خبر

بورس در باتلاق توافق

بورس در باتلاق توافق

383017 367 - بورس در باتلاق توافق

اقتصاد۲۴-  در معاملات روز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت ابتدا و در نیم ساعت ابتدایی رشد کرد و سپس نزولی شد تا نسبت به روز قبل ۱۲۶ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و ۴۴۹ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد باقی ماند.

خروج سرمایه از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و ۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در میان صنایع، گروه‌های محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و پالایشی‌ها بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام پترول (شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۰ میلیارد تومان بود. پس از پترول، نماد‌های شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد اخابر اختصاص داشت. پس از اخابر، نماد‌های خاور، خصدرا، کلوند و ثنور در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

نماد‌های پیشران بازار سهام

امروز نماد‌های «شپدیس»، «کگل» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های «اخابر»، «همراه» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


بیشتر بخوانید: رشد ۶۵۶ واحدی شاخص بورس در ابتدای معاملات


در فرابورس نیز نماد‌های «زاگرس»، «وملل» و «فزر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «کگهر» و «سمگا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس پترول صدرنشین است و اخابر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، سبزوا و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۴ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴۰ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۹۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۷ درصدی به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۷ درصدی به ۲۶۶ میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۴ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۳۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وملی (هلدینگ صنعتی ملی) با صف خرید ۱۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وملی، نماد‌های بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نماد‌های ساربیل، حپترو و ثغرب بیشترین صف فروش را داشتند.

منبع: اکوایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی