص این تجارت به رابرت کیوساکی هشدار داده بودند اما رابرت سخت انان را نپذیرفت. در ادامه این تجارت کیوسکی تنها موفق به کسب درآمد ناچیزی در طول هر ماه می شد. از آن زمان به بعد کیوساکی هربار که قصد سرمایه گذاری داشت، حال در زمینه املاک و چه سایر مشاغل معتقد بود که به دلیل تجربه و شکست‌های قبلی خود هوشمندانه‌تر عمل می‌کند.

  1. هرچه بیشتر بدهید بیشتر دریافت خواهید کرد

رابرت اعتقاد داشت که هرچه شخص بیشتر ببخشد بیشتر نیز دریافت خواهد کرد. از نظر وی این نگرشی است که می‌تواند در زندگی یک فرد تحول بیافریند. وی اظهار داشت افرادی که همواره ملاقات می‌کند معمولاً کسانی هستند که در زندگی پول بیشتری می‌خواهند اما به بخشش هیچ اعتقادی ندارند. بخشش می‌تواند معنای دیگری برای تلاش در کار باشد. اگر شما بخواهید نعمت خود را با دیگران تقسیم کنید در نهایت دنیا چیزهای بیشتری به شما می‌بخشد.

  1. شیوه تفکر خود را تغییر دهید

کیوساکی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی خود در خصوص تغییر شیوه تفکر و نگرش این گونه اظهار می‌دارد. او می‌گوید حتی زمانی که بی پول بوده است و جمع کنندگان به منظور تسویه حساب نزد او می‌آمدند هیچ گاه افسرده نمی‌شده است.

وی می‌گوید به‌‌جای افسردگی به قبض‌ها به عنوان یک انگیزه نگاه می‌کرده است. انگیزه که او را وادار می‌کند تا به بیرون از خانه برود و روش‌های بیشتر و بهتری را به منظور درآمدزایی امتحان کند. در نهایت نیز نتیجه بسیار خوبی از این نگرش خود به پول دریافت کرده است.

svg%3E - رابرت کیوساکی کیست + 10 جمله معروف و کتاب های
کیوساکی

  1. روی کار خود تمرکز کنید

رابرت کیوساکی معتقد است که تمرکز بهتر از تعویض دائم شغل است. وی یک مخفف اختصاری به عنوان یک قانون شخصی در موفقیت ایجاد کرده است. این مخفف F.O.C.U.S. به معنای تمرکز است. او معتقد است هر شخص باید یک دوره را دنبال کند تا زمانی که موفق شود. وقتی رابرت شروع به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کرد؛ آنقدر در این کار ماند و مرتباً تکرارش کرد تا این که تمامی راز و رمز‌های این صنعت را فهمید. پس از رسیدن به اوج مهارت در این کار تصمیم به شروع کار دیگری گرفت. او تمامی حواس خود را در حرفه‌اش گذاشت و روی آن تمرکز کرد تا این که توانست به مرحله استادی برسد.

  1. شرایط سخت می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای‌تان به همراه داشته باشد

رابرت کیوساکی طی مصاحبه‌ای اظهار داشت که اقتصاد جهان با گذشت زمان بالا و پایین می‌رود؛ اما حتی در دوران سختی هم فرصت‌های جدیدی پیش روی ما قرار می‌گیرد. ما با شناسایی و دنبال کردن آن‌ها می‌توانیم آینده خود را بسازیم. در بحران اخیر املاک در آمریکا  رابرت اعلام کرد که توانسته است ۵ زمین گلف را از بانک با قیمتی ارزان خریداری کند. همین اموال قبل از آغاز بحران با هزینه ۲۶۰ میلیون دلاری به وی پیشنهاد می‌شد.

  1. کسب و کار خود به شیوه‌ای درست طراحی کنید

کیوساکی یادآوری کرد که در یکی از کارهای اولیه تجاری خود نوع جدیدی از کیف پول‌ها را به فروش می‌رسانده است. با این وجود شرکت به دلیل طراحی بد کسب و کار در نهایت بی پول و ورشکسته شد. بنابراین او اشاره می‌کند که در یک کار مهم فقط داشتن یک محصول خوب نیست بلکه طراحی یک کسب و کار خوب است. یک طراحی خوب و درست حسابی دائماً به شخصی برای جذب سرمایه نیاز ندارد. یک کسب و کار باید طوری طراحی شود که به طور خودکار برای‌تان درامد کسب کند.

  1. بدانید که دقیقا برای چه کاری سخت تلاش می‌کنید

رابرت کیوساکی می‌گوید که امروزه روش‌های زیاد و جدیدی برای کسب درآمد وجود دارد. افراد باید سعی کنند تا با تحقیق کردن درباره چگونگی انجام این کار اطلاعات بیشتری جمع کنند. به عنوان مثال وی توضیح داد که در ایالات متحده حقوق کارمندان تا ۵۰ درصد شامل مالیات می‌شود. از نظر او این راهی ناکارآمد برای دستیابی به ثروت است. او می‌گوید خرید و فروش سهام تنها ۲۰ درصد مالیات دارد و در نتیجه کاری بهتر است. او در ادامه توضیح داد که بهترین نوع درآمد، درآمد منفعل است؛ زیرا  از آن به هیچ وجه مالیات دریافت نمی‌شود.

  1. از ضرر کردن نترسید

به گفته رابرت کارآفرینان موفقی مثل هنری فورد، استیو جابز، بیل گیتس و دونالد ترامپ تا کنون ضررهای زیادی را در کار خود تجربه کرده‌اند. وی اذعان داشت که خودش نیز تاکنون یک میلیون دلار ضرر کرده است. وی توصیه می‌کند که مردم نباید از چشیدن طعم تجربه ضرر کردن بترسند. او همچنین از وجود سیستم مدرسه‌ای که کودکان را به دلیل عدم موفقیت مجازات می‌کند ابراز تاسف کرده است. در یک تشبیه او توضیح داد که یک کودک با ایستادن و چندین زمین خوردن راه رفتن را یاد می‌گیرد. شکست‌ها نیز همانند افتادن کودک بر زمین هستند، شما باید آن را تجربه کنید تا بتوانید راه بروید.

  1. تغییر ذهنیت از فقیر به ثروتمند

حتماً تا کنون این جمله را زیاد شنیده‌اید که می‌گویند ذهن یک فرد فقیر است، این جمله کاملاً درست است؛ زیرا ثروتمند شدن چیزی است که ابتدا در ذهن یک شخص شکل می‌گیرد. اگر شما ذهنی فقیر داشته باشید در هر شرایطی که قرار بگیرید باز هم رفتاری انجام می‌دهید که منجر به فقر شما می‌شود. توصیه رابرت کیوساکی به شما این است که قبل از این که جیب‌های خود را پر پول کنید ابتدا ذهن خود را ثروتمند سازید. باید بدانید که ذهن انسان همواره او را به دنبال خود می‌کشاند و تاثیرات خود را بر زندگی او اعمال می‌کند. شما با داشتن ذهنی ثروتمند می‌توانید از هر چیزی پول بسازید.

  1. صرفه جویی در هزینه‌های خود را متوقف کنید

رابرت اظهار داشت که پس انداز یک قانون قدیمی است و در این دوران مدرن دیگر عملی نیست. روند طبیعی این است که وقتی پول به ارز تبدیل شود از طریق چاپ بیشتر در بانک‌ها ارزش خود را از دست بدهد. کیوساکی به جای صرفه جویی در پول توصیه می‌کند که درامد بیشتری داشته باشید. شما با کنترل ارزش کاهشی پول خود می‌توانید پول خود را روی چیزهای دیگری مانند نفت یا طلا سرمایه گذاری کنید. قیمت این موارد اغلب افزایش می‌یابد در حالی که ارزش ارز به طور منظم کاهش پیدا می‌کند. کیوساکی معتقد است شما از آن پولی که قصد صرفه‌جویی‌ کردنش دارید می‌توانید برای خود درامد دیگری خلق کنید.

رابرت کیوساکی طعم باخت، ورشکستگی و موفقیت را تجربه کرده است. با این حال او معتقد است که اگر افراد تمایل به مطالعه، یادگیری و تلاش داشته باشند می‌توانند هر مانعی در سر راه خود را حل کنند. شما با دنبال کردن سه فاکتور یاد شده می‌توانید تمامی موانع موجود در راه رسیدن به موفقیت خود را نابود کنید و از نظر مالی به فردی بسیار غنی تبدیل گردید.

معرفی کتاب‌های رابرت کیوساکی

در حالی که مهارت سخنرانی رابرت کیوساکی عمده درآمد او را می‌سازد؛ کتاب‌های او نیز توانستند او را به اوج شهرت برسانند. یکی از معروفترین کتاب‌های رابرت کیوساکی، کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول است. این کتاب برنده جایزه “کتابی که هرگز از قفس کتابخانه خارج نمی‌شود” گشته است.

در این بخش قصد داریم تا با شما در خصوص کتاب‌ها و آثار رابرت کیوساکی صحبت کنیم.

  • پدر پولدار پدر بی‌پول

رابرت در این کتاب پدر خود را به عنوان پدر فقیر معرفی کرده است. او در این کتاب از پدر ثروتمند به عنوان یک مثال برای بررسی تفاوت‌های هر پدر استفاده نموده است.

svg%3E - رابرت کیوساکی کیست + 10 جمله معروف و کتاب های
کیوساکی

رابرت با نوشتن این کتاب سبب تغییر نگرش مردم در خصوص کسب پول شد. رابرت این موضوع را که به منظور ثروتمند شدن باید درآمد زیادی داشت را قبول ندارد. همچنین می‌گوید که افراد ثروتمند هیچگاه درهزینه‌های خود صرفه‌جویی نمی‌کنند. رابرت معتقد است که به جای صرفه جویی و پس‌انداز باید کار دیگری به منظور کسب درآمد پیدا کرد. همانطور که می‌بینید سخنان و ذهنیت رابرت کیوساکی یک تغییر بزرگ نسبت به هر آنچه است که تاکنون والدین ما درباره پول به ما آموزش داده‌اند. در واقع رابرت می‌گوید که برعکس عمل کنید و پول‌های خود را در بانک نگه ندارید. به طور کل کتاب پدر پولدار پدر ‌بی‌پول جزء آن کتاب‌هایی است که می‌‌تواند درس‌های زیادی به شما بدهد. رابرت می‌گوید که افراد فقیر همیشه فقیر خواهند ماند؛ زیرا ذهن فقیری دارند. او معتقد است که نوع نگاه آدم‌ها به پول است که در نهایت آن را فقیر و یا پولدار می‌کند.

رابرت کیوساکی در کتاب ربع وجه‌نقد در خصوص اهمیت ارتقا یافتن از یک کارمند به صاحب یک کسب و کار صحبت می‌کند. وی همواره معتقد است که سیستم آموزش متعارف بیش از حد طولانی است. رابرت می‌گوید با توجه به روند طولانی آموزش درآمد حاصل از آن بسیار کم است و اصلاً آن را تایید نمی‌کند. کتاب ربع وجه نقد از خوانندگان دعوت می‌کند تا شغل خود را مورد بررسی مجدد قرار دهند.

او می‌گوید هیچ شغلی آزادی مالی واقعی برای کارمندان خود به همراه نمی‌آورد. به منظور رهایی از چنین حالتی رابرت کیوساکی در این کتاب برای ما راه حل‌های ذکر کرده است. این کتاب تا به امروز توانسته در میان تاثیرگذارترین کتاب‌های تجاری دنیا قرار بگیرد.

  • راهنمایی پدر ثروتمند برای سرمایه گذاری: آنچه ثروتمندان در آن سرمایه‌گذاری می‌کند

رابرت در این کتاب به توضیح تفاوت میان سرمایه‌گذاری منفعل و فعال برای ما می‌پردازد. رابرت در این کتاب به طور کامل اصول سرمایه گذاری، کاهش ریسک و استراتژی‌های عملی برای کسب درامد و منفعت را توضیح داده است. کیوسکی در این کتاب تفاوت بین مدیریت و پرورش پول را برای‌تان روشن می‌سازد؛ همچنین نکات زیادی را در مورد نحوه انتقال پول از یک سرمایه‌گذاری منفعل به فعال را ذکر می‌کند. در واقع اگر سایر کتاب‌های رابرت کیوساکی را تا کنون دوست داشتید مطالعه این کتاب را شدیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

svg%3E - رابرت کیوساکی کیست + 10 جمله معروف و کتاب های
کیوساکی

  • تجارت در قرن بیست و یکم توسط رابرت کیوساکی

در این کتاب رابرت کیوساکی قوانین تجارت در قرن بیست و یکم را به شما می‌آموزد. کیوساکی در این کتاب درباره بازاریابی شبکه‌ای، نحوه عملکرد آن و چگونگی عملکرد آن در هر شرایطی توضیحاتی را ارائه کرده است.

کیوساکی با کتاب خود به مفهوم بازاریابی چند وجهی نیز اعتبار بخشیده است. وی استدلال خود را در مورد این که چرا این کار برای ثروتمند شدن مناسب است برای‌تان ذکر نموده است.

  • ضریب هوش مالی خود را افزایش دهید

این کتاب پس از گذشت  ۱۰ سال از انتشار پدر پولدار پدر بی‌پول منتشر گشت. همانند سایر کتب رابرت ‌کیوساکی این کتاب نیز بر اهمیت آموزش مالی مناسب تمرکز دارد. کیوساکی در این کتاب می‌گوید که با افزایش ضریب هوش مالی خود می‌توانید راحت‌تر به آرزوهای‌تان دست پیدا کنید.

در این دنیای پر تلاطم مالی تنها با هوش اقتصادی بیشتر است که می‌توان از تمامی مانع‌ها گذر کرد. در ادامه این کتاب وی در خصوص چگونگی رشد کردن در شرایط آشفته بازار این روزا توصیه‌های فراوانی برای ما ارائه نموده است.

بهترین کتاب های رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی یک اسطوره در دنیای مالی است. میلیونر متولد هاوایی که علاوه بر موفقیت در امور مالی، بیشتر به‌خاطر کتاب پدر پولدار – پدر فقیر شناخته شده است. کیوساکی در طول زندگی حرفه‌ای خود بیش از ۱۵ کتاب نوشته است که بیش از ۲۶ میلیون نسخه فروخته است.

ازآنجایی‌که قدرتمندترین دارایی همه ما ذهن ماست و اگر به‌خوبی آموزش داده شود، می‌تواند ثروت عظیمی ایجاد کند؛ خواندن کتاب‌های رابرت کیوساکی می‌تواند دیدگاه تازه‌ای به شما در خلق جهان مالیتان بدهد.

در ادامه به بررسی کتاب ‌های رابرت کیوساکی و البته معرفی بهترین کتاب رابرت کیوساکی می‌پردازیم:

ثروتمندان چه میدانند؟

درست است که کتاب پدر پولدار و پدر فقیر به‌عنوان معروف‌ترین کتاب رابرت کیوساکی شناخته شده است؛ اما کتاب‌های بسیاری از این نویسنده وجود دارد که ثروتمندان چه می‌دانند، یکی از آنهاست.

در این کتاب رابرت کیوساکی به اهمیت و ارزش وقت پی می‌برید. همچنین تفاوت رسیدن یا نرسیدن به اهداف مالی را با مصداق ضرب‌المثل وقت طلاست پی می‌برید. کتاب ثروتمندان چه می‌دانند به شما یاد می‌دهد که حتی اگر میزان کمی از پول خود را به‌صورت پیوسته سرمایه‌گذاری کنید، در بلندمدت ثروت قابل‌توجهی به دست خواهید آورد.

ثروتمندان به چه مي‌انديشند؟

یکی دیگر از کتاب های رابرت کیوساکی، ثروتمندان به چه می‌اندیشند، نام دارد. معمولاً وقتی همه ما کوچک هستیم، دیگران به‌جای ما تصمیم می‌گیرند. تأثیر این فرایند را زمانی که بزرگ‌تر و بالغ‌تر می‌شویم می‌توانیم ببینیم.

کنترل امور مالی یکی از تصمیمات مهم در بزرگسالی که می تواند زندگی تازه‌ای را برای ما بسازد. از آنجایی که هر تصمیم بزرگ با تصمیمات کوچکتر شروع می شود؛ می توان نتیجه گرفت شروع به تغییر آینده مالی‌ در زندگی هر شخصی یک نقطه آغاز است.

شانس دوم

کتاب شانس دوم رابرت کیوساکی از سه بخش تشکیل شده است: گذشته، حال و آینده. در این کتاب در قسمت گذشته به بررسی دلایلی که باعث به‌وجودآمدن بحران‌هایی برایمان شده است، بررسی می‌شود.

 در بخش حال، در مورد موقعیت کنونی و در قسمت آینده، شانس شما برای پولدار شدن و زندگی بهتر نشان داده می‌شود. کتاب شانس دوم به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توان در بحران‌های مالی و زندگی، فرصت‌ها را یافت و از آنها کمک گرفت.

دانشكده كسب و كار

کتاب دانشکده کسب‌وکار رابرت کیوساکی به بررسی تمامی معضلات و بخش‌های مختلف بازاریابی شبکه‌ای می‌پردازد تا با تغییر زمینه‌ ذهنی شما، مسیر درست شغلی را نشان دهد.

در این کتاب رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) با یادگیری درک درستی دررابطه‌با موضوع بازاریابی می‌توانید درست تصمیم بگیرید.

چهارراه پولسازي

کتاب چهارراه پولسازی مناسب افرادی است که می‌خواهند خود را رشد بدهند و به سمت دیگر چهارراه حرکت کنند. همان‌طور که می‌دانیم تقریباً تمامی افراد آرزو دارند که به موقعیت‌های بالاتری منتقل شوند، هرچند که این کار آسان نیست، اما قطعاً با کمک راهکارهای رابرت کیوساکی در این کتاب، ممکن و شدنی است.

فرصتي دوباره

کتاب فرصتی دوباره به قوانین جدیدی درباره پول و ثروت از دیدگاه رابرت کیوساکی می‌پردازد و تمام مطالبی که راجع به پول باید بدانید، می‌پردازد.

رابرت کیوساکی در این کتاب اذعان می‌دارد که با تغییراتی که در دنیای مالی به وجود آمده است، دیگر مردم برای اینکه ثروت خود را افزایش دهند، لازم نیست فقط خانه بخرند و یا در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند. در واقع می‌توان از راه‌های دیگری ثروتمند شد و آن چیزی نیست جز افزایش هوش مالی!

چگونه بيشترين سود را از سرمایه گذاري دراملاك بدست آوريد

‌کتاب دیگری از نویسنده بزرگ رابرت کیوساکی با موضوع بررسی فرمول اساسی کتاب پدر پولدار می‌پردازد. در این کتاب شما یاد می‌گیرید که به دنبال املاکی باشید که گردش نقدی و پتانسیل زیادی برای افزایش ارزش سرمایه داشته باشد.

این کتاب به ارزش سرمایه‌گذاری بر روی املاک می‌پردازد که شامل گردش نقدی، بهره‌های بالقوة سرمایه و عوامل دیگری هستند.

چرا مي‌خواهيم شما ثروتمند شويد

کتاب «چرا می‌خواهیم شما ثروتمند شوید»، راه‌های عملی پولدار شدن را نشان می‌دهند. این کتاب بر اساس آموزه‌های دو تن از برجسته‌ترین مردان اقتصاد جهان یعنی ترامپ (Donald John Trump) و رابرت کیوساکی (Robert Toru Kiyosaki) نوشته شده است.

رابرت کیوساکی کوشیده تا در مطالب این کتاب، نشان دهد که مانند ثروتمندان فکر کنید و از چالش‌های پیشرو در این مسیر نترسید. این کتاب با زبانی ساده، به شما ایده‌ای را نشان می‌دهد که بذر تمام موفقیت‌های بزرگ است.

چرا دانش آموزان ممتاز براي دانش آموزان ضعيف كار مي‌كنند

در این کتاب رابرت کیوساکی به محیطی‌ که می‌تواند ثروتمندان خودساخته را برای اجتماع آینده‌ به وجود آورد، پرداخته می‌شود. این کتاب یکی از بهترین انتخاب‌ها از سری کتاب های رابرت کیوساکی در موضوع «ثروتمندان خودساخته» به شمار می‌رود.

جوان و ثروتمند بازنشسته شويد

رابرت کیوساکی در کتاب «جوان و ثروتمند بازنشسته شوید» راهکارهایی را برای رسیدن به استقلال مالی ارائه می‌کند. به‌عبارت‌دیگر با خواندن این کتاب شما یاد می‌گیرید که دیگر مجبور نیستند برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و یا امرارمعاشتان، شبانه‌روز کار کنید.

افزايش هوش مالي: شاهراه ثروت

کتاب «افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت»، نشان می‌دهد که چطور پولتان را هوشمندانه مدیریت کنید تا به ثروت زیادی برسید. در این کتاب شما راه‌های ثروتمند شدن، روش‌های افزایش و نگهداری از ثروت را یاد می‌گیرید.

همچنین با خواندن این کتاب، راه‌حل‌هایی برای موفقیت در زمان بحران اقتصادی را یاد می‌گیرید. با آموزش‌های لازم شما می‌توانید دانش لازم برای ازبین‌بردن موانع در راه فرصت‌ها را کسب می‌کنید.

نتیجه‌گیری

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راه و روش زندگی بزرگان به منظور ایده گرفتن در راستای موفقیت‌اید؛ مطالعه زندگینامه رابرت کیوساکی یا پدر پولدار می‌تواند بسیار به شما کمک کند. ما در ادامه این مقاله به ارائه ده تا از برترین جملات رابرت کیوساکی و زندگینامه رابرت کیوسکی پرداختیم. در انتهای مقاله نیزسعی کردیم تا برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های رابرت کیوساکی را به شما معرفی کنیم. استفاده از سخنرانی رابرت کیوساکی به شما کمک می‌کند بدون تجربه کردن شکست‌های پی‌درپی در مسیر زندگی موفق شوید.

برخی از سوالات رایج:

۱٫ چند جمله معروف رابرت کیوساکی را بنویسید؟

۱٫ تجربیات شما را باهوش‌تر می‌کند.
۲٫ هرچه بیشتر بدهید بیشتر دریافت می‌کنید.
۳٫ شیوه تفکر خود را تغییر دهید.

۲٫ چند نمونه از کتاب‌های معروف رابرت کیوساکی را نام ببرید؟

۱٫ پدر پول‌دار پدر بی‌پول
۲٫ ربع وجه نقد
۳٫ ضریب هوشی مالی خود را افزایش دهید.

۳٫ رابرت کیوساکی در کتاب شیوه تفکر خود را تغییر دهید به چه موضوعی پرداخته است؟

او در این کتاب به این مسئله می‌پردازد زمانی که بی‌پول بوده هم تفکر مثبت و درستی راجع به پول داشته بر همین اساس از دیگران می‌خواهد تا ذهنیت خود را تغییر دهند.

۴-ثروت رابرت کیوساکی چقدر است؟

طبق آخرین آمار و پیش بینی های انجام شده، رابرت کیوساکی تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ میلیون دلار ثروت داشته است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی