عمومی

طراحان، وقت آن است که Figma را یاد بگیریم – ابزاری که می دهد Adobe a Run for their Money

طراحان، وقت آن است که Figma را یاد بگیریم – ابزاری که می دهد
Adobe a Run for their Money

فقط پنج سال از Figma اولین بار در دنیای طراحی ظاهر شد و سه سال از زمانی که با اکراه پذیرفتم آن را به عنوان یک ابزار همکاری در طراحی برای تیمم بپذیرم. تسلط کامل بر Adobe Creative Suite (در عین حال که در مورد تکامل دائمی آن به‌روز می‌مانید) در حال حاضر یک کار دشوار است. وقتی با درخواستی مواجه شدم که منابع محدود تیمم را به سمت یادگیری چیزی کاملاً جدید که هنوز در بازار ثابت نشده است تغییر دهم، نمی‌توانستم شک کنم. بالاخره Adobe استاندارد طلایی طراحی است، و همانطور که می گویند، “اگر خراب نیست، چرا آن را تعمیر کنید؟”

از اینکه اشتباه می کنم نمی ترسم اعتراف کنم، و وقتی نوبت به دلهره ام از فیگما می رسد، من اشتباه است. در پنج سال کوتاه، Figma به نامی شناخته شده در محافل طراحی تبدیل شده است. برای قرض گرفتن کلماتی از مدرسه مفاهیم بصری، “در حال حاضر طراحان UX، طراحان بصری، نویسندگان UX، مدیران محصول، طراحان ارائه، کاربران مک، کاربران رایانه شخصی، گربه شما و تقریباً هر کس دیگری در قطار Figma پریده است.”

برای مرتبط ماندن در دنیایی که ۹۱ درصد از مخاطبان محتوای بصری را به عنوان شکل اصلی ارائه اطلاعات درخواست می کنند، ضروری است که سازمان ها در هر اندازه ای از جدیدترین ها استفاده کنند. و بهترین ابزار چیزی که به عنوان ابزاری برای طراحی UX آغاز شد، به یک پلتفرم طراحی محتوای قدرتمند تبدیل شده است که همه (بله، حتی غیر طراحان) در سازمان شما می توانند از آن بهره ببرند. بنابراین چه طراح، بازاریاب، رهبر کسب‌وکار یا گربه‌ی شرکت باشید، وقت آن است که Figma را یاد بگیرید. در اینجا سه ​​دلیل برای تسلط بر این پلتفرم جدید آورده شده است.

۱٫ Figma یک جایگزین ساده تر و مبتنی بر مرورگر برای محصولات Adobe است 

در سال ۲۰۱۳، Adobe ساخته شد با انتشار اولیه Adobe Creative Cloud در جامعه طراحی موج می زند. با انتقال نرم افزار طراحی، انیمیشن و توسعه پیشرو در صنعت خود به فضای ابری با هزینه ماهانه کم، ابزار آنها برای همه قابل دسترس تر و مقرون به صرفه تر شد. اما ساخت یک راه حل مبتنی بر ابر از یک مجموعه نرم افزاری قدیمی با موانع خاص خود همراه بود. کاربران هنوز برای استفاده از محصولات Adobe باید برنامه‌های بومی را در دستگاه خود دانلود کنند، که امکان دستیابی به همکاری همزمان از چندین کاربر متفاوت را به یکباره غیرممکن می‌کند.

فیگما، از سوی دیگر، راه حلی برای این موانع ارائه می دهد. با توسعه یک ابزار طراحی جدید و کاملاً مبتنی بر مرورگر، بنیانگذاران Figma توانستند روش‌هایی را که در آن محتوا ایجاد می‌کنیم، دوباره تصور کنند. برای مثال، 

  • طراحان می‌توانند کنترل کیفیت را حفظ کنند و در عین حال ورودی‌های بلادرنگ را از ذینفعان در سراسر جهان دریافت کنند.
  • برخلاف محصولات Adobe که در آن هر کسی که در پروژه همکاری می کند باید حساب Creative Cloud خود را برای مشاهده و اظهار نظر در مورد پروژه ها داشته باشد، سهامداران برای دسترسی به محتوا نیازی به داشتن یک حساب Figma پولی ندارند.
  • برای طراحان مبتدی و غیر طراحان به طور یکسان، یادگیری Figma ساده تر از Adobe است زیرا با در نظر گرفتن همه نوع کاربری توسعه یافته است. محصولات Adobe بسیار قدرتمند هستند، اما به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای طراح، توسعه دهنده یا انیماتور حرفه ای ساخته شده اند.

من پیشنهاد نمی کنم که Figma به سادگی بتواند جایگزین محصولات Adobe شود، و Figma نیز آن را پیشنهاد نمی کند. در واقع، آنها با افتخار می گویند “اگر در حال ویرایش عکس هستید، ادوبی فتوشاپ را انتخاب کنید. اگر تصویرسازی دقیق انجام می دهید، Adobe Illustrator بی فکر است.” اما Figma در ابتدا به عنوان یک ابزار طراحی UX ایجاد شد که به راحتی از Adobe XD پیشی می گیرد. و از آنجایی که طراحان بیشتری به سراغ این ابزار رفته اند، این ابزار همچنان به آنها پاسخ می دهد. امروزه طراحان می توانند آثار هنری برداری را در Figma ویرایش و ایجاد کنند، کد SVG را وارد کنند، انیمیشن های Lottie را صادر کنند و موارد دیگر.

۲٫ چارچوب منبع باز Figma به بهبودهای مبتنی بر جامعه بی نهایت اجازه می دهد  

در حالی که می توانید برنامه های افزودنی را برای افزایش خریداری کنید پتانسیل مجموعه Adobe، نصب و استفاده از آنها می تواند دست و پا گیر باشد. با این حال، چارچوب منبع باز Figma برای تقویت گردش کار شما با افزونه‌ها، ادغام‌ها و قالب‌های توسعه‌یافته توسط جامعه‌ای از کاربران مشتاق ساخته شده است. برخی از مثال‌ها عبارتند از: 

  • اتصال Figma به Unsplash برای تهیه سریع تصاویر استوک با کیفیت بالا در حین طراحی.
  • ایجاد یک سیستم تجسم داده در سطح سازمان از طریق افزونه های داده viz Figma. پس از آماده شدن، هر کسی در تیم شما می‌تواند به سادگی داده‌ها را وارد کند و مشاهده کند که نمودارها و نمودارها بر این اساس پر می‌شوند.
  • وارد کردن انواع خانواده نمادها به حساب Figma خود برای جذب سریع نماد نگاری به طرح های خود.
  • ارتباط با Slack یا Teams برای تسهیل همکاری در پروژه.
  • استفاده از FigJam برای گرد هم آوردن تیم های راه دور از طریق ابزارهای قدرتمند وایت برد آنلاین و طوفان فکری، که بر خلاف هر چیز دیگری که آنلاین پیدا کنید

هزاران افزونه در حال حاضر در دسترس هستند و فهرست همچنان در حال افزایش است. با گزینه های بسیار زیادی که وجود دارد، می توان به راحتی در جستجوی آنچه ممکن است گم شد. برای مبارزه با این موضوع و کنترل کیفیت، Figma اولین جوایز انجمن سالانه خود را که در آن از کاربران می خواهد کمک به شناسایی بهترین ها بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید، ابتدا با مرور فهرست دریافت‌کنندگان جایزه، گزینه‌های خود را محدود کنید.

۳٫ سیستم‌های طراحی بدون خطا ایجاد کنید تا کل سازمان خود را تقویت کنید 

در حالی که همه چیزهایی که قبل از این توضیح داده شده است باید برای برای تأیید مزایای فراوان Figma، باید اعتراف کنم که این آخرین نکته است که باعث شد من یک تبدیل شوم. Figma توانایی ایجاد سیستم های طراحی مدون را برای سازمان شما فراهم می کند تا در آن کار کند. پس از اینکه یک طراح ماهر ابتدا پایه و اساس درستی را در ابزار ایجاد کرد، هر غیرطراحی در سازمان شما می‌تواند به سرعت محتوای بسیار طراحی شده را بدون کاهش کیفیت تولید کند.

این مزیت به سادگی برخی از ویژگی های دیگر در Figma به دست نمی آید زیرا به برنامه ریزی دقیق و طراحی ماهر نیاز دارد. متوجه شدن با این حال، هنگامی که این سرمایه گذاری انجام شد، غیر طراحان تیم شما می توانند از Figma مانند ابزاری مانند Canva استفاده کنند، اما با یک تفاوت کلیدی. با Canva و سایر ابزارهای طراحی مبتنی بر الگو، همه مشتریان با یک کتابخانه دارایی کار می کنند. این باعث می شود اولویت هایی مانند پایبندی به دستورالعمل های برند، ایجاد چیزی منحصر به فرد برای سازمان شما و کنترل کیفیت بسیار سخت باشد. از سوی دیگر، با Figma، هر سیستم طراحی ایجاد شده برای سازمان شما منحصر به فرد خواهد بود.

Figma قرار دادن نرده‌های محافظ در اطراف این سیستم را آسان می‌کند که اساساً انواع بی‌شمار محتوا را قالب‌بندی می‌کند. تیم‌های مختلف در سازمان شما می‌توانند در این حفاظ‌ها طراحی کنند و اطمینان حاصل کنند که برند به آن پایبند است، محتوا منحصر به فرد باقی می‌ماند و کیفیت قربانی نمی‌شود. در اصل، در Figma می توانید سادگی ابزاری مانند Canva را در محیطی بسیار کنترل شده و قدرتمندتر به تیم خود بدهید.

آغاز آنچه ممکن است اغلب با نوآوری‌های جدید به چالش کشیده می‌شوند که باید به آنها تسلط داشته باشند تا مرتبط باقی بمانند، اما زمینه طراحی به لطف تسلط Adobe نسبتاً دست نخورده باقی مانده است. در حالی که ابزارهای زیادی به دنبال رقابت با Adobe بوده‌اند، هیچ کدام به اندازه کافی کاربران را جذب نکرده‌اند که مجبور به تغییر در صنعت شوند. اما تنها در پنج سال کوتاه، Figma بالاتر از بقیه قرار گرفت و خود را به عنوان حریف شایسته استاندارد طلایی دیرینه نشان داد. سازمان‌ها و متخصصان طراحی که تمایلی به گسترش فراتر از Adobe ندارند، در این دنیای جدید در مضیقه‌ای قرار می‌گیرند – دنیایی که Adobe در نهایت همتای خود را پیدا کرد.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی