عمومیمقالات

9 نوع ژورنال نویسی و اینکه چگونه می توانند از نظر ذهنی سود ببرند سلامت جسمانی

۹ نوع ژورنال نویسی و اینکه چگونه می توانند از نظر ذهنی سود ببرند
سلامت جسمانی

مجله یک چیز ساده و در عین حال قدرتمند است. انعکاس منظم روی کاغذ می تواند وضوح و بینش را در ذهن و زندگی ما بیاورد.

تحقیقات نشان داده است که نوشتن و روزنامه نگاری می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و کاهش دهد. استرس و اضطراب شری لید، نویسنده سریال دوستی، قدرت های خود را تجربه کرد. زمانی که او در سال ۲۰۱۷ به سرطان سینه مبتلا شد، از نزدیک تشخیص داده شد.

«از طریق فرآیند ژورنال، یاد گرفتم به خودم اعتماد کنم. لید می‌گوید: من درک عمیق‌تری از خودم به دست آوردم که منجر به اعتماد به نفس بیشتری نسبت به شخصیتی که هستم، شد.

لید از ژورنال‌نویسی به عنوان راهی برای پردازش تجربیات خود و حفظ اعتماد به نفس در آینده استفاده کرد. او از آن زمان به عنوان مأموریت خود کمک به دیگران را برای انجام همین کار به عهده گرفته است. سریال دوستی نه تنها روند حفظ این روابط نزدیک را شرح می دهد، بلکه به خوانندگان کمک می کند تا در درس ها و داستان هایی که او به اشتراک می گذارد غوطه ور شوند.

تقویت سلامت روانی و جسمی< /h2>

تاثیر روزنامه نگاری فراتر از تجربیات شخصی لید است. به عنوان ابزاری برای تقویت سلامت ذهنی و جسمی بسیار مستند شده است.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ منتشر شده در Permanente Journal نشان داد که وقتی بیماران، خانواده‌ها و پزشکان مراقبت‌های بهداشتی آنها تمرینات سه دقیقه‌ای را با هم انجام می‌دهند، استرس ایجاد می‌شود. سطح همه طرف ها کاهش یافت و ارتباطات بهبود یافت. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در Journal of Affective Disorders دریافت که یادداشت منظم می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. در این مطالعه، افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی که ۲۰ دقیقه در روز در طول سه روز یادداشت می‌کردند، کاهش قابل توجهی در علائم در مقایسه با افرادی که یادداشت نمی‌کردند، داشتند، مزایایی که هفته‌ها پس از آزمایش ادامه یافت.

روزنامه‌نویسی همچنین می‌تواند نشان دهد. فواید سلامت جسمانی دارند به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در پزشکی روان تنی دریافت که بزرگسالانی که سه روز متوالی قبل از بیوپسی به نوشتن رسا می‌پردازند، در مقایسه با گروهی که برای نوشتن در مورد فعالیت‌های روزانه‌شان اختصاص داده شده بود، سریع‌تر بهبود می‌یابند.

انواع ژورنال

<.اگرچه ژورنال‌نویسی فواید زیادی دارد، اما شروع کردن برای افراد ممکن است سخت باشد و عادت را حفظ کنید. لید می‌گوید: «کلید این است که چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.»

لید بر ایجاد یک روال آسان که برای ۶۶ روز قابل انجام است تأکید می‌کند. او می‌گوید: «روزنامه‌نویسی باید یک عادت باشد. و طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ منتشر شده در ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی.

به معنی یافتن زمان و مکانی مناسب و راحت است. برای برخی، این ممکن است اول صبح باشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است قبل از خواب باشد. یافتن روش ژورنال مناسب نیز کلیدی است. از آنجایی که افراد مختلف افکار و احساسات خود را به روش‌های مختلف پردازش می‌کنند، لید ۹ نوع مختلف از ژورنال‌نویسی را که افراد می‌توانند امتحان کنند، بیان می‌کند.

او می‌گوید: «اگر بعد از یک هفته متوجه شوید که توپ را رها کرده‌اید، اشکالی ندارد. . «یک روش متفاوت را امتحان کنید. ما در نحوه پردازش چیزها متفاوت هستیم.”

لید می‌گوید که با این انواع مختلف ژورنال‌نویسی، عامل کلیدی انعکاس است.

۱٫ The Traditionalist

Tool: notebook

روش: در طول روز، در مورد آنچه اتفاق می افتد و چه احساسی دارید، یادداشت برداری کنید. آی تی. شما می توانید هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بدون موضوع یا دستور کار خاص بنویسید.

۲٫ The Scheduler

Tool: calendar

روش: فقط یک یا دو جمله در کادر هر روز تقویم بنویسید. این نوع ژورنال برای کسانی که نیاز به یادآوری تصویری برای مجله دارند خوب است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که عقب‌نشینی کنید و الگوهای بزرگ‌تر ثبت‌نام خود را در طول ماه و در نهایت سال ببینید.

۳٫ The Listmaker

Tool: lists

روش: پنج نکته مهم، اهداف یا حتی ترس های روز خود را فهرست کنید—یا درخواست های خود را طراحی کنید این یک راه سریع برای برقراری ارتباط با خودتان است.

۴٫ ابزار فیلمبردار

: تلفن یا دوربین فیلمبرداری

روش: یک دفتر خاطرات ویدیویی ایجاد کنید تا در مورد مشکل صحبت کنید یا به اشتراک بگذارید افکار در روز آنها لزوما برای به اشتراک گذاشتن با دیگران نیستند، بلکه فقط برای این هستند که خودتان به گذشته نگاه کنید (و می توانند در تلفن شما ذخیره شوند یا در یک حساب ذخیره سازی ابری شخصی مانند Google Drive ذخیره شوند). در پایان ماه، می‌توانید آن‌ها را برای فرصتی دیگر برای تأمل در کنار هم قرار دهید. اینها برای کسانی که نوشتن برایشان سخت است و ترجیح می دهند به صورت شفاهی پردازش کنند عالی است.

۵٫ ابزار Improvisor 

: مانند یک نمایش بداهه، درخواست می‌کند

روش: به دنبال اعلان‌های ژورنالیستی باشید که ذهن شما را به تفکر وادار می‌کند. . این نوع ژورنال نویسی به ویژه برای کسانی مفید است که نمی دانند از کجا شروع کنند یا چه بنویسند.

۶٫ روش جستجوگر ذهنیت مثبت

ابزار: نوت بوک

روش: مواردی را که در زندگی خود به خاطر آنها سپاسگزار هستید فهرست کنید. برای یک چالش جایزه، لید توصیه می‌کند سعی کنید در طول سال قدردانی‌ها را تکرار نکنید و سال بعد دوباره شروع کنید.

۷٫ ابزار عکاس

: تلفن یا دوربین

روش: از عکس‌ها برای ثبت روزتان به شیوه‌ای معنادار استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تا در مورد آنچه تجربه می کنید و چرا می خواهید از آن عکس بگیرید فکر کنید. (همانطور که با روش The Videographer، عکس ها را می توان در یک پلت فرم ذخیره سازی ابری شخصی ذخیره کرد.)

۸٫ ابزار معتاد به رسانه‌های اجتماعی

ابزار: رسانه‌های اجتماعی روش: یک حساب خصوصی یا عمومی ایجاد کنید و ورودی‌های کوچکی در مورد خود ایجاد کنید. روز این نوع از ژورنال نویسی اگر مسئولیت پذیری اجتماعی شما را با انگیزه نگه دارد، بهترین نتیجه را دارد.

۹٫ The Dear God, It’s Me, Margaret 

ابزار: دفتر خاطرات

روش: از روش قدیمی ژورنال نویسی استفاده کنید به دفترچه خاطراتت طوری که انگار دوست یا معتمد قدیمی ات است.

او می‌گوید: «وقتی عمداً به این فکر می‌کنید که افکارتان چیست و چه احساسی دارید، متوجه می‌شوید که چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند. “شناخت بهتر خود از طریق این فرآیند ساده، راه های مختلفی را باز می کند.”

این مقاله در ابتدا در ماه می/ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شد < /em>نسخه SUCCESS< مجله. عکس توسط ©Wendy K. Yalom/Courtesy of Shari Leid.

Iona Headshot 150x150 - 9 نوع ژورنال نویسی و اینکه چگونه می توانند از نظر ذهنی سود ببرند
سلامت جسمانی

یونا برانون یک روزنامه نگار مستقل مستقر در ایالات متحده است. می توانید کارهای بیشتر او را در ionabrannon.com.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی