عمومی

چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

لوگوی کسب و کار شما شاید مهمترین عنصر برندسازی شرکت شما باشد. در حالت ایده‌آل، لوگوی شما باید نمایانگر چیزی باشد که شرکت شما نشان می‌دهد و به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی کسب‌وکار شما را به خاطر بیاورند.

چگونه یک لوگو برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید

پس چه چیزی یک لوگوی خوب را می‌سازد؟ چندین عنصر و ملاحظات مهم طراحی وجود دارد که قبل از غواصی باید به آنها توجه کنید. در اینجا برخی از مهم ترین نکات طراحی لوگو و سایر مواردی که باید هنگام ایجاد این نمایندگی مهم از نام تجاری خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

svg%3E - چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

چه چیزی در لوگو گنجانده شود

انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد. اما برای اکثر کسب و کارهای کوچک، ایده خوبی است که نام کسب و کار خود را در طراحی قرار دهید تا کار برای مشتریان آسان شود. علاوه بر نام شما، لوگوی شما باید دارای نوعی گرافیک باشد که آن را متمایز کند. این ممکن است به سادگی یک فونت سفارشی شده باشد.

svg%3E - چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

در اینجا موارد اصلی که باید در لوگوی کسب و کار گنجانده شود آمده است:

  • <نام کسب و کار: این امری اساسی است. نام کسب و کار شما باید خوانا و با فونتی باشد که با شخصیت برند شما همسو باشد. فرقی نمی‌کند سریف، sans-serif یا هر نوع قلم دیگری را انتخاب کنید، مطمئن شوید که به طور مؤثری کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد.
  • گرافیک یا نماد منحصر به فرد: تصویر یا شکل نمادینی که نشان‌دهنده است. کسب و کار شما می تواند یک نشانه بصری قدرتمند باشد. این می تواند انتزاعی باشد، مانند swoosh نایک، یا توصیفی، مانند سیب اپل.
  • قلم سفارشی: در عوض برای استفاده از یک فونت پیش فرض، یک فونت سفارشی یا تغییر یافته را در نظر بگیرید که منحصر به برند شما باشد. این می تواند شما را از رقبا متمایز کند و بر فردیت برندتان تأکید کند.
  • تگ یا شعار: اگر شعار مختصر و جذابی دارید، آن را در لوگو ادغام کنید. با این حال، مطمئن شوید که طراحی را به هم نریزد. یک شعار خوب مکمل لوگو و تقویت پیام برند است.
  • پالت رنگ: رنگ ها احساسات را برمی انگیزند. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با احساساتی که می‌خواهید برندتان منتقل کند، هماهنگ باشد. به عنوان مثال، آبی اغلب نشان دهنده قابل اعتماد بودن است، در حالی که قرمز می تواند دلالت بر انرژی یا اشتیاق داشته باشد.
  • مقیاس پذیری: لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که در همه اندازه ها خوب به نظر برسد. روی بیلبورد یا کارت ویزیت.
  • ارتباط: اطمینان حاصل کنید که عناصر طراحی انتخاب شده با کسب و کار یا صنعت شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، یک نانوایی ممکن است از تصاویری از محصولات پخته شده یا یک همزن استفاده کند، در حالی که یک شرکت فناوری ممکن است از نمادهای انتزاعی یا آینده نگرتر استفاده کند.
  • تنوع کارکرد: لوگو باید به اندازه کافی همه کاره باشد تا بتواند از آن استفاده کند. هم در رنگ و هم در مقیاس خاکستری خوب به نظر می رسند. این تضمین می‌کند که در رسانه‌های مختلف، مانند چاپ، که در آن رنگ ممکن است همیشه گزینه‌ای نباشد، قابل استفاده است.
  • سادگی: طراحی تمیز و ساده اغلب تأثیر ماندگارتری دارد. همچنین قابل تشخیص‌تر و به خاطر سپردن آسان‌تر است.
  • نماد و نماد نگاری: هنگام انتخاب یک گرافیک یا نماد، در نظر بگیرید که چگونه با پیشنهاد یا ارزش اصلی کسب و کار شما ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، یک درخت ممکن است نماد رشد یا طبیعت برای یک تجارت محیطی باشد.
  • روانشناسی قلم: فونت های مختلف شخصیت های متفاوتی را منتقل می کنند. یک فونت بازیگوش ممکن است برای یک برند کودکان کار کند، در حالی که یک فونت تمیز و مدرن مناسب یک شرکت فناوری است.

تغییرهای لوگو

برخی از کسب‌وکارها نیز تنوع لوگوی متفاوتی را انتخاب می‌کنند. ممکن است یک لوگوی کامل داشته باشید که شامل نام شما و هر عنصر طراحی در یک لوگو باشد. سپس ممکن است نسخه کوچکتری داشته باشید که فقط حروف اول شما را داشته باشد یا یک تصویر کوچک داشته باشید که می‌توانید از آن برای چیزهای کوچکی مانند نمادهای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

در اینجا چند نوع لوگو وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید:

  • لوگوی اصلی: نسخه کامل با تمام عناصر طراحی.
  • لوگوی ثانویه: یک نسخه ساده‌تر یا فشرده‌تر که ممکن است فقط شامل نماد یا حروف اول باشد.
  • Favicon: نسخه بسیار ساده شده برای فضاهای دیجیتالی کوچک، مانند برگه‌های مرورگر.
  • مونوگرام یا نشان: قابل استفاده در کالاها یا در سایر مواد نام تجاری به عنوان مهر یا مهر.

حتما به این نکات نیز توجه داشته باشید:

  • انطباق پذیری: طراحی تغییراتی که می توانند با پلتفرم های مختلف سازگار شوند. به عنوان مثال، یک نسخه دقیق برای سربرگ وب سایت شما و یک نماد ساده برای برنامه های تلفن همراه.
  • انسجام: اطمینان حاصل کنید که همه تغییرات ظاهر و احساس منسجمی را حفظ می کنند و برند شما را به طور مداوم در موارد مختلف منعکس می کنند. رسانه ها.

زمان طراحی لوگو

این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً شروع به تبلیغ شرکت خود کنید، یک طراحی لوگو داشته باشید. لوگو به این معناست که همه برند شما را به هم نزدیک کند و به مشتریان کمک کند تا به راحتی کسب و کار شما را به خاطر بیاورند. بنابراین می‌خواهید در اولین شروع کار با مشتریان، آن را در جای خود داشته باشید تا اگر مدت کوتاهی پس از آن اقدام به تغییر آن کنید، ارتباط شما قطع نشود.

با این حال، حداقل باید منتظر بمانید تا پس از ثبت نام کسب و کار خود، مراحل طراحی لوگو را طی کنید. در غیر این صورت، در معرض خطر هدر دادن حجم زیادی از کار یا هزینه هستید و اگر نتوانید نام انتخابی خود را ایمن کنید، باید چیز جدیدی ایجاد کنید.

  • تشکیل هویت اولیه
    • تشکیل هویت اولیه
      • قوی>: توسعه لوگوی خود را به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی اولیه خود در نظر بگیرید. این یک عنصر کلیدی است که در همه مواد بازاریابی، پلتفرم های دیجیتال و محصولات ظاهر می شود.
      • کمک حرفه ای: اگر در مورد فرآیند طراحی مطمئن نیستید، مشورت با یک متخصص را در نظر بگیرید. ابتدا طراحی کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با دیدگاه برند شما هماهنگ است.

      چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود ایجاد کنید: طراحی لوگوی خود

      هنگامی که در مورد عناصر عملی ایجاد لوگو، شما چند گزینه اساسی دارید. برای افراد انفرادی یا صاحبان مشاغل با مهارت های طراحی، می توانید سعی کنید لوگوی خود را به تنهایی طراحی کنید. یا اگر تیم طراحی در کسب و کار خود دارید، می توانید این کار را در داخل انجام دهید.

      طراحی لوگو شامل ترکیبی از خلاقیت، درک نام تجاری شما و دانش اصول طراحی است. چه خودتان در فرآیند طراحی غوطه ور باشید یا با یک حرفه ای همکاری کنید، در اینجا یک راهنمای جامع برای کمک به شما وجود دارد:

      درک برند خود:

      شروع کنید با تعریف ارزش های اصلی، ماموریت و مخاطبان هدف برند خود. نشان‌واره شما باید این ویژگی‌ها را به‌طور مؤثری دربرگیرد و به آن‌ها منتقل کند.

      در صنعت و رقبای خود تحقیق کنید. هنجارها را درک کنید، اما همچنین در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید خود را متمایز کنید.

      با طرح‌ها شروع کنید:

      طرح‌های خشن روی کاغذ می‌توانند راه خوبی برای شروع باشند. ایده ها و مفاهیم اولیه را بدون تعهد به جزئیات یادداشت کنید.

      این طرح های اولیه می توانند در آینده به عنوان پایه یا منبع الهام عمل کنند.

      رنگ ها را متفکرانه انتخاب کنید >:

      تعداد رنگ ها را محدود کنید، معمولاً ۱ تا ۳ رنگ، تا لوگوی خود را همه کاره نگه دارید و به راحتی قابل تشخیص باشید.

      هر رنگ تأثیر روانی دارد. درباره روانشناسی رنگ تحقیق کنید تا مطمئن شوید که انتخاب شما با پیام برند شما مطابقت دارد.

      مهمات تایپوگرافی:

      اگر لوگوی شما دارای متن است، در مورد فونت آن را انتخاب کنید. تایپوگرافی باید با احساس و زیبایی شناسی برند شما مطابقت داشته باشد.

      از فونت های بیش از حد استفاده نکنید. برای منحصر به فرد بودن، فونت های سفارشی یا اصلاحات موجود را در نظر بگیرید.

      سادگی کلید است:

      یک لوگو باید به راحتی در یک نگاه قابل تشخیص باشد. لوگوهای بیش از حد پیچیده می‌توانند گیج‌کننده یا فراموش‌شونده باشند.

      طراحی خود را بدون از دست دادن ماهیت نام تجاری به ساده‌ترین شکل آن اصلاح کنید.

      تعداد کارایی و مقیاس‌پذیری:

      آزمایش کنید که لوگوی شما در اندازه ها و رسانه های مختلف چگونه به نظر می رسد. باید شفافیت و تأثیر خود را حفظ کند، چه روی کارت ویزیت، یک وب‌سایت یا یک بیلبورد.

      ظاهر آن را در مقیاس خاکستری یا سیاه و سفید بررسی کنید تا از تطبیق پذیری اطمینان حاصل کنید.

      حلقه بازخورد:

      قبل از نهایی کردن طرح خود، بازخورد جمع آوری کنید. این می‌تواند از جانب همکاران، مشتریان بالقوه یا حتی دوستان باشد.

      نقد سازنده می‌تواند به شما کمک کند طراحی خود را بیشتر اصلاح کنید.

      ترکیب بازخورد:< /h4>

      بعد از تهیه پیش نویس طرح های اولیه، بازخورد مخاطبان هدف خود را جمع آوری کنید. این می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد نحوه درک لوگوی شما و هرگونه تنظیمات مورد نیاز ارائه دهد.

      تکرارات طراحی:

      برای انجام چندین تکرار آماده باشید. یک لوگوی خوب اغلب از مفاهیم اولیه از طریق اصلاح و تجدید نظر تکامل می یابد.

      گزینه های طراحی حرفه ای

      svg%3E - چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

      • طراحان محلی یا آنلاین: استخدام یک طراح باتجربه تضمین می کند که لوگویی به دست آورید که هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و هم کاربردی باشد. آن‌ها می‌توانند بینش‌ها و تخصص‌هایی را ارائه دهند که ممکن است در نظر نگرفته باشید.
      • سکوهای طراحی: وب‌سایت‌هایی مانند Fiverr یا ۹۹designs طیف وسیعی از گزینه‌ها را از سوی طراحان مختلف ارائه می‌دهند. برای مثال، ۹۹designs به شما امکان می‌دهد یک مسابقه طراحی را میزبانی کنید که در آن طراحان مفاهیم را بر اساس خلاصه شما ارسال می‌کنند.
      • Generators Logo: ابزارها و پلتفرم‌های آنلاینی مانند Looka یا Canva وجود دارند که الگوها و فرآیندهای خودکار را برای کمک به شما در ایجاد لوگوهای اساسی ارائه دهید. اگرچه کمتر شخصی‌سازی شده‌اند، اما می‌توانند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و سریع برای استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای کوچک با بودجه محدود باشند.

      به خاطر داشته باشید:

      • ملاحظات بودجه: در حالی که استخدام یک حرفه ای می تواند یک سرمایه گذاری باشد، لوگوی با کیفیت و منحصر به فرد را تضمین می کند که در بازار شما متمایز است.
      • کاوش در نمونه کارها: هنگام انتخاب یک لوگو. طراح یا آژانس، پورتفولیوهای آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سبک آنها با دیدگاه برند شما مطابقت دارد.

      چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو ایجاد کنید: نکات طراحی لوگو

      < چه با یک طراح کار کنید و چه بخواهید لوگوی خود را بسازید، باید با ایده ای شروع کنید که می خواهید لوگوی خود را چگونه به نظر بیاورید. رنگ یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید در نظر گرفته شود، زیرا می‌تواند بسیار چشم نواز باشد.

      رنگ‌های مختلف معانی مختلفی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارند. به عنوان مثال، قرمز با قدرت همراه است. رنگ سبز در میان شرکت هایی که می خواهند تازه و طبیعی به نظر برسند محبوب است. و زرد اغلب با شادی همراه است.

      شما می توانید فقط یک رنگ را در لوگوی خود یا ترکیبی از آن بگنجانید. فقط مطمئن شوید که سایه هایی که انتخاب می کنید مکمل یکدیگر باشند. بسیاری از مارک‌ها همچنین انتخاب می‌کنند که رنگ مشکی یا سایه‌های خنثی دیگری را برای نوع خود در نظر بگیرند و سپس رنگ را به روش‌های دیگر ادغام کنند.

      svg%3E - چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

      فونتی که برای لوگوی کسب و کار خود انتخاب می کنید نیز ضروری است. مانند رنگ‌های انتخابی‌تان، تایپ‌فیس باید به نوعی نشان‌دهنده برند شما باشد.

      اگر می‌خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، فونت‌های کلاسیک را انتخاب کنید. برای کسانی که می خواهند مدرن یا مد روز به نظر برسند، احتمالاً چیزی شیک تر بهتر خواهد بود.

      علاوه بر این، باید مطمئن شوید که نوع آن بدون توجه به اندازه یا قالبی که نشان‌واره شما نشان داده می‌شود، آسان است. همانطور که روی نمادهای کوچک آنلاین واضح است، باید روی مواد بزرگ و چاپی واضح باشد.

      svg%3E - چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود بسازیم

      • ثبات برند: اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما با سایر عناصر برند مانند وب سایت، بسته بندی و مواد بازاریابی شما مطابقت دارد. ثبات به تقویت هویت برند شما کمک می‌کند.
      • بررسی‌های قانونی: هنگامی که به طراحی لوگو رضایت دادید، یک بررسی کامل انجام دهید تا مطمئن شوید که علائم تجاری موجود را نقض نمی کند. این می‌تواند از بروز مشکلات قانونی جلوگیری کند.
      • تست در رسانه‌ها: نحوه ظاهر لوگوی خود را در مواد و رسانه‌های مختلف آزمایش کنید. این شامل قالب‌های دیجیتال، مواد چاپی، کالاها و تبلیغات در مقیاس بزرگ می‌شود.
      • تلفیق داستان سرایی: در نظر بگیرید که چگونه لوگوی شما می‌تواند داستانی را درباره برند شما بیان کند. یک لوگوی اندیشیده شده می تواند تاریخچه برند، ارزش ها یا ماموریت شما را منتقل کند.
      • برانگیختن احساسات: به واکنش احساسی که لوگوی شما باید برانگیزد فکر کنید. چه اعتماد، هیجان، ظرافت یا نوآوری، طراحی لوگوی شما باید با لحن احساسی برند شما هماهنگ باشد.

      هنگامی که طرح رنگ و سبک فونت کلی دارید، وقت آن است که گره بزنید. همه چیز با هم ممکن است یک نماد یا تصویر کوچک همراه با نام شرکت خود اضافه کنید، البته تا زمانی که واضح و ساده باشد. به Swoosh Nike یا طرحی کوچک از یک سگ برای یک شرکت لوازم حیوانات خانگی فکر کنید.

      سپس می‌توانید جزئیات و تزئینات کوچکی مانند خط کشی یا شکل‌هایی را در اطراف نوعی که همه آن‌ها را جمع می‌کند، اضافه کنید.

      به ملاحظات فرهنگی فکر کنید. اگر کسب و کار شما در چندین منطقه فعالیت می کند، تفاسیر فرهنگی رنگ ها، نمادها و تایپوگرافی را در نظر بگیرید.

      <همچنین محافظت از لوگوی خود را در آینده در نظر بگیرید: به این فکر کنید که چگونه لوگوی شما در طول زمان پیر می شود. از طرح‌های بیش از حد مد روز که ممکن است سریعاً قدیمی به نظر برسند اجتناب کنید.

      در نهایت، مهم نیست که چه رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک‌هایی را برای لوگوی خود انتخاب می‌کنید، همیشه مهم است که همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید. بسیاری از کلمات و تصاویر اضافی می توانند یک لوگو را درهم یا گیج کننده به نظر برسانند.

      لوگوهای پیچیده همچنین در چاپ و زمانی که برای گرافیک های کوچک کوچک می شوند بدتر به نظر می رسند. با حفظ تصویر بسیار ابتدایی و در عین حال واضح و نشان‌دهنده تصویر کلی برندتان، از این امر اجتناب کنید.

      چند نکته دیگر برای طراحی لوگو

      چگونه یک لوگو برای چک لیست کسب و کار خود ایجاد کنیم

      < /tr>

      < /tr>

      < td class="column-2">اطمینان حاصل کنید که همه عناصر طراحی و رنگ ها مکمل یکدیگر هستند.

      مراحل ایجاد لوگو کارها انجام شد؟
      ✅ مرحله آماده سازی: ارزش‌های اصلی، مأموریت و مخاطبان هدف برند خود را تعریف کنید.
      هنجارهای صنعت تحقیق و آرم های رقبا.
      ✅ عناصر لوگو: نام کسب و کار: اطمینان از خوانایی و همسویی با شخصیت برند.
      گرافیک یا نماد منحصر به فرد: باید نماینده برند شما باشد.
      قلم سفارشی شده: یک فونت منحصر به فرد یا تغییر یافته را در نظر بگیرید.
      عنوان یا شعار (اختیاری ): مطمئن شوید که لوگو را تکمیل می کند و به هم نمی ریزد.
      پالت رنگ: ۱ تا ۳ رنگ را انتخاب کنید که با پیام برند شما همسو باشد.
      مقیاس پذیری: آرم را در اندازه های مختلف تست کنید.< /td>
      ارتباط: از نمادها/تصاویر مرتبط با صنعت خود استفاده کنید.
      تناسب: مطمئن شوید که از نظر رنگ و خاکستری خوب به نظر می رسد.
      سادگی: طراحی را ساده و قابل تشخیص نگه دارید.< /td>
      ✅ ایجاد لوگوی شما با طرح های خشن روی کاغذ شروع کنید.
      رنگ ها را بر اساس تأثیر روانی آنها انتخاب کنید.
      یک فونت مناسب برای هر متنی انتخاب کنید.
      طراحی را تا حد امکان ساده تر کنید.
      ظاهر لوگو را در اندازه ها و اندازه های مختلف آزمایش کنید.
      در مورد طرح های اولیه بازخورد دریافت کنید.
      ✅ تغییرات لوگو لوگوی اصلی: طراحی کامل.
      لوگوی ثانویه: نسخه ساده تر.
      فاویکون: برای فضاهای دیجیتال کوچک.
      مونوگرام یا نشان: برای مواد برندسازی.
      ✅ بررسی نهایی:< /td> مطمئن شوید که نشان‌واره نشان‌دهنده چیزی است که شرکت نشان می‌دهد.
      شفاف بودن آرم را در رسانه ها و اندازه های مختلف بررسی کنید.
      تأیید لوگو احساسات برند مورد نظر را برمی انگیزد. و پیام.

      <تصویر: Depositphotos.com


      بیشتر در: بازاریابی ۱۰۱

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی