ارزهای دیجیتال

مدیرعامل کراکن: تا سال ۲۰۲۲ با یک بیت کوین لامبورگینی و تا ۲۰۲۳ بوگاتی می‌خرید

مدیرعامل کراکن: تا سال ۲۰۲۲ با یک بیت کوین لامبورگینی و تا
۲۰۲۳ بوگاتی می‌خرید

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی کراکن، معتقد است در برابر خطر ناشی از کاهش ارزش دلار، مقایسه ارزش بیت کوین با لامبورگینی و بوگاتی ممکن است معیار بهتری باشد. به‌گفته وی، با معادل دلاری یک بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ می‌توان یک لامبورگینی و تا سال ۲۰۲۳ می‌توان یگ بوگاتی خرید.

به گزارش کوین تلگراف، جسی پاول، مدیرعامل صرافی کراکن، در گفتگو با بلومبرگ ضمن تأکید بر ماهیت تورمی ارزهای فیات، توضیح داده که چرا معتقد است پیش‌بینی قیمت بیت کوین بر مبنای دلار در طولانی‌مدت، دارای اشکال است.

مدیرعامل کراکن در پاسخ به سؤالی در خصوص قیمت بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۱ گفت:

فکر می‌کنم قبلاً گفته‌ام که [قیمت] بیت کوین تا بی‌نهایت بالا خواهد رفت، درک این موضوع تا حدی سخت است چرا که من بیت کوین را بر حسب دلار اندازه‌گیری کردم.

پاول برای ارزش‌گذاری بیت کوین معیارهای جایگزینی پیشنهاد می‌دهد. او حدس می‌زند که ارزش بیت کوین احتمالاً از قیمت فعلی فراتر رود. بنا بر اظهارت او اگر ارزش بیت کوین در حال حاضر معادل ارزش یک خودروی تسلا مدل ۳ باشد، در پایان سال ارزش هر بیت کوین معادل یک لامبورگینی و در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۳) ارزش هر بیت کوین معادل یک خودروی بوگاتی است. او می‌افزاید:

به نظر من برای جامعه ارزهای دیجیتال، ارزیابی ارزش بیت کوین در قیاس با این نوع دارایی‌ها بسیار آسان‌تر است، زیرا شما هرگز نمی‌دانید که ارزش دلار به چه سمتی خواهد رفت. ممکن است تا سال دیگر ۱۰ برابر مقدار کنونی، دلار آمریکا وجود داشته باشد؛ بنابراین ارزیابی ارزش بیت کوین با دلار سخت است.

در حالی که قیمت بیت کوین در  سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) و همچنین نیمه اول سال ۲۰۲۰ برابر با یک هوندا سیویک دست‌دوم مدل ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) بود، اما قیمت هر واحد از این ارز دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۰ و وقتی به اوج تاریخی جدیدی رسید، با یک خودروی هوندای سیویک نو برابر بود.

هنگامی‌که از پاول در خصوص اتریوم سؤال شد، او با تأکید بر حوزه پررونق توکن‌های غیرمثلی اظهار داشت:

همه فعالیت‌های مرتبط با NFT در حقیقت می‌تواند باعث افزایش کاربرد اتریوم شود.

پاول همچنین ضمن تأکید بر بلاتکلیفی ناشی از زمان اتمام پروژه انتقال به اتریوم ۲٫۰ گفت که سپرده‌های قراردادهای سهام گذاری اتریوم، در حال حاضر عرضه اتر را محدود کرده است.

پاول در خصوص آلت کوین‌ها نیز به هیاهویی که در اطراف پولکادات شکل گرفته اشاره کرد و گفت که به‌دلیل مقیاس‌پذیری و کارمزد پایین، بلاک چین پولکادات ممکن است «اتریوم بعدی» باشد.

او در رابطه با کارمزدهای پایین‌تر تراکنش در پولکادات گفت:

بسیاری از کوین‌ها بر روی این شبکه راه‌اندازی شده‌ است و به نظر من شاهد این خواهیم بود که بسیاری از موارد موجود در اتریوم به پولکادات منتقل خواهد شد.

پولکادات با پردازش تراکنش‌ها با استفاده از ساختار پاراچین (Parachain) خود که در آن چندین زنجیره کوچکتر به‌طور موازی کار می‌کنند، به‌دنبال ارائه سرعت و کارایی بیشتر در مقایسه با دیگر شبکه‌های ارز دیجیتال است. هر چند پاراچین هنوز بر روی شبکه اصلی پولکادات راه‌اندازی نشده است، اما هفته گذشته اکوسیستم شبکه آکالا (Acala Network) به اولین پروژه برای تأمین یک اسلات (Slot) پاراچین بر روی شبکه آزمایشی روکوکوی پولکادات (Rococo) تبدیل شد.

اگرچه شاردینگ در نقشه راه اتریوم ۲٫۰ نیز قرار دارد، ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم، اوایل این ماه فاش کرد که در حال حاضر توسعه‌دهندگان اتریوم در حال اولویت‌بندی تلفیق زنجیره بین اتریوم و اتریوم ۲٫۰ هستند. بوترین همچنین ابراز اطمینان کرد که دسته‌بندی لایه دو تراکنش‌ها، کارایی شبکه را در کوتاه‌مدت افزایش خواهد داد و این در حالی است که شاردینگ یک اولویت توسعه‌ای نیست. گفتنی است راه‌اندازی شبکه اصلی آپتیمیزم (Optimism) تا ماه ژوییه (تیر) به تأخیر افتاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا