عمومی

می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید؟ چرا بنیانگذار 17 دلار؟ شرکت میلیاردی می‌گوید ایده‌های خوب خطرناک‌ترین هستند ایده ها

می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید؟ چرا بنیانگذار ۱۷ دلار؟
شرکت میلیاردی می‌گوید ایده‌های خوب خطرناک‌ترین هستند
ایده ها

من یک عرشه روی تپه شنی ساختم. خوب معلوم شد. کامل نیست – وقتی کار را انجام می‌دهید، همیشه نقص‌های جزئی را می‌بینید که کسی متوجه آن نمی‌شود – اما در کل، من راضی بودم.

یک همسایه گفت: “به نظر عالی است.” “شما می توانید یک عرشه ساختمان تجاری راه اندازی کنید.”

هوم، فکر کردم. می‌توانم:

  • هزینه‌های بهبود خانه به دلیل قیمت‌های بالاتر خانه افزایش یافته است. صاحبان خانه که ممکن است نقل مکان کرده باشند، ترجیح داده اند آنچه را که دارند بهبود بخشند.
  • پیدا کردن افراد برای انجام آن کار دشوار است. ۹۰ درصد سازندگان خانه گزارش کمبود نجار دارند.
  • مطمئناً بازاری وجود دارد. یک عرشه راهی نسبتاً ارزان برای برآورده کردن خواسته کلیشه‌ای «فضای سرگرم‌کننده» هر صاحب خانه در یک برنامه تلویزیونی HGTV است.
  • هیچ سرمایه لازم نیست. من قبلاً تمام ابزارهای مورد نیاز خود را دارم.

بنابراین، بله. من می‌توانم یک کسب‌وکار عرشه‌سازی راه‌اندازی کنم.

اما این بدان معنا نیست که باید.

وقتی از او پرسیدند که چگونه ایده های تجاری را تأیید می کند، این چیزی است که هم بنیانگذار HubSpot دارمش شاه مجبور شد بگوید:

خطرناک ترین ایده ها، ایده های بد نیستند. آنهایی که می توانید به راحتی دور بریزید. ایده های خطرناک آنهایی هستند که خوب هستند — اما عالی نیستند. بله، می‌تواند کار کند، و بله، من می‌توانم این کار را انجام دهم — اما این بدان معنا نیست که باید انجام دهم.

این در مورد میزان شکست نیست — من در واقع با آن مشکلی ندارم. این است که ایده‌های خوب زمان/کالری زیادی می‌خورند و زمان کمی برای ایده‌های عالی باقی می‌گذارند.

چرا راه اندازی یک کسب و کار عرشه سازی چنین ایده خطرناکی است؟ در ارزش اسمی، اینطور نیست.

  • محصول/بازار مناسب است؟ بررسی کنید.
  • مهارتها/تناسب با بازار؟ بررسی. در حالی که من نابغه نیستم، آنقدر باهوش خواهم بود که از پروژه‌هایی فراتر از سطح مهارتم کنار بیایم.
  • پتانسیل سود معقول است؟ بررسی. مخصوصا الان؛ منحنی های عرضه و تقاضا قطعاً دوست من خواهند بود.

اما این هنوز به این معنی نیست که من باید این کار را انجام دهم. من از ساختن عرشه خود لذت بردم.

اما من نمی‌خواهم عرشه شما را بسازم. و من قطعاً نمی‌خواهم تمام روز و هر روز را صرف ساختن عرشه کنم.

این نصف دیگر شاه می‌تواند/باید است. معادله در اینجا چارچوب ساده او برای قضاوت ایده ها آمده است:

  1. پتانسیل: اگر کار می کرد، چقدر می تواند بزرگ باشد؟
  2. احتمال : چه شانسی دارد که کار کند؟
  3. نزدیک بودن: چقدر به چیزهایی که من به آنها اهمیت می‌دهم، می‌دانم یا به آنها علاقه دارم نزدیک است؟

نحوه وزن هر دسته به موقعیت شما بستگی دارد. در اوایل، شاه به شدت بر احتمال موفقیت تمرکز کرد. وقتی هدف اصلی شما قرار دادن غذا روی میز باشد، خطر دوست شما نیست.

“امروز”، شاه با ۱۷ دلار می گوید. میلیارد شرکت تحت حمایت او، “من بیشتر برای اعداد ۱ و ۳ حل می کنم: “چه چیزی دارای پتانسیل بزرگی است که به آن علاقه دارم؟ (حتی اگر شکست بخورم، پشیمان نمی شوم، زیرا به اندازه کافی به آن اهمیت می دادم.”

و اینجاست که تجارت عرشه‌سازی برای من از هم می‌پاشد. احتمال موفقیت زیاد است. پتانسیل رشد؟ مطمئنا — اما مقیاس‌پذیری به استخدام و مدیریت و زیرساخت‌ها و همه کارهایی نیاز دارد که می‌خواستم وقتی کار شرکتی را ترک کردم، انجامش ندهند.

این فقط به مشکل مجاورت می افزاید. من نه تنها نمی خواهم ده ها نفر را مدیریت کنم، بلکه واقعاً نمی خواهم هر روز عرشه بسازم. من دوست دارم برای خودم و خودم عرشه بسازم. من نمی‌خواهم برای افراد دیگر عرشه بسازم.

و خوشبختانه کارهای دیگری دارم که بیشتر از آن لذت می‌برم.

می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا شروع یک تجارت خاص برای شما منطقی است؟ ابتدا وضعیت خود را در نظر بگیرید. اگر تازه شروع کرده‌اید، احتمال تولید پول کافی برای زندگی می‌تواند مهم‌ترین عامل باشد. کاری که باید انجام دهید مهمتر از کاری است که دوست دارید انجام دهید. کاری که می توانید و باید انجام دهید این است که غذا را روی میز قرار دهید.

اگر احتمال کمتر عاملی است، پس پتانسیل را در نظر بگیرید.

و چقدر آسان می توانید برای برآوردن این پتانسیل مقیاس کنید. برخلاف، مثلاً SaaS، کسب‌وکار عرشه‌سازی به‌راحتی مقیاس‌پذیر نیست. مهم نیست که بازار بالقوه چقدر بزرگ است، شما باید بتوانید به آن بازار خدمات ارائه دهید — و بخواهید نوع کسب و کاری را که برای ارائه خدمات به آن بازار لازم است ایجاد و اجرا کنید.

سپس در نظر بگیرید که آیا به کسب و کاری که ایجاد می کنید اهمیت می دهید یا خیر. من می توانستم یک تجارت عرشه سازی را اداره کنم. من می‌توانم یک کسب‌وکار موفق عرشه‌سازی را اداره کنم.

بهترین راه برای تعریف موفقیت حرفه‌ای؟ این که آیا شما به انجام کار لذت می برید. کاری که به شما احساس رضایت، رضایت و خوشحالی می دهد. کاری که به شما امکان می دهد تا به بهترین شکل ممکن، سرنوشت خود را کنترل کنید.

زیبایی راه اندازی یک کسب و کار این است که شما آزاد هستید. برای انتخاب نوع کسب و کار

نه کسب و کاری که می توانید راه اندازی کنید، بلکه کسب و کاری که باید راه اندازی کنید.

/div>

زیرا همه ما باید امرار معاش کنیم.

اما ما همچنین باید زندگی کنیم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی