عمومی

با 49 دلار، اپل اکنون به شما اجازه می دهد ابزارهای مورد نیاز را اجاره کنید آیفون 12 یا آیفون 13 خود را تعمیر کنید

با ۴۹ دلار، اپل اکنون به شما اجازه می دهد ابزارهای مورد نیاز را اجاره کنید
آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۳ خود را تعمیر کنید

پاییز گذشته، اپل اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد خرید قطعات مورد نیاز آنها برای تعمیر دستگاه های خراب خودشان امروز، اپل برنامه را راه اندازی می کند برای دارندگان مدل‌های iPhone 12 و ۱۳، با پشتیبانی از نسل سوم iPhone SE که اواخر امسال عرضه می‌شود. اپل می‌گوید Macs با Apple Silicon همچنین در آینده پشتیبانی خواهد شد.

به این معنی که از امروز می توانید به selfservicerepair.com را دانلود کنید و همان دفترچه راهنمای تعمیراتی را که کارمندان خود اپل استفاده می کنند دانلود کنید، متداول ترین قطعات تعمیر شده را سفارش دهید و ابزارهای تخصصی مورد نیاز برای تعمیر را دریافت کنید. این یک معامله بسیار بزرگ است، به خصوص برای شرکتی که معمولاً به آسانی تعمیر دستگاه های خود را نمی شناسد.

اما فقط یک مشکل وجود دارد. آن ابزارهای تخصصی گران هستند. بعید به نظر می رسد که اکثر دارندگان آیفون از قبل ابزارهای فانتزی مانند “Heated Display Removal Fixture” یا “Display Press” داشته باشند. اینطور نیست که نمی‌توانید آیفون خود را بدون آنها تعمیر کنید، اما خیلی سریع خراب می‌شود.

البته، اپل می‌فروشد. شما آن ابزارهای فانتزی را اگر این چیزی است که می خواهید. می توانید همان صفحه نمایش پرس مورد استفاده اپل را با قیمت ۲۱۶ دلار خریداری کنید. می توانید دستگاه حذف نمایشگر گرم را با قیمت ۲۵۶ دلار تهیه کنید. در مجموع، احتمالاً حدود ۱۰۰۰ دلار خرج خواهید کرد تا ابزارهایی را که برای تعویض صفحه نمایش نیاز دارید به دست آورید – و این شامل قیمت قطعات واقعی نمی‌شود.

یا، اپل فقط آنها را به قیمت ۴۹ دلار به شما اجاره می دهد.

راستش را بخواهید، این بسیار عالی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای تعویض قطعه ۲۵۰ دلاری خرج کند. در آن مرحله، بهتر است فقط یک دستگاه جدید بخرید. کل این ایده که شما خدمات رسانی به دستگاه‌های خود را برای افراد آسان‌تر می‌کنید، اگر آنقدر گران باشد که ارزش آن را نداشته باشد، بسیار بی‌معنی به نظر می‌رسد.

این نه تنها برای مصرف کنندگان، بلکه برای اپل نیز بد است. این که بگوییم برای مشتریان خود کار خوبی انجام می دهید به گونه ای که استفاده از مزایای بیشتر آنها را غیرممکن می کند، ظاهر خوبی نیست. اپل با کاهش موانع ورود افراد برای بهره مندی از تعمیر سلف سرویس، تلاش خوبی انجام می دهد تا نشان دهد که در دادن حق انتخاب به مصرف کنندگان جدی است.

این در واقع یک نکته مهم است — و درسی برای هر کسب و کاری است. اگر انجام آنچه را که می خواهند برای مشتریان خود سخت می کنید، ممکن است اصلاً آن را انجام ندهید.

البته. ، فقط به این دلیل که می توانید قطعات و ابزار را تهیه کنید، به این معنی نیست که باید آن را تهیه کنید. تعویض صفحه نمایش شامل برداشتن پیچ‌ها، گرم کردن آیفون برای جدا کردن چسب، استفاده از کاتر چسب و کشیدن صفحه نمایش با مکنده است. اوه، و مطمئن شوید که به هیچ یک از قسمت های داخلی دیگر دست نزنید.

همه اینها را می توان گفت، فقط به این دلیل که اپل برای کاربران آسان تر می کند تا قطعات مورد نیاز برای سرویس دستگاه های خود را دریافت کنند، شرکت لزوماً تعمیر دستگاه‌ها را آسان‌تر نمی‌کند.

بخشی از آن کاربردی است. اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند نازک و سبک بسازید، انتخاب‌هایی برای طراحی انجام خواهید داد که ممکن است شکستن و تعمیر دستگاه را سخت‌تر کند. به عنوان مثال، استفاده از چسب به جای پیچ، ممکن است به شما امکان دهد در فضا و وزن صرفه جویی کنید، اما همچنین به این معنی است که جایگزین کردن یک نمایشگر یا ماژول دوربین بسیار چالش برانگیزتر است.

برای اکثر افراد، آوردن آیفون خود به فروشگاه اپل یا ارائه دهنده تعمیر مجاز ساده ترین گزینه است. اگر AppleCare+ دارید، فقط ۲۹ دلار کسر می پردازید تا مثلاً صفحه نمایش خود را تعویض کنید.

اگر، از سوی دیگر. دست، شما می خواهید آن را خودتان انجام دهید، از امروز می توانید. و با ۴۹ دلار، اپل تمام ابزارهای مورد نیاز را به شما اجاره می‌دهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی