عمومی

چگونه می توان تورم را فراتر از فدرال رزرو مهار کرد

چگونه می توان تورم را فراتر از فدرال رزرو مهار کرد

با افزایش نرخ تورم بالای ۴۰ سال، فدرال رزرو در حال افزایش نرخ بهره است. اما کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی برای مهار افزایش قیمت‌ها فراتر از سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو هستند. و اتاق بازرگانی ایالات متحده چند پیشنهاد دارد.

آخرین اطلاعات از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وزارت کار نشان می دهد این تورم در ماه مارس ۸٫۵ درصد افزایش یافت و غذا و انرژی برخی از آنها را به نمایش گذاشتند. بیشترین افزایش برخی از اقتصاددانان بر این باورند که قرائت ماه مارس اوج تورم خواهد بود. با این وجود، بر اساس شاخص خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک فدراسیون ملی کسب‌وکارهای مستقل، تورم به‌عنوان نگرانی اصلی کسب‌وکارهای کوچک در ماه مارس ثبت شد. این شاخص همچنین یک سطح کم‌نظیر از خوش‌بینی را گزارش کرد.

این قابل درک است. اختلالات مداوم در زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری و جنگ در اوکراین، همراه با هزینه‌های بیشتر نیروی کار، نشان می‌دهد که تورم همچنان باقی خواهد ماند. دانا پترسون، اقتصاددان ارشد در کنفرانس بورد، یک اندیشکده متمرکز بر کسب و کار، می‌گوید: «با آن، ممکن است شاهد تغییر کسب‌وکارها در نحوه مدیریت هزینه‌ها نیز باشیم. «آنها ممکن است تصمیم بگیرند فناوری بیشتری را اتخاذ کنند. خودکار کردن، یا ممکن است روی کار از راه دور بیشتر تمرکز کنند — که در واقع برای مشاغل مفید است اگر بتوانند نیروی کار را در حوزه های قضایی کم هزینه جذب کنند.”

پس از افزایش نرخ معیار وجوه فدرال خود برای اولین بار از سال ۲۰۱۸، فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ‌ها تا شش بار دیگر در سال جاری است تا سعی کند اقتصاد رو به افزایش بیش از حد را بدون ضربه زدن به آن خنک کند. به رکود اقتصادی بانک مرکزی نرخ وام فدرال، نرخ وام بین بانکی را ۲۵ واحد پایه افزایش داد. اکنون در محدوده ۰٫۲۵ درصد تا ۰٫۵ درصد قرار دارد.

اتاق بازرگانی می‌گوید که گزینه‌های دیگر برای مبارزه با تورم باید روی میز باشد. نیل بردلی، که معاون اجرایی و مدیر ارشد سیاست در اتاق اتاق است، می‌گوید: از جمله آنها می‌توان به تسهیل مقررات، کاهش تعرفه‌ها و افزایش تولید انرژی داخلی اشاره کرد.

برادلی می‌گوید پیروی از مقررات می‌تواند برای مشاغل پرهزینه باشد. بنابراین اگر هزینه‌های انطباق یک شرکت به دلیل کاهش مقررات کاهش یابد، فشار کمتری برای افزایش قیمت‌ها وجود خواهد داشت. بر اساس گزارش اتاق فکر اقتصادی مستقر در آتلانتا، بنیاد آموزش اقتصادی، بار نظارتی در صنعت حمل و نقل سالانه ۱۰ میلیارد دلار است.

اما با گذشت زمان، عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعدیل خواهند کرد. بنابراین، اگر تولید داخلی نفت بیشتر شود، قیمت بنزین در نهایت کاهش خواهد یافت (در حال حاضر حدود ۴٫۰۷ دلار در هر گالن در سطح ملی)، طبق گفته دوبی.

رئیس جمهور جو بایدن نشان داده است که عرضه بیشتر در راه است. در مارس، کاخ سفید خاطرنشان کرد که ایالات متحده به سطح بی‌سابقه تولید نفت و گاز دارد که انتظار می‌رود تولید داخلی به یک میلیون بشکه در روز برسد. روز برای بقیه سال بایدن هفته گذشته بزرگترین فروش نفت و گاز در تاریخ این کشور را با برنامه ریزی برای آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت در یک دوره شش ماهه اعلام کرد. و دولت بایدن اخیراً اعلام کرد که اجاره نفت و گاز را در زمین‌های فدرال از سر خواهد گرفت.

تعرفه‌ها نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است ( دوبی می‌گوید که بسیاری از آنها ناشی از جنگ‌های تجاری دوران ترامپ هستند)، که هزینه‌های آن به مشتریان منتقل می‌شود. بر اساس نظرسنجی کسب و کار کوچک CNBC/SurveyMonkey اخیر، ۴۷ درصد کسب‌وکارها این هزینه‌های رو به افزایش را در سه ماهه اول به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند. این نسبت سال به سال ۴۰ درصد افزایش یافته است. او توضیح می‌دهد: «وقتی کسب‌وکارها می‌توانند هزینه‌های افزایش‌یافته را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند، این کار را انجام می‌دهند، و زمانی که قیمت‌ها به طور کلی افزایش می‌یابد و زمانی که رقبا نیز آن‌ها را افزایش می‌دهند، راحت‌تر می‌توانند این کار را انجام دهند».

بنابراین بازگرداندن تعرفه ها ممکن است قیمت ها را کاهش دهد. و بایدن از قبل این روند را آغاز کرده است. در اواخر ماه مارس، دولت تا حدی برخی از تعرفه‌های دوران ترامپ را که بر فولاد ساخته شده در بریتانیا وضع شده بود، لغو کرد. بریتانیا نیز به نوبه خود، تعرفه محصولات آمریکایی، از جمله موتورسیکلت و ویسکی بوربن را لغو کرد.

اما پیترسون از هیئت کنفرانس خاطرنشان می کند که عواملی خارج از کنترل ایالات متحده وجود دارد.​ «اثر بزرگتر این است که شما او توضیح می‌دهد که هنوز در چین قرنطینه و تعطیلی وجود دارد – و بنادر در شانگهای همچنان بسته هستند، بنابراین راهی برای سوار شدن آن محصولات به نفت‌کش‌ها و انتقال آنها به ایالات متحده وجود ندارد. در اروپا، کارخانه‌های خودروسازی دارید که به دلیل جنگ تعطیل می‌شوند. بنابراین، برداشتن تعرفه‌ها یا انتقال یک شبه ایالات متحده به انرژی‌های تجدیدپذیر نمی‌تواند برای رفع این عوامل انجام دهد.»

برخی از اقتصاددانان این ایده را که سیاست تجاری به تورم کمک کرده است، مخالفت می کنند.
رابرت اسکات و آدام اس. هرش، هر دو از مؤسسه سیاست اقتصادی مستقر در واشنگتن دی سی، در یک پست وبلاگ ژانویه که بیشتر تعرفه‌ها قبلاً قبل از سال ۲۰۲۰ برقرار بودند، اما آنها نوشتند که تورم در حوالی مارس ۲۰۲۱ شروع به افزایش کرد. آنها نوشتند: «به وضوح، تورم علاوه بر تعرفه ها توسط منابع بسیاری هدایت می شد» و افزودند که خلاص شدن از شر تعرفه ها «تنها ۷٫۲ درصد از کل افزایش قیمت مصرف کننده را جبران می کند، اما هیچ نتیجه ای ندارد. پس از آن افزایش قیمت را حفظ می کند.”

دبی اذعان می کند که تعرفه ها عامل اصلی تورم نیستند، اما می گوید شکی نیست که آنها به قیمت های بالاتر کمک می کنند. و هر کمی تسکین کمک می کند. او می گوید که تعرفه ها را کاهش دهید و حداقل تورم را کاهش دهد. او می‌گوید: «این چیزی نیست که به خودی خود مشکل را حل کند، اما مطمئناً می‌تواند تأثیری داشته باشد».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی