خبر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

478785 487 - پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴-در پایان معاملات دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۴۷۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۸۰ واحد بالا آمد. بازدهی این شاخص مثبت ۶۸ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۸۳۷ واحدی در رقم ۷۵۲ هزار و ۴۴۱ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص مثبت ۵۱ صدم درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲۰۹ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۶۹۰ واحد رسید. شاخص هم‌وزن فرابورس هم روند صعودی داشت و با رشد هزار و ۵۴ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲۹ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰۵ هزار و ۲۲ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه، می‌گوید: وضعیت چند روز گذشته بازار سرمایه تفاوت معناداری با اوضاع سال ۹۹ دارد و افت قیمت شدید سهم‌ها در چند روز گذشته از منطق خاصی پیروی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید این وضعیت هرچه زودتر مهار شده و اعتماد به بازار سهام بازگردد، ادامه داد: روند صعودی بازار سرمایه با توجه متناسب با وضعیت هر سهم، می‌تواند تداوم داشته باشد و ترسی که در روز‌های اخیر بر بازار سایه افکنده، موقتی است.

به نقل از نبض بازار، این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نهاد‌های حاضر در بازار سرمایه باید دست به دست یکدیگر بدهند تا اعتماد از دست رفته دوباره به این بازار بازگردد و آنچه که در روز‌های اخیر از بین رفته است، مجددا ترمیم شود.


بیشتر بخوانید: موج سواری در بازار سهام؛ کاهش اعتماد عمومی به بازار سرمایه


شاخص بورس تهران در جریان معاملات دیروز و امروز بیش از ۸۶ هزار واحد رشد کرد تا به محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود واکنش مثبتی را نشان بدهد.

بازار با مثبت‌شدن در معاملات اخیر نشان داد که به اعداد و ارقام مدنظر تکنیکالیست‌ها رسیده است؛ همچنین اندیکاتور RSI که روز شنبه به سمت اعداد و ارقام منفی در حرکت بود، توانست به عدد ۵۰ واحدی برگردد تا همچنان محدوده حمایتی خط روند اندیکاتور RSI نقطه امیدی برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه باشد.

تحلیلگران بنیادی بازار سرمایه همچنان معتقد هستند که شاخص بورس تهران می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتر برسد؛ زیرا همچنان انتظارات تورمی بالایی در جامعه وجود دارد و نرخ دلار بالای ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد در حال معامله‌شدن است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی