خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲

584995 766 - پیش بینی بورس امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۲ هزار و ۵۶۵ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۲۱ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و ۴ واحد پایین آمد و در رقم ۷۵۸ هزار و ۵۷۴ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۴۰ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۲۰۶ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۳۴۱ واحدی داشت و به سطح ۱۳۹ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۴۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت چرخشگر (خچرخش)، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) و شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سیلام (شرکت سیمان ایلام)، بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۳ درصدی به ۱۸۳ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: ریشه‌های بی‌اعتمادی در بازار سهام چیست؟


پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز دامنه نوسان شاخص‌ها کوتاه بود.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های شبندر، فولاد، فملی، پارسان، وبصادر و شپدیس رشد کرد، اما شاخص هم وزن ریزش کرد.

همچنین دیروز تعداد نماد‌های قرمزپوش بیشتر بود.

دیروز برای هشتمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۶۵ میلیارد تومان بود. نماد‌های وبصادر، خودرو، فولاد، شستا، خفولا، ذوب، وارس، شگستر، خکرمان، فملی و شپنا بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

در روزی که تعداد نماد‌های قرمز بازار بیشتر بود و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام اندکی رشد کرد، اما همچنان در محدوده ۴ هزار میلیارد تومان قرار دارد که میزان اندکی است؛ بنابراین دیروز تنها شاخص‌ساز‌ها رنگ و روی سبز داشتند و بقیه فاکتور‌های عملکری بازار سهام نشانی از رشد و صعود ندارند.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی