عمومیمقالات

چگونه مثبت اندیشی سمی می تواند به مالی شما آسیب برساند

چگونه مثبت اندیشی سمی می تواند به مالی شما آسیب برساند

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که یک روز بد یا بدشانسی داشته باشید و از یک دوست یا یکی از عزیزانتان خواسته باشید که “فقط مثبت فکر کنید” یا “همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد”؟ اگر پاسخ مثبت است، احتمالاً مثبت سمی را تجربه کرده اید. در حالی که مثبت اندیشی برای رسیدن به اهدافتان ضروری است، کنار زدن یا سرکوب احساسات منفی می تواند در دراز مدت اوضاع را بدتر کند. همانطور که در مورد پول صدق می کند، مثبت بودن مسموم حتی ممکن است به مالی شما آسیب بیشتری وارد کند تا تصور کنید که همه چیز بدون هیچ تلاشی از طرف شما درست می شود.

در واقع، اگر سعی کنید تنها با افکار خوب از یک وضعیت سخت مالی خارج شوید، ممکن است در وضعیت بدتری قرار بگیرید.

تفاوت بین مثبت بودن سمی و انعطاف پذیری

اغلب به ما می گویند که قبل از ایجاد چیزهای خوب در زندگی خود باید مثبت فکر کنید. در حالی که سطح معینی از مثبت اندیشی و باور لازم است، اگر تنها کاری که انجام می دهید این است که منتظر بمانید و به افکار شاد فکر کنید، پیشرفت نخواهید کرد.

بر اساس روانشناسی امروز، مثبت بودن سمی اجتناب یا سرکوب هر احساس، موقعیت یا تجربه منفی که در زندگی اتفاق می افتد. ممکن است وقتی همه چیز پیچیده می شود، احساسات خود را انکار کنید، به جای آن تصمیم بگیرید به آینده ای بهتر ایمان داشته باشید اما هرگز برای بهبود آن اقدام نکنید.

از طرف دیگر

تاب‌آوری ، به شما امکان می دهد در موقعیتی چالش برانگیز مانند تشخیص پزشکی ترسناک یا از دست دادن شغل ادامه دهید و در عین حال بتوانید تصدیق کنید که همه چیز سخت است. با تاب‌آوری، می‌توانید اتفاقات منفی را تحمل کنید و با آن مقابله کنید. احساساتی که به وجود می آیند، هر چه که هستند.

حفظ نگرش مثبت در برخی شرایط می تواند مفید و انگیزه بخش باشد. با این حال، نادیده گرفتن احساسات منفی مانند ترس، خشم، اضطراب و شرم در دراز مدت معمولاً کارساز نیست.

طبق نظر روانشناسی امروز، به طور کلی، وقتی احساسات خود را آنطور که داریم پردازش نمی کنیم، می توانیم افکار منفی را تا زمانی تقویت کنیم که غالب شوند. این می تواند منجر به طغیان در زمان های نامناسب یا احساس ناامیدی و ناامیدی شود.

وقتی از تصمیمات مالی دشوار اجتناب می کنید یا سعی می کنید راهی برای خروج از بدهی نشان دهید تنها از طریق مثبت اندیشی سمی، ممکن است “امیدهای خوب” را در جهان ایجاد کنید، اما کاری را انجام نمی دهید که وضعیت شما را بهبود بخشد.

مثبت سمی در امور مالی می تواند منجر به مشکلات آینده شود

بحث برخی از موضوعات ناراحت کننده است، و فکر کردن به مرگ، طلاق، بیماری، از دست دادن شغل یا سایر ناامنی های مالی هرگز سرگرم کننده نیست. با این حال، بیشتر مردم می‌توانند مزایای برنامه‌ریزی برای رویدادهای غیرمنتظره را قبل از وقوع تشخیص دهند و حتی اقداماتی را برای کاهش تأثیر این موضوعات در زندگی ما انجام دهند، مانند ایجاد یک طرح املاک یا یک صندوق اضطراری .

ممکن کردن گفتگوها در مورد بیمه عمر، پس انداز بازنشستگی< /a> یا مراقبت طولانی مدت از شما در برابر احساسات منفی که سوژه ها مطرح می کنند محافظت نمی کند. اجتناب از موضوعات مالی ناخوشایند در حال حاضر با مثبت بودن سمی، اگر برنامه ای نداشته باشید، در آینده به شما آسیب می رساند.

فرض کنید که بدهی کارت اعتباری را با رویکردی که فقط یک بار زندگی می کنید جمع آوری کرده اید و برنامه ای برای بازپرداخت آن پول ایجاد نکرده اید. ممکن است وسوسه شوید که سر خود را در شن و ماسه مدفون نگه دارید و همچنان از مشکل جلوگیری کنید. یا شاید به خود قول می‌دهید که بنشینید و بودجه ایجاد کنید اما هرگز زمانی را پیدا نکنید. . در حقیقت، تنها راهی که می‌توانید بدهی خود را از بین ببرید این است که بنشینید، مبلغی را که بدهکار هستید تصدیق کنید و برای پرداخت آن تغییراتی ایجاد کنید.

در حالی که خوش بینی یک ویژگی خوب و سالم است، امتناع از تصدیق زمانی که مشکلی وجود دارد، بهبود زندگی شما را دشوارتر می کند.

چگونه مثبت بودن سمی را از امور مالی خود دور نگه دارید

در حالی که نشستن با احساسات منفی مانند ترس، شرم و عصبانیت ناراحت کننده است، انجام این کار می تواند به ما کمک کند تا با خیال راحت احساسات خود را پردازش کنیم و گام های مثبتی به جلو برداریم. در اینجا نحوه مثبت سمی را از امور مالی و زندگی خود حذف کنید.

در مورد خوب و بد صحبت کنید

اولین قدم عالی برای حذف مثبت اندیشی از امور مالی شما این است که بپذیرید احساسات خوب و بد وجود دارد و هر دو معتبر هستند. داشتن احساسات مختلف در خدمت هدفی است. تشخیص احساسات منفی و خوب اغلب پردازش آنها را آسان تر می کند.

به عنوان مثال، اگر در حال تلاش برای ایجاد بودجه هستید، ممکن است صدایی که در ذهن شما وجود دارد بگوید، هیچوقت آن را درست نخواهید یافت یا در پرداخت بدهی گیر خواهید کرد. برای همیشه، پس چرا زحمت بکشید؟اگر این افکار را کنار بزنید و سعی کنید حواس خود را پرت کنید، احتمالاً با صدای بلندتر و قاطع‌تر باز خواهند گشت.

به‌جای آن، درگیر شدن با آن صدا و پرسیدن سؤال از آن را در نظر بگیرید. عجیب به نظر می رسد، اما این احتمال وجود دارد که صدای بدجنس سعی کند ترسی را که شما به آن اذعان نکرده اید، بپوشاند. اگر بتوانید کشف کنید که از چه چیزی می ترسید، ممکن است راه حلی بیابید که به کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

جایی برای احساسات دیگران ایجاد کنید

آیا در تلاش هستید که ببینید چگونه ممکن است برای اجتناب از اقدام در زندگی و امور مالی خود به مثبت بودن سمی تکیه کنید؟ هنگامی که به دنبال حمایت هستید، تشخیص آن در واکنش های دیگران به شما ممکن است آسان تر باشد.

به عنوان مثال، به زمانی فکر کنید که روز سختی را پشت سر گذاشته اید و برای همدردی به یک دوست مراجعه کرده اید. اگر آن شخص با «فقط سپاسگزار باشید که شغل دارید» یا «حداقل به آن بدی نیست…» پاسخ دهد، ممکن است فقط سعی داشته باشد که شما را وادار کند که جنبه مثبت یک موقعیت بد را ببینید.

اما، با این پاسخ، آنها احساسات شما را خاموش می کنند و به شما می گویند که نمی توانند با منفی گرایی کنار بیایند. احتمالاً از اینکه طرف مقابلتان نمی‌بیند چقدر در حال مبارزه هستید، ناامید هستید. بیشتر افرادی که درگیر مثبت اندیشی سمی هستند، به معنای آسیب رساندن نیستند، اما عدم همدلی آنها می تواند به همان اندازه صدمه بزند.

به عنوان یک آزمایش، به این توجه کنید که چگونه ممکن است با مثبت بودن سمی دیگران را خاموش کنید. در حالی که خود را در حد وسط گرفتار می کنید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید پاسخ دیگری بدهید. حتی چیزی به سادگی گفتن «وای، واقعاً سخت به نظر می‌رسد» یا «متاسفم که می‌شنوم» می‌تواند به دیگران کمک کند که دیده شوند.

آسیب پذیر باشید (به طور ایمن)

مبارزه با مثبت اندیشی سمی در زندگی و مکالمات ما – به خصوص در مورد مسائل مالی – کار سختی است. فکر کردن به احساسات و شناسایی ریشه مشکل ممکن است زمان ببرد.

صحبت کردن با فردی که به او اعتماد دارید می تواند مفید باشد. یک درمانگر، کشیش یا مربی اغلب می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را مرتب کنید و دیدگاه خود را بدون کنار زدن احساسات منفی به دست آورید.

اگر با الگوهای نسلی در مورد امور مالی کار می کنید یا در باز کردن احساسات پیچیده مشکل دارید، سعی کنید با درمانگر مالی. این متخصصان مشاوره مالی و درمان را ترکیب می‌کنند تا به شما کمک کنند الگوها را ببینید و امور مالی خود را بهتر مدیریت کنید.

یک ضرب‌المثل معروف در حلقه‌های بازیابی این است: «اگر کار کنید کار می‌کند و ارزشش را دارید»، که یادآوری آن در حین کار روی تغییر الگوها می‌تواند مفید باشد. قرار نیست یک شبه مثبت بودن سمی یا سایر ویژگی‌های منفی را اصلاح کنید، بنابراین باید دوباره و دوباره بر روی مشکل کار کنید.

خط پایانی مثبت بودن سمی و امور مالی

اگر ابتدا باور نداشته باشید که می توانید کاری را انجام دهید، چه در امور مالی، چه در زمینه سلامتی و چه در زندگی، نمی توانید پیشرفت کنید. یک نگرش خوب اغلب برای دستیابی به اهدافتان ضروری است و دوز مثبت مثبت می تواند به شما کمک کند بمانید. البته، حتی زمانی که می خواهید ترک کنید.

اجازه ندهید مثبت بودن مسموم مانع پیشرفت در اهداف مالی شما شود. تعادل مناسبی بین این باور که می‌توانید از طریق عمل متفکرانه به آنچه می‌خواهید برسید و درگیر شدن در تفکر جادویی که شما را سال به سال در همان چرخه‌ها نگه می‌دارد، پیدا کنید.

انجام این کار آسان نیست، اما اگر با خود متفکر و مهربان باشید، می‌توانید پیشرفت کنید.

عکس توسط Prostock-studio/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=150&d=mp&r=g - چگونه مثبت اندیشی سمی می تواند به مالی شما آسیب برساند

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی