عمومی

10 راه برای درک تفاوت بین Gen-Y و Gen-Z

۱۰ راه برای درک تفاوت بین Gen-Y و
Gen-Z

مسن ترین ژنرال Z که اکنون بین ۲۱ تا ۲۲ سال سن دارند، از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. آنها پنج سال است که در نیروی کار هستند و قدرت خرید آنها بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. مشکل این است که تقریباً همه آنها را با هزاره ها به عنوان یک توده بزرگ همگن از “جوانان” جمع می کنند. در واقعیت، آنها بسیار متفاوت هستند، و آن دسته از مشاغل که زمان می‌برند تا بفهمند چقدر می‌توانند از آن سود ببرند.

هر دو نسل در خانواده من حضور دارند، بنابراین من در ردیف اول برای تفاوت های بین دو گروه قرار داشته ام. اما به منظور رویکردی کمتر تجربی به موضوع، ابتدا به YPulse و سپس به تعدادی از کسب و کار، دانشگاهی، و متخصصان پزشکی برای کمک. من ۱۰ تفاوت کلیدی بین این دو گروه را جدا کرده ام که به کسانی که آنها را استخدام می کنند، رهبری می کنند و به آنها می فروشند کمک می کند تا تصمیمات بسیار بهتری بگیرند. اما قبل از رسیدن به آن، بیایید کمی بهتر با این دو گروه آشنا شویم.

هزاره‌ها

نسل هزاره یا Generation-Y، با استفاده از تعاریف YPulse، شامل کسانی می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ متولد شده‌اند. مسن‌ترین نسل هزاره‌ها اکنون ۴۰ ساله شده‌اند. حدود ۸۸ میلیون نفر از آنها در ایالات متحده وجود دارد، و آنها دارای مجموع قدرت هزینه ۳۰٫۲ میلیارد دلاری هستند. نسل آنها شاهد انفجار فناوری بود که شامل تجاری سازی اینترنت و تلفن همراه، معرفی لپ تاپ و آی پاد و راه اندازی رسانه های اجتماعی بود. آنها به انتخاب اولین رئیس جمهور آفریقایی-آمریکایی ما کمک کردند، شاهد کلمباین و سندی هوک بودند، و در هنگام برنامه ریزی برای مهم ترین رویدادهای زندگی، با بحران های اقتصادی و بهداشتی مواجه شدند.

Gen-Z

Generation-Z شامل کسانی است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ متولد شده‌اند. مسن‌ترین آنها اکنون در سن نوشیدن هستند. ۷۷٫۹ میلیون Gen-Z وجود دارد که مجموعاً قدرت مخارج آن ۱۰٫۷ میلیارد دلار است – رقمی که تنها با بلوغ نسل افزایش خواهد یافت. این نسل نمی تواند زمانی را قبل از اینترنت یا رسانه های اجتماعی به یاد بیاورد و دوران کودکی خود را با سقوط بازار، ناآرامی های نژادی و یک بیماری همه گیر جهانی قطع کرده است.

زمینه‌های به‌طور چشمگیری متفاوتی که این نسل‌ها در برابر آنها بزرگ شدند و به بلوغ رسیدند، به طور قابل توجهی بر شخصیت آنها تأثیر گذاشته و به تمایزات واضحی که بین آنها وجود دارد کمک زیادی کرده است، که تنها ۱۰ مورد از آنها در زیر آمده است.

  1. هزاره‌ها در یک رونق بزرگ شدند، Z در یک رکود. تا زمانی که رکودهای مهم مرتبط با سقوط سال ۲۰۰۸ و بعد از آن کووید-۱۹، که بیشتر در بزرگسالی تجربه کردند، هزاره‌ها که بزرگ می‌شدند، دنیایی پر از رفاه می‌شناختند. در دوران ریگان و کلینتون به دنیا آمدند، دوران خوبی بود. از سوی دیگر، Zs با تماشای تحمل سختی‌های ناشی از فروپاشی اقتصادی سال ۲۰۰۸ و تأثیرات مالی فلج‌کننده یک بیماری همه‌گیر جهانی، بزرگ شده‌اند. در واقع، طبق YPulse، ۵۲ درصد از Gen-Z ها حتی زمانی قبل از رکود بزرگ را به یاد نمی آورند. در نتیجه این تجربیات، نسل جوان به مراتب بیشتر از همتایان هزاره خود به بدهی گریزی و بودجه فکر می کنند. به عنوان مثال، Walmart یک نام تجاری با ارزش ویژه در میان Zs است. برای آنها، خرید در Walmart جالب است. برای Millennials، Walmart در هیچ کجای شاخص جالب دیده نمی شود. علاوه بر این، Z ها به طور متوسط ​​زودتر شروع به برنامه ریزی برای زندگی و حرفه خود می کنند و نسبت به Millennials بسیار بیشتر به سمت علاقه به کارآفرینی گرایش پیدا می کنند. Zs همچنین، احتمالاً از تماشای اخراج والدین از مشاغلی که سال‌ها ساعات طولانی را به آن اختصاص داده‌اند، بر خلاف هزاره‌ها زندگی نمی‌کنند تا کار کنند. لورن جانسون، یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ BerryLemon، آن را به خوبی خلاصه کرد: “Gen-Z با محدودیت‌های کاری راحت‌تر است. به مرور زمان، آنها شرکت‌های شرکتی را انسانی خواهند کرد. در سنین پایین، واقعیت زندگی شرکتی را درک می‌کنند. و برای جبران، آنها حد و مرزهایی را تعیین می کنند. آنها می دانند که وقتی چیزی (مانند کار بیش از حد، یا تعهد بیش از حد به یک شغل شرکتی که به رفاه شما اهمیتی نمی دهد) ارزشش را ندارد. هزاره ها در این کار استعداد ندارند. آنها دوست دارند فشار.” این تنبلی نیست، همانطور که بسیاری به اشتباه حدس زده اند. با این حال، این فرصتی برای کارفرمایان است تا الهام بخش یک نسل کامل در جستجوی چیزهای بیشتر باشند.

  2. هر دو نسل تحت استرس هستند، اما Gen-Z بسیار مضطرب تر است. به گفته YPulse، هشتاد و چهار درصد از نسل Z ها نگران آینده هستند در مقایسه با ۷۲ درصد در میان هزاره ها. آنها نسبت به همتایان هزاره خود بازتر و خودآگاهتر هستند. طبق اعتراف خودشان، Gen-Z ها دارای اضطراب، گمشده، بدخلق، اجتماعی و درگیر خود هستند. آنها بیش از هر نسل دیگری معتقدند که سلامت روان باید در محیط کار به طور آشکار مورد بحث قرار گیرد. Z ها مزایای بهداشت روانی بهتری را در محل کار می خواهند و برایشان ارزش قائل هستند و تا حد زیادی نسبت به Millennials، آنها را ترک خواهند کرد. بخش کوچکی از چیزی که به استعفای بزرگ دامن می‌زند، تقاضای کارگران Gen-Z برای مزایای بیشتر سلامت روان است. Gen-Z راحت‌تر از هر نسل قبلی، از جمله Millennials، اطلاعات مربوط به سلامت روان خود را به اشتراک می‌گذارد. GiGi Robinson، یکی از حامیان بیماری مزمن و سلامت روان Gen-Z، گفت: آنها در مورد نیاز به روزهای سلامت روان، درمان یا حتی دارو به روشی صحبت خواهند کرد که دیگران از آن خجالت می‌کشیدند. در یک نظرسنجی اخیر توسط پلتفرم محل کار رابین، “۹۱ درصد از کارکنان Gen-Z منابع سلامت روان را مشاهده می کنند. از جمله کمک هزینه های سلامتی، به عنوان یک مزیت حیاتی هنگام جستجوی کار.” برای کارفرمایان، هدف از بین بردن ننگ های مرتبط با سلامت روان و اطمینان از دسترسی بیشتر به مزایای سلامت روان برای نسل جدیدی از کارگرانی است که خواهان آن هستند.
  3. هزاره ها متنوع هستند. اما برای Zs، تنوع یک علت است. قبل از Zs، هزاره‌ها متنوع‌ترین نسل در تاریخ آمریکا بودند و طبق گزارش YPulse، ۴۵ درصد آنها را BIPOC می‌دانستند. در مقایسه، تنها ۲۰ درصد از نسل سایلنت و ۲۸ درصد از بومرها BIPOC هستند. Zs، در حال حاضر، اولین نسلی است که به ۵۰ درصد رسیده است. اما در حالی که این نسل کمی متفاوت‌تر از هزاره‌هایی است که پیش از آن‌ها آمده‌اند، آنها به مراتب بیشتر به تنوع علاقه دارند. نژادپرستی عامل شماره ۱ در میان این نسل است. به گفته مارک بیل، استادیار تمرین حرفه ای، ارتباطات، در دانشگاه راتگرز، و نویسنده سه کتاب در مورد Gen-Z، از جمله کتاب تازه منتشر شده Gen Z فارغ التحصیلان تا بزرگسالی، “در نظرسنجی ملی من از Generation-Z، تقریباً ۳۵ درصد فرهنگ شرکتی از تنوع و شمول را به عنوان کیفیت برتری که در یک کارفرما به دنبال آن هستند، پیش از حقوق و مزایای رقابتی، که ممکن است برای Millennials مهم‌تر باشد، در اولویت قرار می‌دهند. حتی سوالاتی مانند اینکه آیا باید نمایش BIPOC بیشتری در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها وجود داشته باشد، بیش از ۷۰ درصد حمایت را به دست می‌آورد که معمولاً دو رقمی بالاتر از گروه هزاره است.
  4. Gen-Z تعاریف چالش برانگیز از تمایلات جنسی به روشی است که هزاره ها چنین نکرده اند. YPulse دریافت که نسل Z بیش از پنج برابر بیشتر از جمعیت عمومی (۲۷ درصد) به عنوان LBGTQ+ و تقریباً نصف بیشتر از نسل هزاره (۱۹ درصد) بیشتر است. برای نسل Z، جنسیت و جنسیت مفهومی روان‌تر است و تمایل بیشتری نسبت به همتایان قدیمی‌شان – حتی در محل کار – آشکارا درباره آن بحث می‌کنند. کتی شیهان، معاون استراتژی فرهنگی و شرکت هوش تجاری کاساندرا، می‌گوید: «بر اساس یک مطالعه، ۱۸ درصد از Z‌ها بیشتر از هر نسل دیگری خطوط جنسیتی را مبهم می‌دانند. نظرسنجی اخیر Cassandra Report.” حقوق همجنس گرایان و ترنس ها موضوعاتی هستند که هر دو گروه به شدت به آنها اهمیت می دهند، اما این دلیلی است که Gen-Z به احتمال زیاد درباره آن صحبت می کند. همچنین این موضوعی است که Generation-Z به احتمال زیاد شرکت‌ها را مسئول نگه داشتن صحبت‌هایشان می‌کند. در جایی که هزاره‌ها با چیزی که Gen-Zs آن را «شستن رنگین کمان» می‌نامد، یا ریخته‌گری سالی یک‌بار لوگوی شرکت به رنگ‌های رنگین کمان برای ماه پراید، موافق بودند، Gen-Zs شرکت‌هایی را فراخوانی می‌کند که سرویس لب با سوابق واقعی‌شان مطابقت ندارد. مسائل مربوط به همجنسگرایان و ترنس ها.
  5. هر دو می‌خواهند تفاوت ایجاد کنند، اما Gen-Z فکر می‌کند نسل آنها باید صحبت کنند! یک مطالعه اخیر YPulse نشان داد که وقتی از آنها پرسیده شد که چه کسی مسئولیت صحبت کردن در مورد مسائل مهم اجتماعی را دارد، خودشان یا برندها، ۴۷ درصد از هزاره ها گفتند که باید صحبت کنند، در حالی که ۴۳ درصد گفتند که مارک ها نیز باید صحبت کنند. از سوی دیگر، Zs معتقد بود که همه افراد درگیر باید بسیار پر سر و صداتر باشند. پنجاه و نه درصد از پاسخ دهندگان Gen-Z فکر می کردند که باید صحبت کنند و ۵۱ درصد گفتند که مارک ها نیز باید صحبت کنند. این توقع در میان این جوان ترین نسل بیش از هر زمان دیگری است که بی عدالتی ها، کم کاری ها و اعمال نادرست را باید فراخوانی کرد، علنی کرد و به آن عمل کرد. بر اساس داده های نظرسنجی اعتماد نیروی کار LinkedIn، ۸۰ درصد از Gen-Z گزارش دادند که همسویی بهتر با ارزش‌ها و علایقشان در یک محل کار در اولویت است، در حالی که این رقم در میان هزاره‌ها تنها ۵۹ درصد است.
  6. Millennials بالاخره بند ناف را قطع کردند، اما Zs هرگز طناب برای بریدن نداشتند. وقتی صحبت از مصرف رسانه به میان می‌آید، YPulse دریافت که ۲۱ درصد از Millennials هنوز از طریق کابل استفاده می‌کنند در حالی که تنها ۱۳ درصد از Gen-Z‌ها که اکثریت آنها در YouTube پاتوق می‌کنند. این چیزی است که آنها در آن بزرگ شده اند. آنها همچنین دریافتند که به طور کامل ۶۴ درصد از نسل Z اکثریت محتوای رسانه ای خود را در YouTube دریافت می کنند، و در واقع، این اولین جایی است که Z ها برای یافتن اطلاعات در مورد هر چیزی که نمی دانند – در مقابل Google for Millennials به آن می روند. و Millennials، اگرچه هنوز از برادران Z خود عقب هستند، اما به طور فزاینده ای به حزب می پیوندند، با ۵۲ درصد از Millennials گزارش داده اند که اکنون به طور منظم رسانه ها را در YouTube مشاهده می کنند، بر اساس همان نظرسنجی YPulse. چرا مهم است؟ اگر یک تبلیغ‌کننده کابلی یا Google هستید که معتقدید Zs تبلیغات شما را می‌بیند، دوباره فکر کنید. کسانی که خواهان توجه Zs هستند قرار نیست آن را به همان روش ها و مکان هایی جلب کنند که نگاه هزاره ها را به خود جلب کردند — زیرا آنها مانند هزاره ها نیستند. تبلیغ‌کنندگان و کارفرمایان بالقوه که می‌خواهند رابطه معناداری با Zs ایجاد کنند، ابتدا باید با آنها ارتباط برقرار کنند.
  7. Millennials رسانه‌های اجتماعی را شروع کردند، اما Zs در حال پیشروی در آینده هستند. در حالی که این درست است که پدیده رسانه‌های اجتماعی در ابتدا در طول سال‌های نوجوانی و جوانی نسل هزاره منفجر شد، اما پلتفرم‌هایی که آنها دوست داشتند از محبوبیت خود کاسته می‌شود در حالی که Gen-Zs فصل رسانه‌های اجتماعی خود را می‌نویسد. بزرگترین تفاوت بین نسل ها: هزاره ها پلتفرم های مبتنی بر متن را ترجیح می دهند در حالی که Z ها رسانه های مبتنی بر بصری را ترجیح می دهند. نگاهی به ترجیحات آنها در رسانه های اجتماعی داستان را نشان می دهد. TikTok اکنون پلتفرمی است که روندها شروع می شود. Zs حتی از آن برای یافتن شغل استفاده می کنند و از پلتفرم های مورد استفاده Millennials مانند LinkedIn و Indeed اجتناب می کنند. الکس ما، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پوپاراتزی، برداشت بسیار خوبی داشت. “Millennials با دیدن اینترنت به عنوان یک ابزار بزرگ شدند. Gen-Z در اینترنت بزرگ شد، بنابراین آنها به آن به عنوان یک مکان نگاه می کنند.” این را می توان در استفاده بیشتر Zs از رسانه های اجتماعی نسبتاً مشاهده کرد، و در درجه ای که به طور قابل توجهی تجربه بیشتری دارد. کارفرمایان و تبلیغ‌کنندگانی که به دنبال دسترسی به این نسل‌ها هستند، باید به جایی بروند که در آن زمان می‌گذرند.
  8. Millennials اولین سازندگان آنلاین را تماشا کردند. Z ها تحت تأثیر اینفلوئنسر هستند. Z ها بسیار بیشتر از Millennials چیزی را دنبال می کنند و می خرند که توسط یک اینفلوئنسر آنلاین ایجاد شده یا توسط آن تأیید شده است. YPulse دریافت که ۶۰ درصد از Z ها از یک خالق آنلاین پیروی می کنند در حالی که فقط ۴۲ درصد در میان هزاره ها. مطمئناً، قفل‌های کووید-۱۹ به تسهیل این ارتباطات کمک کرد. اما تخفیف دادن آنها یک اشتباه است. این‌ها داستان‌های موفقیت‌آمیزی هستند که Zs می‌خواهند از آن‌ها الگوبرداری کنند و الگوهایی هستند که به دنبال آن هستند و از آنها یاد می‌گیرند. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد از Zs اکنون رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک چالش جانبی مناسب می‌دانند. این پدیده نوید می دهد که در آینده قابل پیش بینی تاثیر قابل توجهی بر معاملات تبلیغاتی و سرمایه گذاری داشته باشد.
  9. آنها برای برندهای مختلف ارزش قائل هستند. در حالی که Millennials و Zs تعدادی ترجیحات تجاری مشترک دارند، اشتباه بزرگی است که آنها را به عنوان یک بلوک خرید یکپارچه در نظر بگیریم. همانطور که تأثیرگذار سبک زندگی و کهنه کار مد، آماندا ماکسول به من گفت، “Gen-Z ها بیشتر به جذابیت احساسی لباس اهمیت می دهند و برای طراح بودن یا نبودن آن اهمیتی ندارند. برای من این یک معامله بزرگ است؛ این روی تجمل تاثیر می گذارد. شرکت‌ها به‌طور گسترده‌ای. در اینجا یک مثال آورده شده است: در نسل من (هزاره)، زنان همیشه یک کیف خوب دارند. همیشه طراح است یا طراح به نظر می‌رسد. اکنون، با توجه به اینکه Zs دیگر به طراحان اهمیتی نمی‌دهد، بیشتر آنها یک کیف نخی به همراه دارند. کیسه‌ای که معمولاً توسط برخی سازمان‌ها به آنها داده می‌شود. و اکنون ما طراحان لوکسی داریم که کیف‌های نخی را به قیمت صدها دلار می‌سازند. اما به طور کلی، فقط هزاره‌ها آن‌ها را می‌خرند.” نکته ای که آماندا به آن اشاره می کند به طور کلی کاربرد دارد. اگر شرکت‌ها به اولویت‌های منحصربه‌فرد Generation-Z توجهی نکنند، آن‌ها باید پوسته‌پوستی کنند.
  10. Millennials با بازی بزرگ شدند، اما Z ها در متاورس بازی می کنند. Ys و Zs هر دو در بازی بزرگ شدند و در بزرگسالی به بازی ادامه می‌دهند. طبق YPulse، ۸۸ درصد از بازی‌های Zs و ۷۰ درصد از بازی‌های Millennials به طور منظم. این گروه ها از نظر پلتفرم هایی که روی رایانه شخصی، کنسول و موبایل بازی می کنند، پروفایل های مشابهی دارند. اما چیزی که در مورد Gen-Z متفاوت است این است که چگونه متاورس را پذیرفته اند. جایی که هزاره‌ها در مکان‌های فیزیکی با هم معاشرت کرده‌اند، Z‌ها از راه دور، در اتر، دور هم جمع می‌شوند. به گفته تینا مولکوین، مدیرعامل Kindred PR، “Gen-Z در زمینه بازی‌های ویدیویی با معاشرت بزرگ شده است. آنها به احتمال زیاد برای نمادهای وضعیت در این محیط‌ها پول خرج می‌کنند، مانند پوسته‌های آواتارهای خود که عملکرد اثبات اجتماعی را ایفا می‌کنند. و استفاده از فناوری های جدید برای برقراری ارتباط و اجتماعی شدن.” همچنین مهم است زیرا این پدیده ای است که ماهیت مستقل این نسل را تقویت کرده است. Z ها به مراتب بیشتر از همتایان هزاره خود به تنهایی و تنها کار کردن تمایل دارند. این یک واقعیت است که کارفرمایان برای موفقیت در آینده نباید آن را اصلاح کنند، بلکه باید با آن کنار بیایند و با آن کنار بیایند.

تاکنون باید مشخص باشد که تلقی این دو نسل به عنوان یک گروه غیرمتمایز یک اشتباه است — برای کارفرمایان و تبلیغ کنندگان ، یا حتی والدین آنها. Generation-Z، باند جدید در شهر، گروهی به شدت مستقل است که قصد دارد جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند، کمتر نگران وضعیت است تا برابری، و در حالی که محتاط و نگران آینده خود است، از فناوری یا فناوری جدید نمی ترسد. گفتن حقیقت به قدرت کورتنی میلر، EVP در Edelman، آنها را به خوبی برچسب گذاری کرد زمانی که گفت: “نیروهای فرهنگی شکل دهنده باورهای Gen-Z بر آنها تأثیر مثبت و منفی گذاشته است، اما در نتیجه نسلی بسیار معقول ایجاد کرده است – آنها برای واقع گرایی، ایمنی ارزش قائل هستند. و امنیت و حل مشکلات واقعی.” برندها و کارفرمایان که به آنها کمک می کنند این مشکلات را حل کنند، آینده پر سودی خواهند داشت. کسانی که انتظار ندارند می‌توانند انتظار یک سواری نسبتاً صخره‌ای داشته باشند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی