عمومی

آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟

آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟

ChatGPT تخیل کاربران خود را با ادعاهای بزرگ زیادی در مورد قابلیت های خود جذب کرده است.

سوال این است که چه مقدار از آن تبلیغاتی است و چه مقدار از آن واقعی است. .

اگر کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید از فرصت‌هایی که این فناوری فراهم می‌کند سرمایه‌گذاری کنید، ChatGPT در بسیاری از زمینه‌ها ارائه می‌دهد. این مورد مخصوصاً برای یک کسب و کار کوچک یا کارآفرین انفرادی با منابع محدود صادق است.

نحوه استفاده موثر از ChatGPT را در زیر بیاموزید

بیایید چیزی در مورد ChatGPT بیاموزیم و ببینیم که چگونه می‌تواند کسب‌وکار کوچک شما را ارتقا دهد.

what is chatgpt - آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟



<ChatGPT در ساده ترین شرایط ممکن چیست؟

پاسخ کوتاه: ChatGPT یک مدل زبانی است که توسط OpenAI برای برقراری مکالمات شبیه انسان با کاربران توسعه یافته است. گفتن اینکه این یک ربات چت هوشمند است، آن را کاملاً پوشش نمی دهد.

پاسخ طولانی تر: ChatGPT گونه ای از نرم افزار تولید زبان GPT-3.5 است. GPT در ChatGPT یک ترانسفورماتور پیش‌آموزشی تولیدی است که نحوه پردازش زبان است. و این زبان از یک مدل زبان قدرتمند با ۱۷۵ میلیارد پارامتر می آید. این به ChatGPT اجازه می‌دهد میلیاردها کلمه را در یک ثانیه پردازش کند.

اگر فکر می‌کنید که تعداد زیادی پارامتر است، GPT-4 ۱۰۰ تریلیون یا بیشتر پارامتر دارد و قرار است زمانی منتشر شود. در سال ۲۰۲۳٫

اینفوگرافیکی درباره نحوه عملکرد ChatGPT در اینجا آمده است.

svg%3E - آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟

تصویر: OpenAI
این پارامترها با استفاده از یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) آموزش داده شدند. این چیزی است که آن را بسیار شبیه انسان می کند. این توانایی را دارد که مکالمه را با درک زمینه و هدف گفتگو انجام دهد. این بدان معناست که می‌توانید بدون نیاز به معرفی هر بار سؤال اصلی، به توضیح بیشتر در مورد سؤال خود ادامه دهید تا زمانی که پاسخ مورد نظر خود را دریافت کنید.

به عنوان مثال:

svg%3E - آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟<525 /p>

و این برای هر درخواستی که دارید صدق می کند. اساساً مانند صحبت کردن با فردی است که دانش دایره المعارفی در مورد هر موضوعی دارد.

چگونه از ChatGPT استفاده می کنید؟

شما در chat.openai وب سایت و ثبت نام برای ایجاد یک حساب کاربری، این شامل یک ایمیل و شماره تلفن است. بعد از اینکه حساب خود را تأیید کردید، می‌توانید با نوشتن درخواست‌های خود در فرمان، استفاده از ChatGPT را شروع کنید.

اگر می‌خواهید از ChatGPT به طور مؤثر استفاده کنید، باید نحوه برقراری ارتباط با درخواست را بیاموزید (این مهم‌ترین بخش است. پایان کاربر این ابزار). این به این معنی است که عبارت پرس و جو خود را به گونه ای بیان کنید که باعث شود ChatGPT بهترین پاسخ را ارائه دهد.

هنگامی که درخواست خود را وارد کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر پاسخ باشید. با این حال، به دلیل تعداد کاربران، ممکن است مجبور شوید مدتی صبر کنید یا دوباره امتحان کنید. این یک مشکل موقتی است که OpenAI تا زمانی که زیرساخت خود را مقیاس‌بندی کند، با آن سروکار دارد.

آیا ChatGPT رایگان است؟

بله، فعلاً استفاده از نسخه اصلی رایگان است. همچنین یک نسخه پریمیوم جدید به نام rel=”_blank”>CVqahRmA5OxQXbRlnSm531fTd8QBdUCwZag7mI9mrlOOIaw/viewform” target=”_blank”>reln=”_blank”>remium/ که در حال حاضر لیست انتظار دارد. به گفته گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران OpenAI، محدودیت های بالاتر و عملکرد سریع تری خواهد داشت.

bHg3ipfD normal - آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟
کار بر روی نسخه حرفه ای ChatGPT؛ محدودیت های بالاتر و عملکرد سریع تری را ارائه می دهد. اگر علاقه مند هستید، لطفاً به لیست انتظار ما در اینجا بپیوندید: https://t.co/Eh87OViRie
|*IMAGE URL*|?format=jpg&name=small - آیا ChatGPT واقعاً می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟


آیا ChatGPT دقیق است؟

اول، ChatGPT نمی تواند پس از سال ۲۰۲۱ به سوالات پاسخ دهد، این زیرا قبل از آن بر روی داده ها آموزش داده شده بود. دوم، و این از OpenAI می آید، “ChatGPT به اینترنت متصل نیست و گاهی اوقات می تواند پاسخ های نادرست ایجاد کند.” در ادامه می‌گوید: «ChatGPT گاهی اوقات حقایق را می‌سازد یا خروجی‌های «توهم» را ایجاد می‌کند.

نکته مهم است، در نسخه فعلی‌اش این یک ابزار پیش‌نمایش تحقیق رایگان است، به این معنی که همه کسانی که از آن استفاده می‌کنند. یک آزمایش کننده بتا است که داده های ارزشمندی را برای OpenAI ارائه می دهد. وقتی و اگر یک نسخه واقعی منتشر شود، اگر نه همه باگ‌ها، بیشتر برطرف شده و احتمالاً با GPT4 آموزش داده می‌شود. و به‌روزرسانی‌های منظم داده‌های جدید احتمالاً بخشی از چارچوب آن خواهد بود تا از صحت و ارتباط آن اطمینان حاصل شود.

کسب و کارها از ChatGPT چه می‌توانند استفاده کنند. ?

هر کسب و کاری می تواند از ChatGPT استفاده کند. به هر حال، این اطلاعات است که به راحتی در دسترس است، اما می تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد. این مانند پرسیدن اینکه چه کسب و کارهایی ممکن است از Google استفاده کنند است.

هر کسب‌وکار کوچکی که به دستیار، نویسنده محتوا، بازاریابی، خدمات مشتری، تولید ایمیل‌ها و گزارش‌ها، تحقیق، ترجمه زبان‌ها و موارد دیگر نیاز دارد، می‌تواند مفید باشد. استفاده از ChatGPT.

کسب و کار با چه چیزی به دست می آید ChatGPT؟

به بیان ساده، یک کسب و کار متخصص و دسترسی سریعی به حجم عظیمی از اطلاعات در مورد هر موضوعی پیدا می کند. یک کسب و کار کوچک ابزار ارزشمندی را دریافت می کند که قادر به تولید فرآیندهایی است که قبلاً فقط در اختیار سازمان های بزرگ بود. از تحقیقات بازار گرفته تا تجزیه و تحلیل احساسات، پشتیبانی فنی، فرآیندهای اتوماسیون متعدد و موارد دیگر، یک کسب و کار کوچک یا یک فرد انفرادی اکنون می‌تواند منابع مشابه، مشابه یا حتی بهتری را به عنوان یک شرکت بزرگ در اختیار داشته باشد.

به‌عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

خدمات مشتری خودکار – می‌توانید ChatGPT را در مورد سؤالات متداول آموزش دهید کسب‌وکار شما و اسکریپت‌های خدمات مشتری، بنابراین می‌تواند به رایج‌ترین سوالات و درخواست‌های مشتری رسیدگی کند. شما همچنین می توانید آن را در یک سیستم چت بات ادغام کنید تا بتوانید خدمات مشتری ۲۴ ساعته را به مشتریان خود ارائه دهید.

حتی با یک عملیات یک نفره، می توانید این موارد را ارائه دهید:

<

  • اطلاعات محصول یا خدمات
  • وضعیت سفارش
  • بازگرداندن و مبادله
  • پشتیبانی فنی
  • سوالات متداول
  • اتوماسیون فرآیند – می‌توانید کارهای تکراری را خودکار کنید تا کسب و کارتان کارآمدتر شود و خطای انسانی و همچنین سایر فرآیندها حذف شود.

    برخی از فرآیندها. فرآیندهایی که می توانند خودکار شوند عبارتند از:

    • اتوماسیون گردش کار
    • Chatbot
    • اتوماسیون ایمیل
    • تجزیه و تحلیل داده ها
    • اتوماسیون CRM
    • اتوماسیون زنجیره تامین

    تحقیق بازار – داده‌ها را از منابع متعدد تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بینشی در مورد رفتار و ترجیحات مشتریان به دست آورید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید با استراتژی بازاریابی خود تصمیم آگاهانه تری بگیرید.

    نمونه های تحقیقات بازار عبارتند از:

    • تحلیل رسانه های اجتماعی
    • طبقه بندی متن
    • تحلیل احساسات
    • تجزیه و تحلیل محتوا
    • تجسم داده

    ارتباطات داخلی – بهبود ارتباطات داخلی کسب و کار شما با استفاده از ChatGPT برای تولید ایمیل ها، گزارش ها و سایر اسناد تجاری و همچنین برای جستجوی زبان طبیعی. این کار یافتن اطلاعات در مجموعه‌های بزرگ داده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

    نمونه‌هایی از استفاده از ارتباطات داخلی:

    • عضویت کارکنان
    • مدیریت دانش
    • اعلامیه های شرکت
    • نظرسنجی از کارکنان
    • کمک منابع انسانی
    • آموزش و توسعه

    این فقط یک نمونه کوچک از کاری است که ChatGPT می تواند انجام دهد. شما می توانید یک منو برای رستوران خود ایجاد کنید، یک برنامه تمرینی برای مشتریان خود ایجاد کنید، موسیقی، آهنگ، کد و موارد دیگر بنویسید، لیست تقریباً بی پایان است.

    مزایای ChatGPT چیست؟

    این برنامه رایگان است، استفاده از آن بسیار آسان است و پتانسیل فوق العاده ای دارد. همه چیز در زندگی روزمره مردم و عملیات مشاغل در هر اندازه. یکی از بزرگترین مزایا این است که شما می توانید به سرعت درک کاملی از هر زمینه ای به دست آورید. ChatGPT می تواند به سوالات با اطلاعات کلیدی در چند پاراگراف و اغلب با نقاط گلوله پاسخ دهد. با Google، باید صفحه به صفحه بگردید و خلاصه داستان خود را بسازید.

    یکی دیگر از مزایای ChatGPT یک مدل از پیش آموزش دیده است. معنی این موضوع این است که می‌توانید آن را برای موارد استفاده خاص کسب‌وکارتان تنظیم کنید.

    ChatGPT همچنین یک ابزار تحقیقاتی سریع است، یک راه خوب برای شروع هر موضوعی و همچنین ارائه موضوعات جدید. ایده ها. اما مهمتر از همه، ChatGPT در زمان شما صرفه جویی زیادی می کند، زمانی که به درستی استفاده شود.

    معایب چیست؟

    ChatGPT نمی تواند پس از سال ۲۰۲۱ به سوالات پاسخ دهد (برای اکنون) و می تواند پاسخ اشتباهی بدهد. فراتر از آن، نحوه استفاده از آن بحث اخلاقی است. چه دانش‌آموزان از آن برای نوشتن مقاله استفاده می‌کنند یا هکرها که توسعه بدافزار را تسریع می‌کنند (اما می‌توان از آن برای تجزیه و تحلیل خودکار حوادث امنیتی نیز استفاده کرد) می‌تواند به همان اندازه با نیت بد استفاده شود.

    همیشه افرادی وجود خواهند داشت. که از نوآوری‌های جدید به روش‌های بد استفاده می‌کنند، اما این نباید بقیه ما را از استفاده از آنها منصرف کند یا از پیشرفت بیشتر آنها منصرف شود.

    تسلط بر درخواست ChatGPT

    اگر می خواهید بر نحوه استفاده از ChatGPT مسلط شوید، باید نحوه برقراری ارتباط با اعلان را بیاموزید و این در مورد تمام مدل های هوش مصنوعی دیگر صدق می کند. یک مهندس سریع اکنون یک مجموعه مهارت و شغلی است که تقاضای آن رو به افزایش است.

    همانطور که کالین ترسلر، کارآفرین هوش مصنوعی، یکی از بنیانگذاران Supernormal، به Financial Times، “شما باید راه هایی برای صحبت با مدل پیدا کنید تا خروجی صحیح را به دست آورید. ”

    زمانی که تد لیو، نماینده کنگره شروع به نوشتن قانون در مورد ChatGPT کرد، این عبارت را به این صورت شروع کرد:

    «شما تد لیو، نماینده کنگره هستید. یک قطعنامه جامع کنگره بنویسید که عموماً از کنگره برای تمرکز بر هوش مصنوعی حمایت می کند.”

    توجه کردید او گفت که شما نماینده کنگره، تد لیو هستید، و این مهمترین نکته ای است که باید به خاطر بسپارید. هنگامی که ChatGPT را با گفتن «شما هستید» یا «به عنوان یک رفتار کنید» خطاب می‌کنید، پاسخ‌هایی از دیدگاه آن شخص ایجاد می‌شود. و وقتی پارامترهایی را در نظر می گیرید که بر روی آن شخص آموزش داده شده است اساساً یک متخصص در سطح جهانی در مورد موضوع است. و این نکته را نباید برای کسی فراموش کرد، “این یک متخصص در سطح جهانی است.” این بدان معنی است که شما یک متخصص در سطح جهانی را به صورت رایگان در اختیار دارید “از الان” و حتی اگر اشتراک ماهانه بپردازید، ارزش هر پنی را دارد.

    در اینجا نحوه عملکرد بهتر شما به سرعت آمده است. نسبت به بسیاری از مردم بلافاصله هنگام استفاده از ChatGPT.

    نمونه هایی برای یک کسب و کار کوچک

    بگویید که سؤالی فراتر از تخصص خود در رابطه با کسب و کار دارید، با تایپ کردن: “شما یک” و سپس هر متخصصی که نیاز دارید، مانند مشاور تجاری، حسابدار، متخصص مالیات، شروع کنید. متخصص منابع انسانی و غیره و بعد دستور یا سوال شما. این می‌تواند ایجاد یک طرح کسب‌وکار، استراتژی بازاریابی یا هر چیز دیگری باشد که برای کسب‌وکار یا کسب‌وکار بالقوه‌ای که می‌خواهید شروع کنید به آن نیاز دارید.

    مثال: «شما یک رتبه برتر هستید. مشاور کسب‌وکار یک طرح کسب‌وکار جامع برای یک فروشگاه اسباب‌بازی ایجاد می‌کند.»

    به‌طور مشابه، همچنین می‌توانید تایپ کنید: به‌عنوان… توسط متخصصی که می‌خواهید دانش را از او دریافت کنید، عمل کنید.

    مثال: «به‌عنوان یک متخصص بازاریابی عمل کنید و یک طرح جامع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای فروشگاه اسباب‌بازی‌ام ایجاد کنید.»

    توجه کنید که درخواست‌ها چقدر واضح و مختصر هستند، هیچ کلمه پرکننده‌ای وجود ندارد. . این هنگام استفاده از ChatGPT و دوباره همه مدل‌های هوش مصنوعی با درخواست‌هایشان بسیار مهم است. از کلماتی که ضروری نیستند استفاده نکنید، زیرا در حال صحبت با دستگاه هستید.

    این دو فرمان تعامل شما با ChatGPT را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد.

    کلید ارتباط موثر با ChatGPT استفاده از برخی از ۷ اصل ارتباط و سایر دستورالعمل های ارتباطی است تا بتوانید به طور موثر با اعلان های هوش مصنوعی تعامل داشته باشید. برای ChatGPT می توانید با این موارد شروع کنید:

    1. روشن باشید – حتی اگر ChatGPT ممکن است مانند یک شخص پاسخ دهد، اینطور نیست. بنابراین، شما باید با زبان خود بسیار بسیار واضح صحبت کنید. هرچه زبان شما وضوح بیشتری داشته باشد، درک شما برای آن آسان تر خواهد بود. این به این معنی است که هیچ عبارات محاوره ای، عامیانه، اصطلاحات تخصصی یا کلمات مبهم وجود ندارد که تعامل شما با ChatGPT را طولانی تر کند. به هر حال یکی از بهترین موارد استفاده از ChatGPT صرفه جویی در وقت شما است.
    2. مختصر باشید – تا حدی واضح بودن شما را مختصر می کند، اما نه تمام راه تلاش بیشتری برای حذف عبارات غیر ضروری و اضافی انجام دهید. در عین حال از زبان واضح تر و جلوتر استفاده کنید، عبارات لفظی را کوتاه کنید و دوباره کلمات پرکننده را حذف کنید.
    3. مرتبط باشید – همانطور که به ارتباط خود با ChatGPT ادامه می دهید، مطمئن شوید دوره و در مورد موضوع اگر با یک سوال یا دستور بازاریابی شروع کردید به موضوع ادامه دهید. معرفی موضوعات مختلف می تواند آن را به تمرکز روی چیز دیگری سوق دهد. اگر سوال دیگری دارید که به بازاریابی مرتبط نیست، آن را یادداشت کنید و بعداً با یک درخواست جدید دوباره آن را بپرسید. مسلماً می‌توانید با درخواست اصلی ادامه دهید، اما این شما را به مسیر دیگری هدایت می‌کند و زمان ارزشمندتان را تلف می‌کند.

    هدف از استفاده مؤثر از ChatGPT این است که واضح، مختصر و مرتبط باشید. تا حد امکان پاسخ داده شود و این به سوالات و دستورات به همان اندازه واضح، مختصر و مرتبط نیاز دارد. هنگامی که با ChatGPT ارتباط برقرار می کنید، این سه اصل را به خاطر بسپارید و از آن بهره بیشتری خواهید برد.

    آخرین اما قطعاً مهم نیست، برای بهتر شدن باید به استفاده از ChatGPT ادامه دهید. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر خواهید آموخت که چگونه ChatGPT به دستورات و درخواست های مختلفی که به آن می دهید پاسخ می دهد. این به شما نشان می‌دهد چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند.

    سؤالات متداول ChatGPT

    ChatGPT چیست؟

    ChatGPT یک مدل زبان است که توسط OpenAI توسعه داده شده است.

    ChatGPT برای چه مواردی می تواند استفاده شود؟

    می توانید از ChatGPT برای تعداد وظایف NLP مانند مکالمه، تولید متن، پاسخ به سوالات، تجزیه و تحلیل احساسات، طبقه بندی متن، تولید کد ing و موارد دیگر.

    آیا ChatGPT منبع باز است؟

    نه، ChatGPT منبع باز نیست.

    آیا ChatGPT می تواند زمینه را درک کند؟

    بله، ChatGPT به دلیل حجم زیادی از داده های آموزشی می تواند زمینه را درک کند.

    آیا ChatGPT می تواند متن تولید کند؟

    بله، ChatGPT می تواند بر اساس ورودی شما متن تولید کند.

    آیا می توان ChatGPT را برای کارهای خاص تنظیم کرد؟

    بله، ChatGPT را می‌توان برای بهبود عملکرد آن برای کارهای خاص با داده‌های اضافی به‌خوبی تنظیم کرد.

    ChatGPT قادر به تولید تصویر است es یا ویدیو؟

    خیر، ChatGPT فقط قادر به تولید متن است.

    آیا ChatGPT را می توان با برنامه ها ادغام کرد؟

    بله، ChatGPT را می توان با استفاده از آن در برنامه ها ادغام کرد؟ API.

    آیا ChatGPT همیشه در پاسخ هایش صحیح است؟

    خیر، می‌تواند پاسخ‌های اشتباهی بدهد.

    جدیدترین سرفصل‌ها را از Small Business Trends دریافت کنید. ما را در اخبار Google دنبال کنید.


    منبع :
    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی