عمومی

پس از 32 سال، مک‌دونالد یک دل‌شکستگی دیگر را ایجاد کرد اعلامیه

پس از ۳۲ سال، مک‌دونالد یک دل‌شکستگی دیگر را ایجاد کرد
اعلامیه

در میان تمام عوارض جانبی کوچک تهاجم روسیه به اوکراین، تصمیم مک دونالد برای تعلیق فعالیت خود در روسیه (معقول و همانطور که اجتناب ناپذیر بود) واقعاً به دلیل نمادگرایی خود برجسته بود.

گشایش یک مک دونالد در مسکو در طول جنگ سرد ۱۴ سال مذاکرات پشت کانال، مربوط به المپیک مونترال در سال ۱۹۷۶٫ سپس، به مدت ۳۲ سال، در حالی که این زنجیره به ۸۰۰ شعبه مک‌دونالد در سراسر روسیه افزایش یافت، خاطره اولین تأثیر ماندگار ماند.

شاید. درک آن سخت است اگر آن روزها را به خاطر نیاورید. اما، من فکر می‌کنم حتی با تماشای مختصر پوشش خبری در آن زمان (ویدئوی تعبیه‌شده در زیر)، بخشی از آن را می‌بینید – و چگونه شهروندان شوروی، که برای دهه‌ها عمدتاً از نیمی از جهان جدا شده بودند. ، به این ایده که بتوان یک همبرگر آمریکایی را از یک رستوران معروف آمریکایی بخرد واکنش نشان داد.

این حماسی بود. و به همین دلیل وقتی مک‌دونالدز در اوایل سال جاری اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد، فکر می‌کنم بسیاری از ما امیدوار بودیم که این فقط این باشد: یک تعلیق موقت.

حتی به عنوان کسی که به ندرت در مک دونالد غذا می خورد و هرگز به روسیه نرفته است و احتمالا هرگز نخواهد رفت، اعلام تعلیق کمی دلخراش است.

اما، مک‌دونالد در همین هفته اعلامیه دیگری را اعلام کرد. با فروش تمام رستوران‌هایش به یک رهبر تجاری روسی، که کل زنجیره را تغییر نام می‌دهد و طاق‌های طلایی را از کشور محو می‌کند، پیش می‌رود.

و تحمل آن اعلامیه جدید حتی سخت‌تر بود. اینجا اعلامیه رسمیاست >:

شرکت مک دونالد امروز اعلام کرد که با این شرکت قرارداد خرید و فروش منعقد کرده است. دارنده مجوز موجود الکساندر گوور. بر اساس این قرارداد، آقای Govor کل مجموعه رستوران های مک دونالد را تصاحب می کند و رستوران ها را با یک برند جدید اداره می کند.

از سال ۲۰۱۵، آقای گوور به عنوان دارنده مجوز مک‌دونالدز خدمت کرده است. ۲۵ رستوران در سیبری اداره می‌کرد.

هیچکدام از شرکت‌های مک‌دونالد و گوورز، GiD LLC، شرایط فروش را فاش نکردند. گوور علاوه بر نامگذاری جدید و افزایش سهام رستوران خود از ۲۵ به بیش از ۸۰۰ شعبه، قول داد که کارکنان مک دونالد را که به زودی به زودی ساخته می شوند در روسیه حداقل برای دو سال حفظ کند.

به طور جداگانه، وزارت صنعت و تجارت روسیه شروع به درخواست ایده هایی برای نام جدیدی برای این فرنچایز عظیم کرد و روس ها مواردی مانند: 

  • “McAlex” (من فکر می کنم برای مالک جدید نامگذاری شده است)، 
  • “McDuck” (که ظاهراً یک عبارت عامیانه روسی برای مک دونالد است، به نوعی مانند نامیدن زنجیره‌ای “Mickey-Ds” در ایالات متحده)، یا
  • “ZBurger” (که به نظر می‌رسد اشاره‌ای غول‌آمیز به نامه‌های شناسایی ضد آتش است که روی تانک‌های روسی هنگام حمله به اوکراین نوشته شده است).

به هر حال، زمانی که مک دونالد برای اولین بار تعلیق فعالیت خود را اعلام کرد، و بعداً زمانی که اعلام کرد تلاش خواهد کرد تا یک خریدار، مدیر عامل کریستوفر کمپچینسکی پیام خود را به “Global McFamily” مالک/اپراتورها، کارکنان و تامین کنندگان مک دونالد، با پیامی امیدوارکننده: 

اما، فقط برای مدت کوتاهی به جلو حرکت کنید، و با فروش واقعی و تغییر نام تجاری ظاهراً رو به جلو، پیام پایانی امید کمپچینسکی کمتر و کمتر محتمل به نظر می رسد.

تنها آستر نقره ای که می توانم تا انتهای طاق های طلایی در روسیه ببینم؟ این یک کسب و کار الهام بخش است.

اگر کسب و کاری دارید، مک دونالد در مسکو را به خاطر بسپارید. باشد که هر چیزی که می سازید نمادی از چیزی امیدوارکننده و قدرتمند باشد و هرگز مجبور نباشید کنار بروید.

برای آخرین بار، شاید در روزی که اولین مک‌دونالدز در مسکو افتتاح شد، اینطور به نظر می‌رسید:

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc.com، ستون نویسان خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی