خبر

شرایط دریافت وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن

شرایط دریافت وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن

353234 106 - شرایط دریافت وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن

اقتصاد۲۴- بازپرداخت وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن چقدر است؟

طبق محاسبات، اقساط تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ این در شرایطی است که بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند. بر همین اساس، کارشناسان اعتقاد دارند این وام تاثیری در قدرت خرید متقاضیان واقعی خرید خانه ایجاد نمی‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک عامل روانی محرک، منجر به رشد نسبی قیمت‌ها شود.

در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از طریق خرید اوراق در شهر تهران ۴۸۰ میلیون تومان است که به زوجین تعلق می‌گیرد. هریک از زوجین می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام به اضافه ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. البته برای خرید این تسهیلات باید ۹۶۰ فقره اوراق خریداری کرد که نرخ هر فقره از آن در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار تومان است. بدین ترتیب خرید این تسهیلات بیش از ۱۲۴ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ در حدود ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است و پس از آن، در منطقه ۲۰ تهران به طور متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان قیمت دارد.


بیشتر بخوانید: اقساط وام ودیعه مسکن در کلانشهر‌ها ماهانه ۲.۵ میلیون تومان!


بنا به این گزارش، گران‌ترین منطقه تهران، منطقه یک است که هر مترمربع به طور متوسط ۷۵ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان به فروش می‌رود. بنا به این گزارش، بیشترین معامله در منطقه ۵ تهران (متوسط قیمت متری ۴۲ میلیون تومان) و کمترین در منطقه ۱۹ تهران (متوسط قیمت متری ۱۸ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان) اتفاق افتاده است.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی