عمومی

بازگشت بحث برانگیز ایلان ماسک به طرح دفتر چنین نیست اشتباه

بازگشت بحث برانگیز ایلان ماسک به طرح دفتر چنین نیست
اشتباه

در اوایل این هفته، یک کاربر توییتر یک ایمیل ماسک به تیم اجرایی خود که به آنها می گوید برای “حداقل ۴۰ ساعت” در دفتر حاضر شوید یا ترک کنید. او چند کلمه بیشتر از آن به کار برد، اما این احساس اصلی است.

البته، این امر باعث ایجاد نظرات بسیاری از افرادی شد که الف) فکر می‌کنند از افراد باید بازگشت به دفتر بد است، یا ب) به طور کلی فقط فکر کنید ایلان ماسک پسر خوبی نیست. گمان می‌کنم داده‌های زیادی برای حمایت از هر یک از این نتیجه‌گیری‌ها وجود دارد، اما این چیزی نیست که واقعاً در مورد آن باشد. آنچه واقعاً درباره این موضوع است، نحوه هدایت افراد است که برای هر کارآفرینی مرتبط است.

ماسک مستقیماً معتبر بودن ایمیل را تأیید نکرد، اما او این موضوع را بررسی کرد. “آنها باید وانمود کنند که در جای دیگری کار می کنند، ماسک وقتی از او پرسیده شد که به افرادی که از این ایده که همه باید در دفتر حضور داشته باشند عقب نشینی کنند، چه می‌گوید، توییت کرد.

نظریه دیگری وجود دارد که می گوید ماسک آن ایمیل را برای تشویق مردم به استعفا قبل از دور اخراج کارکنان ارسال کرده است. این توسط ایمیل دیگری که او فرستاده است پشتیبانی می‌شود و تسلا باید ۱۰ درصد از نیروی کار حقوق بگیر خود را کاهش دهد، بدون اینکه “هر کسی واقعاً ماشین بسازد، بسته باتری یا خورشیدی نصب کند.”

مرتب‌سازی بسیار زیاد است. با این حال، یک درس مهم در این میان وجود دارد. ماسک در یک ایمیل بعدی به کل شرکت، استراتژی بازگشت به دفتر یا دیگری را دوچندان کرد.

هر چه سن شما بیشتر باشد، حضور شما باید بیشتر دیده شود. به همین دلیل است که من آنقدر در کارخانه زندگی می کردم – به طوری که کسانی که در خط بودند می توانستند من را در کنار آنها ببینند. اگر من این کار را نکرده بودم تسلا ورشکست می شد.

ماسک به عرضه مدل ۳ اشاره می کند. او علناً تقریباً شرکت را ورشکست کرد. در طی زمانی که او قبلاً به عنوان “جهنم تولید و تدارکات،” ماسک در کف کارخانه تسلا در فرمونت، کالیفرنیا خوابید.

من نمی دانم که خوابیدن در کف کارخانه لزوما کلید موفقیت است، اما من فکر می کنم ماسک یک نکته دارد. . اساساً، آن نکته این است: هرچه دامنه نفوذ شما بیشتر باشد، دامنه مسئولیت پذیری شما بیشتر است.

گوش کنید، می توانید با سبک ماسک مخالف باشید. می‌توانید استدلال کنید که دیدگاه او در مورد بازگشت به کار کوتاه‌مدت است و این واقعیت را در نظر نمی‌گیرد که در دو سال گذشته مردم — در بسیاری موارد- بیش از همیشه سازنده بوده‌اند. حتی می توانید استدلال کنید که اخراج حدود ۱۰۰۰۰ کارمند در حالی که اخراج می شود ۴۰ میلیارد دلار برای خرید توییتر–در بهترین حالت– ظاهر بدی است.

چیزی که برای من بسیار واضح به نظر می رسد، این است که ماسک تسلا را بسیار سنگین و ناکارآمد می داند. توجه داشته باشید که ایمیل او در مورد اخراج کارکنانی را که در خط کار می کنند معاف می کند. ماسک رهبری خود را به چالش می کشد تا آن را تقویت کند و فعالانه در تلاش است تا هر کسی را که به وظیفه خود عمل نمی کند، از بین ببرد.

به نظر می رسد احساسات ماسک در مورد این موضوع از احساس او ناشی می شود که همه باید به اندازه او سخت کار کنند. ما یک دقیقه را کنار می گذاریم که ماسک اخلاق کاری ادعا شده نه سالم است و نه پایدار. بدیهی است که هر رهبر می‌خواهد افرادی را در تیم داشته باشد که سخت کار می‌کنند – به خصوص اگر دیگران را رهبری کنند.

می بینید که رهبری همه چیز در مورد نفوذ است. به نظر می رسد که تأثیر در مورد روابط است. اکثر رهبران نفوذ را چیزی می دانند که شما به دلیل یک عنوان یا نقش مستحق آن هستید. این تنها تا حدی صادق است که نقش شما رابطه ای بین شما و تیمتان ایجاد کند. فراتر از آن، توانایی شما برای تحت تاثیر قرار دادن افراد برای انجام کارهای سخت به این بستگی دارد که آیا آنها شما را مایل به انجام همین کار می بینند.

همه می توانند با احساس داشتن رئیسی که ظاهراً در یک دفتر می نشیند در حالی که کارمندان او کار واقعی را انجام می دهند، ارتباط برقرار کند. هیچ چیز در مورد آن مردم را برای انجام بهترین کارشان الهام نمی‌کند. این فقط باعث ایجاد کینه و دشمنی می شود. در نهایت، شما شروع به از دست دادن افراد می کنید.

حالا تصور کنید که رئیس در دفتری ننشیند، اما در خانه در حال معاشرت باشد و به معنای واقعی کلمه با تلفن تماس بگیرد– نکته ماسک این است که اگر افرادی که واقعاً چیزهایی را می سازند باید ظاهر شوند، بقیه هم همینطور هستند. نه به این دلیل که نمی توانید کار را در خارج از دفتر انجام دهید، بلکه به این دلیل که همه چیز بر سر رهبری بالا و پایین می رود، و این به اندازه کافی مهم است که رهبران باید ظاهر شوند

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی