کسب و کار

معرفی شغل آژانس مسافرتی:

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: همانطور که می دانید شغل آژانس مسافرتی به شرکتی اطلاق می شود که در راستای گردشگری، خدمات عمومی و… فعالیت می کند و امکانات و خدمات خود را به همگان ارائه می دهد. افرادی که به عنوان کارمند در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند ابتدا برنامه ریزی های مربوط به سفر را انجام می دهند و تمامی اطلاعات پیرامون سفر و بلیط و … را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

شغل آژانس مسافرتی به گونه ای است که کارمندان اصول و ضوابطی را به درستی رعایت می کنند و ارائه اطلاعات دقیق و جامع به مشتریان در راس کار اقدام آنها قرار دارد. یکی از وظایف این شغل رزرو برنامه های مسافرتی با استفاده از سیستم کامپیوتری است که نیازمند به داشتن تجربه می باشد.

به طور کلی شغل آژانس مسافرتی در تمامی کشورها دارای رونق زیادی است حال آنکه مستلزم سرمایه زیادی برای تاسیس و راه اندازی می باشد. امروزه این شغل علی الرغم رونق کم گردشگری شرایط چندان مطلوبی ندارد.

افرادی که در شغل آژانس مسافرتی مشغول به فعالیت هستند باید برخی مهارت ها را در خود تقویت نمایند که مهمترین آنها عبارت است از:

  • مهارت فروشندگی و جذب مشتری
  • مهارت و تخصص برنامه ریزی
  • مهارت در برقراری ارتباط
  • علاقه مند به سفر و گردشگری
  • آشنایی کلی با دانش جغرافیایی و شناخت مقصد تورها(انواع شهرها و کشورها و…)

نحوه اخذ مجوز و مدرک برای شغل آژانس مسافرتی :

ورود به این حرفه بدون دشواری است و افرادی که مایل هستند در این حیطه به فعالیت مشغول شوند نیازمند به اخذ مدرک خاصی نخواهند بود. لازمه ورود به این شغل شرکت در آزمونی است که تحت نظر سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود و افراد با هر مدرکی می توانند به این کار اقدام نمایند. در پاره ای از اوقات ورود به شغل آژانس مسافرتی به گونه ای است که ابتدا فرد به صورت کارآموز وارد این حرفه می شود و سپس با گذراندن آموزش های لازم به صورت رسمی استخدام می شود.

نکته قابل توجه این است که گاهی افراد مایل به دریافت مدرک دانشگاهی مرتبط با این شغل هستند که در این صورت می توانند در رشته های مدیریت گردشگری یا مدیریت جهانگردی مشغول به تحصیل شوند.

در نهایت…

به طور کلی فردی که علاقه مند به شغل آژانس مسافرتی است باید از مهارت های ویژه ای برخوردار باشد و در صورت لزوم به زبان انگلیسی مسلط باشد. در صورتی که متقاضیان دوره های مرتبط با این رشته را گذرانده باشند در این عرصه موفق تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: ایجاد کسب و کار در صنعت گردشگری (قسمت اول)

بیشتر بخوانید: ایجاد فرصتهای شغلی در صنعت گردشگری

بیشتر بخوانید: ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی