عمومیمقالات

5 اصول مالی که همه باید بدانند

۵ اصول مالی که همه باید بدانند

مدیریت امور مالی شما ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد، به‌ویژه اگر سعی می‌کنید با آخرین نرم‌افزار بودجه‌بندی، برنامه مالی شخصی یا هک سرمایه‌گذاری و نه فقط اصول مالی همراه باشید. ممکن است آنقدر تحت تأثیر همه «توصیه‌ها» قرار بگیرید که از مدیریت پول خود اجتناب کنید. . اما در آینده منجر به مشکلاتی می شود.

در حالی که پیگیری برخی از اخبار مالی ضروری است، تلاش برای ردیابی همه جزئیات می تواند شما را سنگین کند. به جای نگرانی در مورد مسائل مالی یا اجتناب از آن، بر روی اصول تمرکز کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند که پایه خوبی برای آینده ایجاد کنید و از پول خود نهایت استفاده را ببرید.

مبانی مالی خود را بشناسید

مدیریت پول خود معمولاً چندان هیجان انگیز نیست. ما معمولاً از چیزهای روزمره بسیار آگاه هستیم، مانند جستجوی بهترین قیمت در پمپ بنزین یا یک معامله خوب در مورد مواد غذایی. اما مفاهیمی که واقعاً می‌توانند در اهداف بلندمدت شما تفاوت ایجاد کنند، مانند بودجه‌بندی و پس‌انداز برای آینده، می‌توانند به نفع ایده‌های هیجان‌انگیزتری مانند بازی در بازار سهام یا آخرین روند ویروسی TikTok نادیده گرفته شوند.

نادیده گرفتن فلاش کار آسانی نیست و ایجاد سیستمی که برای شما کار می کند می تواند زمان بر باشد و آزمون و خطا طول بکشد. خرج کردن کمتر از درآمدتان، ساختن یک صندوق اضطراری و پس انداز برای آینده می تواند به شما کمک کند روی اولویت ها تمرکز کنید. به‌علاوه، وقتی موضوعات مالی دیگر مطرح شوند، قابل کنترل‌تر می‌شود.

برای شروع، برنامه مالی خود را بر اساس این اصول مالی شخصی توسعه دهید. هنگامی که به آن ها رسیدگی کردید، به حوزه های دیگری که مورد علاقه شما هستند، منشعب شوید.

بودجه

استفاده از بودجه می تواند به شما در ایجاد یک رابطه سالم با امور مالی شخصی کمک کند. دانستن اینکه چه مقدار در هر ماه وارد و خارج می شوید می تواند به شما کمک کند از بدهی جلوگیری کنید و در جهت اهداف مالی خود تلاش کنید.

روشهای متعددی برای ایجاد بودجه وجود دارد. یک سیستم محبوب و نسبتاً ساده ۵۰/۳۰/۲۰ است. روش. برای استفاده از این تکنیک بودجه بندی، ۵۰ درصد از درآمد خود را به نیازها (اجاره، غذا، آب و برق، پرداخت ماشین و غیره)، ۳۰ درصد به خواسته ها و ۲۰ درصد به پس انداز و بازپرداخت بدهی اختصاص دهید.

درصدهای شما ممکن است بر اساس هزینه و درآمد شما متفاوت باشد. اگر احساس می کنید که هر ماه در حال خراشیدن هستید، به دنبال دردناک ترین نقاط بودجه خود باشید. سپس یک برنامه برای کمک به شما در کاهش تأثیر آنها ایجاد کنید.

روش های مختلف برای حفظ بودجه خود را آزمایش کنید. از یک برنامه مالی شخصی، مانند مینت یا شما به بودجه نیاز دارید (YNAB) استفاده کنید یا یک صفحه گسترده برای پیگیری ایجاد کنید از هزینه های شما.

صندوق اضطراری

داشتن یک وضعیت اضطراری fund یکی از مهم ترین اصول مالی برای حفظ امور مالی شما در مسیر درست است.

حتی اگر روی پرداخت هر چه بیشتر بدهی با بهره بالا تمرکز می کنید، کمک به صندوق اضطراری همچنان ایده خوبی است. صرفه جویی فقط ۲۰ دلار از هر چک حقوقی می تواند باعث افزایش پول شود و شما را از بیرون کشیدن کارت اعتباری در مواقع اضطراری باز دارد.

اگر برای گذراندن زندگی در تلاش هستید و هنوز پس انداز کنید پول برای موارد اضطراری، به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های غیر ضروری باشید. کابل یا یک سرویس اشتراک را لغو کنید. سعی کنید به جای غذا خوردن در خانه بیشتر در خانه آشپزی کنید. یا، برای کمک به افزایش درآمد و پس‌انداز خود، یک شغل جانبی یا نیمه‌وقت ایجاد کنید.

برای کمک به شما برای کسب بیشترین درآمد از پول خود، از یک حساب کاربری با کیفیت بالا استفاده کنید. حساب پس انداز کنید تا صندوق اضطراری خود را تا زمانی که به آن نیاز دارید پارک کنید. در مورد بهترین نرخ بهره و کمترین کارمزد تحقیق کنید و مطمئن شوید که بانکی که انتخاب می کنید بیمه FDIC است.

پرداخت بدهی

پرداخت کارت‌های اعتباری یا سایر بدهی‌ها می‌تواند مانند پرت کردن یک تخته سنگ از بالای تپه باشد. بسیاری از مردم از نگاه کردن به صورت‌حساب‌های کارت اعتباری خود آنقدر ناراحت هستند که از آن اجتناب می‌کنند. انجام این کار چرخه ای از هزینه ها و بدهی های بیشتر ایجاد می کند که شکستن آن دشوار است.

به‌جای نادیده گرفتن بدهی‌های خود، برنامه‌ای تهیه کنید. ایجاد نقشه راه بازپرداخت بدهی، مانند روش های گلوله برفی یا بهمن، می تواند انگیزه شما را حفظ کند، به خصوص که می بینید تعادل کمتر و پایین تر می شود. از یک ماشین حساب بازپرداخت بدهی برای کمک به محاسبه گزینه های مختلف بازپرداخت استفاده کنید.

اگرچه زمانی که احساس می‌کنید تمام پول شما صرف اموری مانند اجاره، غذا و بازپرداخت بدهی می‌شود، سخت است، سعی کنید هر چند وقت یک‌بار فضای کمی برای دادن غذای کوچک به خود اختصاص دهید. اگر احساس محرومیت نکنید، پایبندی به یک برنامه بلندمدت آسان تر خواهد بود و خطر خسته شدن از این روند و تسلیم شدن را کاهش می دهید.

پس انداز برای بازنشستگی

صرفه جویی در هزینه های آینده می تواند یکی از چالش برانگیزترین اصول مالی برای تسلط باشد. هیچ کس یک توپ کریستالی ندارد که به آنها بگوید در دوران بازنشستگی چقدر به آن نیاز دارند. به‌علاوه، بسیاری از توصیه‌های موجود گیج‌کننده است و به سختی می‌توان آن را در یک برنامه کاربردی جا داد.

اگرچه کمک کردن تا حد امکان برای بازنشستگی ایده خوبی است، اما اگر نمی‌توانید در حال حاضر آنقدر که می‌خواهید پس‌انداز کنید، ناامید نشوید. درعوض، راه‌هایی را برای پس‌انداز بیشتر و جستجوی برنده‌های آسان، ایده بگیرید.

به عنوان مثال: 

  • هنگامی که بدهی شما پرداخت شد، شروع به کمک کردن برخی از پرداخت های ماهانه بدهی خود به حساب های بازنشستگی در عوض.
  • علاوه بر برنامه بازنشستگی تحت حمایت کارفرما، مانند ۴۰۱(k) یا ۴۰۳(b)، باز کردن یک Roth IRA یا سایر حساب های بازنشستگی پس از مالیات. به این ترتیب، ترکیبی از پس انداز بازنشستگی قبل از مالیات و پس از کسر مالیات خواهید داشت.
  • بسیاری از برنامه های بازنشستگی دارای ویژگی افزایش خودکار هستند که به طور خودکار پس انداز بازنشستگی شما را تا یک نقطه مشخص هر سال ۱٪ افزایش می دهد. احتمالاً چند دلار اضافی از هر چک را از دست نخواهید داد، و با دانستن اینکه در حال افزایش پس‌انداز بازنشستگی خود هستید، می‌توانید نفس راحتی بکشید.

به خاطر داشته باشید: اگر کارفرمای شما درصد منطبق بر پس انداز بازنشستگی را ارائه می دهد، مهم است که حداقل به اندازه کافی برای دریافت کل مسابقه مشارکت داشته باشید. در غیر این صورت، پول رایگان روی میز می گذارید.

ایجاد امتیاز اعتباری شما

امتیاز اعتباری شما نحوه استفاده از اعتبار را پیش‌بینی می‌کند و به وام‌دهنده بالقوه بینشی از میزان مسئولیت شما در قبال اعتبار موجود خود می‌دهد.

نمره اعتباری بالا می تواند به شما کمک کند زندگی مالی خود را بهبود ببخشید زیرا به طور کلی، هر چه امتیاز اعتباری شما بالاتر باشد، واجد شرایط بودن برای وام و دریافت نرخ بهره بهتر آسان تر است.

یک امتیاز اعتباری شامل عوامل متعددی است، از جمله: 

  • سابقه پرداخت شما
  • موجودی فعلی وام ها یا کارت های اعتباری
  • چه مقدار از اعتبار موجود خود را استفاده می کنید
  • تعداد درخواست های جدید برای اعتبار در سابقه شما
  • سن قدیمی ترین حساب اعتباری شما
  • اگر تا به حال بدهی هایی داشته اید که به مجموعه ها ارسال شده، اعلام ورشکستگی کرده اید یا توقیف شده است

برای ایجاد امتیاز اعتباری خود، از پرداخت دیرکرد قبوض خودداری کنید و در هر زمان از کمتر از ۳۰ درصد اعتبار موجود خود استفاده کنید. این به وام دهندگان نشان می دهد که شما یک کاربر اعتباری مسئولیت پذیر هستید، که می تواند به افزایش امتیاز شما کمک کند.

همچنین مهم است که گزارش اعتباری خود را برای هر گونه اشتباهی بررسی کنید. یا حساب های تقلبی با مراجعه به annualcreditreport.com.

پایان اصول مالی

مالی شخصی می‌تواند به سرعت پیچیده شود، اما مانند بسیاری از چیزهای زندگی، وقتی روی اصول اولیه تمرکز می‌کنید، موضوعات پیچیده‌تر قابل کنترل‌تر می‌شوند. برای کمک به ادامه مسیر، مدتی را صرف بررسی بودجه و برنامه بازپرداخت بدهی خود کنید و اینکه ماهانه چقدر برای بازنشستگی و موارد اضطراری کنار می گذارید.

تمرکز روی این اصول مالی می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که برای هر گونه شگفتی آماده هستید و به شما کمک می کند پایه ای محکم برای زندگی مالی خود بسازید.

عکس توسط fizkes/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=100&d=mp&r=g - 5 اصول مالی که همه باید بدانند

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی