عمومیمقالات

آیا باید بیمه عمر بخرم؟

آیا باید بیمه عمر بخرم؟

خرید بیمه عمر نیست معمولاً سرگرم کننده است، اما می تواند برای برنامه مالی شما حیاتی باشد. اگر افرادی در زندگی شما هستند که به درآمد شما متکی هستند، بیمه عمر می تواند برای اطمینان از محافظت از آنها ضروری باشد. اما برای دیگران، ممکن است منطقی مالی نباشد.

پیدا کردن اینکه آیا به بیمه عمر نیاز دارید و اینکه چه نوع بیمه ای برای خانواده شما بهتر عمل می کند، کمی فکر می کند. اما نباید تجربه دردناکی باشد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد انواع مختلف بیمه نامه های عمر، نحوه تعیین اینکه آیا نیاز به خرید آن دارید یا خیر، و ارزش بیمه نامه شما چقدر است، بیاموزید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر قراردادی است بین شما و یک شرکت بیمه برای ارائه مبلغی مقطوع به وراث پس از فوت شما. در ازای آن، حق بیمه ماهانه یا سالانه به شرکت بیمه پرداخت می کنید. مردم بیمه عمر می خرند تا به خانواده خود کمک کنند تا درآمد از دست رفته را جبران کنند و هزینه های نهایی پس از مرگ را پوشش دهند.

شما می توانید مقدار پولی که بیمه نامه عمرتان برای آن است و مدت زمانی که می خواهید این بیمه نامه اجرا شود را برای چند سال یا چند دهه یا به عنوان یک بیمه نامه دائمی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید: هرچه مبلغ بیمه نامه بزرگتر باشد یا بخواهید مدت زمان بیشتری اعتبار داشته باشد، حق بیمه گرانتر است.

علاوه بر طول و مبلغ بیمه نامه که بر هزینه تأثیر می گذارد، بیمه عمر نهایی می شود. پیشنهاد ممکن است نیاز به معاینه پزشکی داشته باشد تا بتوان این سیاست را پذیرفته و اجرا کرد. نتایج آزمون شما ممکن است بر قیمت بیمه عمر شما تأثیر بگذارد.

چگونه آیا می دانم که آیا نیاز به خرید بیمه عمر دارم؟

در حالی که افراد دارای فرزندان کوچک اغلب نمونه کلاسیک افرادی هستند که به بیمه عمر نیاز دارند، ممکن است دیگران بخواهند بیمه نامه ای بخرند.

شما ممکن است کاندیدای خوبی برای بیمه عمر باشید اگر:

  • فرزندان یا سایر اعضای خانواده داشته باشید که از نظر مالی به شما متکی هستند و پس از آن به راهی برای جایگزینی درآمد شما نیاز دارند. مرگ شما.
  • قرض یا بار مالی قابل توجهی دارید که ورثه شما بدون پرداخت بیمه عمر با مشکل مواجه می شوند.
  • می خواهید هزینه های تشییع جنازه یا کفن و دفن خود را تامین کنید تا وراث شما نپردازند. مجبور نیستید از دارایی خود برای پوشش هزینه ها استفاده کنید.
  • یک فرد بزرگسال با نیازهای ویژه دارید که از نظر مالی به شما متکی است و می خواهید مطمئن شوید که پس از مرگ شما از نظر مالی تحت پوشش قرار می گیرند.
  • می خواهید میراثی برای یک موسسه خیریه یا یکی از اعضای خانواده ایجاد کنید.

اگر هیچ یک از این سناریوها برای شما صدق نمی کند، ممکن است نیازی به بیمه عمر نداشته باشید. حتی اگر اکنون به یک خط‌مشی نیاز ندارید، ایجاد یک طرح جامع املاک ضروری است تا در صورت ناتوانی خانواده شما از خواسته های شما مطلع شوند.

انواع بیمه نامه های عمری که می توانید بخرید

دو نوع کلی انواع بیمه عمر که می توانید خریداری کنید: مدت دار و دائمی. در سیاست های دائمی، چند گزینه وجود دارد.

خط مشی های مدت

بیمه عمر مدت یک بیمه نامه موقت است که معمولاً برای ۱۰ تا ۳۰ سال یا تا زمانی که سن مشخص شده، اگرچه ممکن است متفاوت باشد. مشتریان یک حق بیمه ماهانه یا سالانه برای مدت اعلام شده بیمه نامه پرداخت می کنند. حق بیمه به طور کلی بر اساس سن، جنسیت و سلامت شخصی که بیمه نامه را خریداری می کند و سایر عوامل محاسبه می شود. حق بیمه در طول مدت بیمه نامه تغییر نمی کند.

اگر در زمانی که بیمه نامه معتبر است بمیرید، شرکت بیمه مبلغ توافق شده یا کمک هزینه فوت را به وراث شما پرداخت می کند. اگر پس از پایان بیمه نامه هنوز زنده باشید، حق بیمه خود یا هیچ سود مالی دیگری را پس نخواهید گرفت.

بسیاری از مردم بیمه عمر مدت دار را دوست دارند زیرا معمولاً هزینه کمتری نسبت به بیمه نامه دائمی دارد. محافظت از خانواده خود بدون شکستن حق بیمه می تواند سازش خوبی باشد. به خاطر داشته باشید: هر چه سن شما در هنگام دریافت بیمه نامه بیشتر باشد، احتمالاً باید بیشتر هزینه کنید. برخی از بیمه نامه های مدت دار را می توان به بیمه کل زندگی تبدیل کرد، اما هر بیمه نامه متفاوت است.

بیمه نامه های دائمی

کل عمر: >طبق گزارش موسسه اطلاعات بیمه، کل زندگی رایج ترین نوع بیمه عمر دائمی است که می توانید خریداری کنید. مزیت اصلی این است که تمام عمر شما دوام می آورد، مگر اینکه پرداخت حق بیمه را متوقف کنید و بیمه نامه شما از بین برود.

برخلاف سیاست‌های مدت دار، کل زندگی ارزش نقدی نیز ارائه می‌کند که بخشی از هر حق بیمه را در یک حساب پس‌انداز قرار می‌دهد. حتی ممکن است بر اساس عملکرد مالی شرکت بیمه سود سهام کسب کنید.

هزینه کل بیمه عمر نسبت به سایر بیمه نامه ها بیشتر است. اما اگر می‌خواهید پوششی برای مادام‌العمر داشته باشید و بتوانید حق بیمه‌های بالاتری را بپردازید، ممکن است برای شما ارزشش را داشته باشد.

بیمه عمر همگانی: این بیمه‌نامه یک مزیت مرگ را ارائه می‌کند. برای زندگی بیمه شده تا زمانی که حق بیمه را پرداخت کرده و سایر شرایط را دارا باشند. بیمه عمر جهانی همچنین دارای یک جزء ارزش نقدی است که معمولاً نرخ بهره بازار پول را به دست می آورد. ممکن است بتوانید در مقابل ارزش نقدی بیمه نامه وام بگیرید یا به طور بالقوه مزایای فوت را با افزایش ارزش نقدی تنظیم کنید.

عمر متغیر: ارزش نقدی این بیمه نامه می تواند باشد. سرمایه گذاری در بازار سهام، اوراق قرضه یا صندوق های سرمایه گذاری متقابل بازار پول. به دلیل نوسانات بالقوه، عمر متغیر ممکن است بیشتر از سایر سیاست ها درآمد داشته باشد، اما همچنین می تواند به این معنی باشد که در صورت ضعیف بودن بازار، ارزش نقدی یا سود مرگ شما کاهش می یابد.

زندگی متغیر-جهانی: متغیر-جهانشمول ویژگی های سیاست های متغیر و جهانی را با هم ترکیب می کند. شما می توانید حق بیمه و مزایای فوت خود را تنظیم کنید (مانند یک سیاست جهانی)، اما همچنین می توانید در بازار سهام سرمایه گذاری کنید (مانند یک سیاست متغیر).

چه مقدار بیمه عمر باید بخرم؟

تصمیم گیری چقدر است بیمه عمر مورد نیاز شما می تواند دلهره آور باشد. به هر حال، وقتی صحبت از بیمه نامه های عمر به میان می آید، هیچ چیز یکسانی وجود ندارد. برای کمک به تعیین میزان بیمه عمری که باید به دنبال آن باشید، با بررسی وضعیت مالی خود شروع کنید.

در صورت فوت، خانواده شما چه منابع مالی برای جایگزینی درآمد از دست رفته شما در اختیار خواهند داشت؟ چه زمانی این منابع در دسترس خواهند بود؟

موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سرمایه‌گذاری‌ها یا سایر حساب‌های مالی که ممکن است خانواده‌تان داشته باشند
  • درآمد شریک یا همسرتان که در قید حیات است.
  • یک بیمه نامه عمر گروهی از کارفرمای شما 
  • مزایای تامین اجتماعی—اگر فرزندان کمتر از ۱۸ سال دارید و همسر بازمانده کمتر از آستانه درآمد دارد

توجه داشته باشید که اگر فرزندان شما وقتی سن شما بالاتر از ۱۸ سال است (یا بچه ندارید)، ممکن است خانواده شما واجد شرایط دریافت مزایای بازماندگان تامین اجتماعی نباشند. شریک زندگی شما ممکن است مجبور باشد حداقل تا سن ۶۰ سالگی برای مطالبه مزایای تامین اجتماعی خود صبر کند.

برای محاسبه میزان بیمه برای خرید، برخی از کارشناسان توصیه می کنند که حقوق خود را در هشت ضرب کنید. برخی دیگر می گویند حقوق سالانه خود را در تعداد سال های قبل از بازنشستگی ضرب کنید. ماشین‌حساب‌های آنلاین می‌توانند راهی عالی برای کمک به شما در تعیین میزان نیاز به یک بیمه نامه عمر باشند.

قبل از خرید، خرید کنید. بیمه

مثل هر نوع بیمه ای، قبل از خرید بیمه نامه عمر، می تواند برای دریافت مظنه های متعدد هزینه کند. شرکت های بیمه می توانند نرخ ها و محصولات بسیار متفاوتی داشته باشند، بنابراین عاقلانه است که تکالیف خود را انجام دهید.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، سلامت مالی شرکت را در نظر بگیرید. اگر شرکتی که آن را در اختیار دارد از کار بیفتد یا نتواند مزایای فوت را بپردازد، یک بیمه نامه برای کسی خوب نیست. اطمینان حاصل کنید که هر شرکتی که در نظر می گیرید از نظر مالی سالم است و در پرداخت خسارت شهرت دارد.

به ذینفعان خود بگویید

خرید بیمه عمر خط مشی عالی است، اما مطمئن شوید که افراد ضروری در زندگی شما می دانند که اطلاعات خط مشی را از کجا پیدا کنند. اسناد بیمه نامه را به همراه بقیه طرح املاک و جزئیات مالی خود در یک جعبه فایل نسوز یا مکان امن دیگری به طور ایمن نگهداری کنید. به مجری دارایی و اعضای نزدیک خانواده خود بگویید اسناد را از کجا پیدا کنند. و مطمئن شوید که فهرستی از حساب‌های مالی و اطلاعات ورود به سیستم را برای دسترسی آسان‌تر به آن‌ها گذاشته‌اید.

خط پایین 

خرید بیمه عمر یک امر نیست. موضوع جالبی است، اما برنامه ریزی برای آینده می تواند یکی از بهترین هدایایی باشد که برای خانواده خود به جا می گذارید. گزینه های موجود را درک کنید و کمی زمان بگذارید تا در نظر بگیرید که خانواده شما چقدر برای حفظ سبک زندگی فعلی خود نیاز دارند. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع بیمه نامه عمری را باید بخرید یا چقدر باید باشد، بهتر است با مشاور مالی.

عکس توسط Prostock-studio/Shutterstock

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی