خبر

توزیع ۸ میلیون قوطی شیر خشک در کشور| کمبودها رو به پایان است

توزیع ۸ میلیون قوطی شیر خشک در کشور| کمبودها رو به پایان
است

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به ‌منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین شیرخشک برای نوزادان، سازمان غذا و دارو اقدام به برپایی گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور کرد؛ بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است، تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین ۵ میلیون تا ۵ میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است. به این ترتیب، این افزایش توزیع نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی بوده و متناسب با آن تدابیر لازم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت اندیشیده شده است، حوزه سلامت وابسته به نرخ ارز بوده و یکی از مواردی که رابطه تنگاتنگ با مسائل ارزی دارد بحث تأمین دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی و شیرخشک بوده است.

وی با ذکر این نکته که ما امنیتمان مرهون خون‌های پاک شهدای عزیز است و تلاشمان این بوده که به‌خوبی ادامه دهنده راهشان باشیم، تأکید کرد: باید اشاره کنیم که در سخت‌ترین شرایط تحریمی عملکرد بسیارخوبی با مدیریت جهادی مدیران ولایی و انقلابی داریم و تحت هیچ شرایطی اجازه ندادیم که کشور در حوزه غذا ودارو با وجود این شرایط بسیارسخت دچار مشکل شود.

محمدی افزود: ما برای تأمین دارو، اقلام دارویی و شیرخشک از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنیم و با وجود آنکه در بودجه سالیانه اتباع و زائران و گردشگران غیرایرانی دیده نشده، اما ما در برنامه‌ریزیمان این گروه‌ها را هم دیده‌ایم؛ البته مشکلاتی هم با ارزهای غیررسمی ۵۰ هزار تومانی و بیشتر داریم، اما تلاشمان این بوده که با همکاری بانک مرکزی خریدهایمان بر مبنای ۳ ارز رسمی باشد.

رئیس سازمان غذا ودارو افزود: خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم ببینیم.

وی تصریح کرد: در حوزه دارو به ثبات نسبی رسیدیم و در زمینه اقلام و مواد آرایشی و بهداشتی هم مشکلی نداریم و ما در تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ غذا ودارو نظارت جدی داریم.

محمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما مطالبات بیمه‌ها بوده که در پرداختی‌ها به شرکت‌های خصوصی هم مشکل ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از بیمه‌ها می‌خواهیم که عملکرد بهتری در بحث پرداخت به شرکت‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان را به وزارتخانه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه در بحث دارو داده است، موضوعی که طبق دستور معاون اول رئیس جمهور بوده و امیدواریم که این پرداختی در اسرع وقت و بدون تأخیر انجام شود؛ همچنین خواستار اختصاص تسهیلات و اعتبارات موردنیاز از سوی بانک‌های عامل هستیم تا در حوزه ارزی به‌ مشکل نخوریم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی