خبر

تامین مواد اولیه؛ چالش صنعت نساجی و پوشاک

تامین مواد اولیه؛ چالش صنعت نساجی و پوشاک

به گزارش بازار، مجید نامی گفت: عمده مواد اولیه‌ی صنعت نساجی و پوشاک وابسته به واردات است مثلا در الیاف پنبه، مصرف سالانه‌ی کشورمان حدود ۱۵۰ هزار تن است که سال‌ها قبل بخش اعظمی از این پنبه‌ی مورد نیازمان را در داخل کشور تولید میکردیم. به واسطه‌ی مشکلات مختلفی که در بحث‌های کشاورزی، سیاست گذاری و برنامه ریزی داشتیم این سهم را برای تولید داخل پنبه از دست دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن پنبه در کشور تولید میشود، که ۱۵ تا ۲۰ هزار تن این مقدار به عنوان کالای با کیفیت قابل استفاده در صنعت نساجی و پوشاک است و مابقی این مقدار به کشور وارد میشود.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی با اشاره به واردات مواد اولیه‌ی مورد نیاز صنعت نساجی و پوشاک گفت: الیاف ویسکوز مورد نیاز این صنعت تماما وارداتی است و امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد:در سال‌های اخیر توانستیم در زمینه‌ی تولید الیاف پلی استر توانمند شویم و به دلیل حمایت از تولید داخل و ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، واردات این الیاف به کشور ممنوع است. بخش دیگری از مواد اولیه صنعت نساجی و پوشاک وابسته به الیاف اکریلیک است و از آنجا که میزان مصرف و تولید اکریلیک در کشورمان رو به افزایش است، ۸۰ درصد این الیاف در فرش ماشینی و ۲۰ درصد در پوشاک استفاده میشود.

نامی گفت: در سال‌های گذشته به صورت متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن الیاف اکریلیک به کشور وارد شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی