عمومی

وارن بافت می گوید افراد موفقی وجود دارند، و آن جا واقعا افراد موفقی هستند این چیزی است که جدا می کند دو

وارن بافت می گوید افراد موفقی وجود دارند، و آن جا
واقعا افراد موفقی هستند این چیزی است که جدا می کند
دو

وارن بافت زمانی گفت: “تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق این است که افراد واقعا موفق می گویند نه تقریباً به همه چیز.”

در ظاهر آن متناقض به نظر می رسد. اما در آن تک خط کوهی از خرد وجود دارد که بسیاری از رهبران می توانند از آن بهره ببرند. در محیط کار مدرن، هیچ کمبودی برای بیش از حد مشتاق و آره‌گویان وجود ندارد. چگونه من می دانم؟ من یکی از آن هاهستم. افرادی مثل ما خیلی از نه گفتن می ترسند، خیلی نگران ناامید کردن دیگران هستند. این پاسخ پیش فرض ما است که به همه چیز بله بگوییم، یک الگوی رفتاری.

رهبری و مشغله

هر چه در رتبه های سازمانی بالا می روید، شلوغ تر می شوید. شما مسئولیت های بیشتری با انتظارات بیشتری برای انجام و رشد کسب و کار دارید. با آن هجوم درخواست‌های افراد دیگر، هم اعضای تیم و هم مشتریان، همراه می‌شود. جالب اینجاست که هر چه در کار خود بهتر باشید، به دلیل ارزشی که به ارمغان می آورید، مردم بیشتر به سمت شما می آیند.

افسوس، طولی نمی کشد که رهبر متوجه می شود که نمی تواند این کار را انجام دهد. همه چيز. همانطور که مایکل بانگای استانیر در کتاب عادت مربیگری خود می‌گوید، “اگر به این موضوع بله می‌گویید، به چه چیزی نه می‌گویید؟” این ریاضی ساده است: شما غرق خواهید شد و چیزهای زیادی در بشقاب خود خواهید داشت. این احساس دائمی “فقیر زمان< /a>” دستور العملی برای ناراحتی و فرسودگی است. با گذشت زمان، شما رهبر بدتری برای آن خواهید بود.

برای اولویت بندی وقت بگذارید

نه گفتن تمرینی برای اولویت بندی است. به خصوص در مواقع شلوغ، رهبران قربانی آنچه پروفسور علی فنویک می گوید “کار وحشتناک، «وضعیت بهره‌وری شبیه شیدایی که همه ما برای کمک به بازیابی حس کنترل در آن درگیر هستیم. ما در لحظه می‌گوییم بله، فقط بعداً متوجه می‌شویم که مشکل شروع به چرخه شلوغی می‌کند.

وقتی زمان‌های شلوغ فرا می‌رسد، دلیل بیشتری برای ایجاد زمان در برنامه خود برای ایجاد یک لیست کارهایی که باید انجام شود همه وظایف یکسان ایجاد نمی شوند. به پروژه‌ها یا طرح‌هایی که بیشترین تعداد آیتم‌های فهرست شما را رسیدگی می‌کنند، بله بگویید. به هر چیزی که به شما کمک نمی کند تعداد آن لیست را کاهش دهید، نه بگویید.

به دیگران برای انجام کار قدرت دهید

یکی از سخت ترین کارها به عنوان یک رهبر این است که کار را واگذار کنید زمانی که فکر می کنید می توانید کار بهتری نسبت به شخص یا افرادی که کار را به آنها محول کرده اید انجام دهید (خواه این درست باشد یا نه). اما به یاد داشته باشید، رهبری به معنای حفظ قدرت نیست، بلکه به معنای واگذاری قدرت است.

نه گفتن و سپردن کار یا درخواست به شخص دیگری تصمیم گیری عاقلانه است. نه تنها به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنید، بلکه به اعضای تیم شما قدرت می بخشد و اعتماد به نفس آنها را برای تکمیل کار خارج از منطقه راحتی خود تقویت می کند.

درست نه بگویید. راه

روش ماهرانه ای برای نه گفتن وجود دارد. همیشه باید در مورد دلیل رد درخواست آنها فکر کنید. این به شخص نگاهی اجمالی به طرز فکر شما می دهد و به او اطمینان می دهد که به دلیل خوبی نه می گویید. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است بگویید:

  • من سعی می کنم بهداشت حجم کار را به خوبی رعایت کنم و می ترسم در حال حاضر برای من خیلی زیاد باشد

  • در حال حاضر، مدتی را برای استراحت و بهبودی می گذارم. شاید بعداً دوباره با من تماس بگیرید؟

  • متاسفانه نمی توانم، اما آیا می توانم فلانی را پیشنهاد کنم؟

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی