خبر

پیش بینی بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲

584025 190 - پیش بینی بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۱۸ دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل هزار و ۱۰۴ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۹۳۱ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۶۱ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۹۱۹ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سیمان ایلام (سیلام)، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه) و شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت سوژمیران (فسوژ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کفرا (شرکت فراورده‌های نسوز ایران)، ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت کشت وصنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۶۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۷۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۹ درصدی به ۱۸۵ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: موتور بورس چه زمانی روشن می‌شود؟


پیش بینی بورس امروز

دیروز بورس تهران از ابتدا روند صعودی پیدا کرد، اما پس از ۹۰ دقیقه، تا پایان با شیب کمی نزول کرد. با این حال شاخص با رشد ۰.۰۵ درصدی بالاتر از سطح روز شنبه ایستاد. اما شاخص هم وزن نرخ رشد بیشتری را ثبت کرد و ۰.۳۹ درصد صعود کرد.

دیروز نماد‌های فولاد، وکغدیر و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۸ درصدی به ۴ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۷ روز معاملاتی اخیر از هفته دوم آذر به این سو است.

اما روز یکشنبه برای ششمین روز متوالی سرمایه حقیقی از بورس خارج شد و به رقم ۴۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های دی، والراز، ذوب، شپنا، خودرو، وسالت، نوری، ومعادن، فارس، وآتوس و شگستر بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند؛ بنابراین سبزپوش شدن ۵۱ درصد نماد‌های بازار و کاهش خروج سرمایه دو سیگنال مثبت معاملات دیروز بودند. از سوی دیگر افت معاملات خرد سهام و ریزش شاخص در نیمه دوم معاملات سیگنال‌های منفی دیروز بودند.

علاوه بر این‌ها، تایید و تکذیب‌های متوالی درباره قیمت گذاری خودرو و حواشی آن بر نااطمینانی‌های بازار سهام افزوده است.

با آنکه اخبار متعددی درباره تغییرات در نرخ گذاری و عرضه خودرو منتشر شده بود، شنبه شب سخنگوی شورای رقابت هرگونه تغییر در قیمت یا عرضه خودرو را تکذیب کرد.

همچنین دستیار معاون اول رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت: «محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در باره قیمت خودرو و نحوه فروش آن تاکنون هیچ مصوبه، ابلاغیه و دستوری نداشته است».

بار دیگر شاهد نبود وحدت رویه در میان دستگاه‌های اجرایی و سیاست گذاری آشفته دولت بودیم که متاسفانه بر بازار‌ها اثر منفی می‌گذارد. در این میان دولت با فرافکنی منتقدان و رسانه‌ها را مقصر جلوه می‌دهد، در حالی که ناهماهنگی‌ها و تایید و تکذیب‌های متوالی مسئولان دولتی بیشترین آسیب را به اعتماد عمومی زده است، پیش بینی پذیری اقتصاد ایران را کاهش داده و چشم انداز فعالان اقتصادی را مخدوش کرده است.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی