عمومیمقالات

چگونه می توانم امتیاز اعتباری خود را افزایش دهم؟

چگونه می توانم امتیاز اعتباری خود را افزایش دهم؟

آیا به‌دنبال خرید یک خودروی جدید هستید یا می‌خواهید خرید کنید خانه در چند ماه آینده؟ اگر پاسخ مثبت است، احتمالاً باید برای امکان خرید وام درخواست دهید. مهم است که امتیاز اعتباری خود را از قبل بررسی کنید تا بدانید چه انتظاراتی برای شرایط وام دارید. بیاموزید که برای افزایش امتیاز اعتباری خود چه کاری می توانید انجام دهید. ممکن است گرفتن وام را در دسترس تر کند.

عوامل زیادی در محاسبه امتیاز اعتباری شما نقش دارند. . برداشتن گام‌های کوچک برای بالا بردن امتیاز می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی مالی شما برای بهتر شدن داشته باشد. پرداخت به موقع صورت‌حساب‌ها، بررسی گزارش اعتباری و پرداخت بدهی، همه چیزهایی هستند که می‌توانند به افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کنند.

چرا افزایش امتیاز اعتباری شما مهم است؟

یک امتیاز اعتباری یک عدد سه رقمی است که بسته به مدل امتیازدهی مورد استفاده، از ۳۰۰ تا ۸۵۰ متغیر است. اطلاعات موجود در گزارش اعتباری شما برای محاسبه امتیاز اعتباری شما استفاده می شود. این به وام دهندگان کمک می کند تا احتمال بازپرداخت وام گرفته شده را تعیین کنند.

قرض دادن پول مربوط به مدیریت ریسک است، بنابراین بانک می‌خواهد بداند که اگر خط اعتباری یا وامی به شما بدهد، می‌توانید آنها را بازپرداخت کنید. بانک‌ها از امتیازات اعتباری برای تعیین اعتبار شما و اینکه آیا شرط خوبی برای بازگرداندن پول آنها هستید، استفاده می‌کنند.

افرادی که نمرات اعتباری بالاتری دارند وام گیرندگان با ریسک پایین تری در نظر گرفته می شوند و این امر باعث می شود بانک ها بیشتر به آنها وام بدهند. افرادی که امتیاز اعتباری پایین تری دارند ممکن است خطر بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است در گذشته اعتباری مسئولانه را مدیریت نکرده باشند یا سابقه اعتباری کافی برای کمک به وام دهنده در تصمیم گیری آگاهانه نداشته باشند.

نمره اعتباری بالا می‌تواند به معنای نرخ بهره کمتر برای وام، وام مسکن، کارت اعتباری یا سایر محصولات مالی باشد. امتیازات اعتباری می تواند بر مبلغی که برای بیمه پرداخت می کنید یا اینکه صاحبخانه آپارتمانی را به شما اجاره می دهد تأثیر بگذارد. برخی از کارفرمایان بالقوه حتی قبل از ارائه یک پیشنهاد شغلی، امتیاز اعتباری نامزد را بررسی می کنند.

امتیاز اعتباری شما چگونه محاسبه می شود؟

چندین سیستم امتیازدهی اعتباری وجود دارد و دو مورد از رایج‌ترین آنها FICO و VantageScore هستند. هر دو سیستم از رتبه بندی برای تعیین اعتبار استفاده می کنند. اگرچه اعداد بر اساس وام دهنده خاص شما متفاوت است، اما معمولاً با موارد زیر مطابقت دارند: 

  • ۸۰۰-۸۵۰: عالی
  • ۷۴۰-۷۹۹: بسیار خوب
  • ۶۷۰-۷۳۹: خوب
  • ۵۸۰-۶۶۹: مناسب
  • ۵۷۹ و زیر: ضعیف

امتیاز اعتباری از بخش‌های مختلف زندگی مالی شما تشکیل شده است. عوامل که اعتبار شما را تشکیل می‌دهند امتیاز عبارتند از: 

سابقه پرداخت: ۳۵٪

پرداخت به موقع صورتحساب ها معمولاً مهمترین عامل در محاسبه امتیاز اعتباری شما است. سابقه پرداخت شما به وام دهنده کمک می کند تا تعیین کند که چقدر ریسک می کند، و حتی یک پرداخت دیرهنگام می تواند امتیاز شما را کاهش دهد.

برای افزایش امتیاز اعتباری خود تا حد امکان، صورتحساب های خود را هر بار به موقع پرداخت کنید. اگر پرداختی را از دست دادید، فوراً با وام دهنده تماس بگیرید تا درخواست بخشش تأخیر پرداخت کنید.

مبلغی که مدیون هستید: ۳۰٪

این معمولاً نرخ یا نسبت استفاده اعتباری شما نامیده می‌شود. این مبلغی است که در تمام حساب‌های اعتباری‌تان بدهکار هستید، تقسیم بر حد اعتبار کل شما.

مبلغی که در حساب های اعتباری مختلف خود مدیون هستید لزوماً به این معنی نیست که شما یک وام گیرنده پرخطر هستید. با این حال، در امتیاز اعتباری شما نقش دارد. اگر از مقدار زیادی از اعتبار موجود خود استفاده می کنید، وام دهنده ممکن است آن را به عنوان تمدید بیش از حد تعبیر کند و شما را در معرض خطر بالاتری از نکول قرار دهد.

وام دهندگان عموماً دوست دارند نرخ استفاده از اعتبار را زیر ۳۰٪ ببینند. اگر ۱۰۰۰۰ دلار اعتبار در دسترس دارید اما موجودی ۱۰۰۰ دلاری دارید، از ۱۰٪ اعتبار موجود خود استفاده می کنید (۱۰۰۰/۱۰۰۰۰ = ۰٫۱۰ یا ۱۰٪). در مقایسه، داشتن موجودی ۳۰۰۰ دلاری با محدودیت اعتباری ۱۰۰۰۰ دلاری، میزان استفاده شما را به ۳۰ درصد افزایش می دهد که احتمالاً بر امتیاز اعتباری شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

نگه داشتن نرخ زیر ۳۰ درصد می تواند نشان دهد که می دانید چگونه مخارج خود را کنترل کنید و می توانید اعتباری را که در حال حاضر دارید مدیریت کنید.

طول سابقه اعتباری: ۱۵٪

اگرچه به اندازه سابقه پرداخت یا نرخ استفاده شما روی امتیاز شما سنگینی نمی کند، اما داشتن حساب های طولانی مدت به وام دهندگان نشان می دهد که می دانید چگونه اعتبار خود را بلندمدت مدیریت کنید. اگر یک حساب اعتباری قدیمی دارید، آن را باز نگه دارید، حتی اگر دیگر از آن استفاده نمی کنید. به این ترتیب، سابقه اعتباری خود را کوتاه نمی کنید و به طور تصادفی امتیاز اعتبار خود را کاهش نمی دهید.

اعتبار جدید: ۱۰%

هر زمان که برای کارت اعتباری یا وام جدید درخواست می کنید، وام دهنده اعتبار شما را با استعلام اعتبار بررسی می کند. درخواست های اعتباری می تواند سخت یا نرم باشد. به طور کلی، فقط پرس و جوهای سخت—مانند زمانی که گزارش اعتباری شما هنگام درخواست وام بررسی می شود— بر امتیاز شما تأثیر می گذارد.

هر درخواست سخت، امتیاز اعتباری شما را چند امتیاز کاهش می‌دهد و می‌تواند تا ۲۴ ماه در سابقه شما باقی بماند، حتی اگر از اعتبار رد شده باشید یا تصمیم به گرفتن وام بگیرید.

انواع اعتباری که دارید: ۱۰٪

داشتن انواع مختلف اعتبار، مانند گردان (کارت های اعتباری)، وام های اقساطی (مانند وام خودرو یا دانشجویی) و وام مسکن، می تواند نشان دهد که می توانید حساب های مختلف را مسئولانه مدیریت کنید. داشتن چند حساب مختلف می تواند به امتیاز شما کمک کند، اما شما به یکی از هر نوع نیاز ندارید.

آیا می توانم امتیاز اعتباری خود را به سرعت افزایش دهم؟

می توانید برای بهبود امتیاز اعتباری خود اقدام کنید. اگرچه مهم است که به خاطر داشته باشید که مدت زمانی که طول می کشد بسته به شرایط شما و جایی که از کجا شروع می کنید متفاوت است.

امتیازهای اعتباری براساس اطلاعات دریافتی توسط دفاتر اعتباری حدود یک بار در ماه به روز می شوند. این زمان دقیق می تواند متفاوت باشد، زیرا بستگی به این دارد که هر یک از اعتباردهندگان چند بار تغییرات را به دفاتر اعتباری گزارش دهند.

کسانی که امتیاز پایین دارند ممکن است خود را ببینند نمرات سریعتر از فردی با نمره بالاتر افزایش می یابد. دلیل آن این است که اقدامات کوچک مانند مداوم پرداخت به موقع صورتحساب و کاهش کل مبلغی که به شما بدهکاری امتیاز شما محاسبه می شود برای کسی که سابقه پرداخت خوبی نداشته است، بهبود آن به افزایش امتیاز اعتباری آنها در چند ماه کمک می کند. در همین حال، شخصی که به طور مداوم به موقع پرداخت کرده است، باید از استراتژی های مختلفی برای کمک به افزایش امتیاز خود استفاده کند.

چگونه امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید

هیچ گلوله جادویی امتیاز شما را فوراً افزایش نمی دهد. در عوض، باید قدم های کوچک بردارید و به مرور زمان روی آن ها کار کنید. برای اینکه بهترین شانس را برای افزایش امتیاز اعتباری خود در سریع ترین زمان ممکن داشته باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

قبض های خود را به موقع پرداخت کنید تا امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید.

این مهمترین عامل در امتیاز اعتباری شماست. حتی یک پرداخت دیرتر می تواند امتیاز شما را به سرعت کاهش دهد. تنظیم پرداخت‌های خودکار برای کارت‌های اعتباری و سایر صورت‌حساب‌های خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هرگز مبلغ معوقی گزارش نشده‌اید.

خطاهای گزارش اعتباری خود را برطرف کنید.

گزارش اعتباری خود را با هر سه دفتر اعتبار ملی (Equifax، Experian و TransUnion) از نظر اشتباهات، اطلاعات گم شده یا علائم سرقت هویت بررسی کنید. اگر خطا یا تقلبی را کشف کردید، برای کمک به حذف آن از گزارش خود در اسرع وقت، اختلاف را شروع کنید.

استفاده از اعتبار خود را برای افزایش امتیاز اعتباری خود کاهش دهید.

کاهش بدهی می تواند به افزایش سریع امتیاز شما کمک کند. نگه داشتن نرخ بهره برداری زیر ۳۰ درصد می تواند به افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند در کمتر از ۳۰ روز.

بیش از یک بار در ماه به کارت اعتباری خود پرداخت کنید.

پرداخت هفتگی یا دوهفته‌ای به کارت اعتباری‌تان می‌تواند بیشتر اعتبار کلی شما را در دسترس نگه دارد و به پایین نگه داشتن نرخ استفاده شما کمک کند. همچنین ممکن است در طول زمان سود کمتری بپردازید زیرا کاهش موجودی شما باعث کاهش سود می شود. کاری را انجام دهید که برای شرایط شما بهتر است، اما در نظر داشته باشید که ماهانه دو یا چند کارت اعتباری پرداخت کنید.

یک کارت اعتباری ایمن را در نظر بگیرید.

اگر در حال ساختن سابقه اعتباری خود هستید یا سعی در تعمیر امتیاز اعتباری پایین دارید، از یک کارت اعتباری ایمن. کارت های ایمن با سپرده نقدی پشتیبانی می شوند که معمولاً به عنوان حد اعتبار شما استفاده می شود. این کارت دقیقاً مانند یک کارت اعتباری استاندارد استفاده می شود و شما برای پر کردن موجودی نقدی ماهانه پرداخت می کنید.

هر پرداخت به موقع می تواند به افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند. فقط تأیید کنید که کارتی که انتخاب می‌کنید همه پرداخت‌ها را به دفاتر اعتباری گزارش می‌دهد.

خط پایین برای نحوه افزایش امتیاز اعتباری خود

در حالی که چندین اقدام وجود دارد که می توانید برای افزایش امتیاز اعتباری خود انجام دهید، هیچ راه حل یک شبه وجود ندارد. به جای تلاش برای تعمیر سریع امتیاز اعتباری خود، روی حفظ سابقه طولانی پرداخت به موقع و استفاده مسئولانه از اعتبار خود برای کمک به افزایش امتیاز خود تمرکز کنید.

این نه تنها در صورت بروز موارد غیرمنتظره، مانند خرید سریع خودروی جدید، به شما کمک می‌کند، بلکه خود را برای موفقیت مالی بلند مدت.

عکس توسط Prostock-studio/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=150&d=mp&r=g - چگونه می توانم امتیاز اعتباری خود را افزایش دهم؟

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی