خبر

عوارض ۱۰ تا ۷۵ درصدی برای واردات خودرو!

عوارض ۱۰ تا ۷۵ درصدی برای واردات خودرو!

351677 120 - عوارض ۱۰ تا ۷۵ درصدی برای واردات خودرو!

اقتصاد۲۴– نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اطلاعات رسیده، کف و سقف قیمت واردات خودرو ۷ تا ۲۰ هزار دلار است. مالیات، عوارض و گمرکی خودرو‌های وارداتی نیز بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته می‌شود.
 جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین آیین‌نامه برای واردات خودرو موضوع مهمی است.
چرا که طبق آیین‌نامه مشخص می‌شود که چه خودرو‌هایی با چه شرایطی و توسط چه کسانی وارد شود. ما این مسائل را در مجلس از بعد نظارتی پیگیری می‌کنیم.
رشیدی کوچی ادامه داد: حجم خودرو تا سقف ۲۵۰۰ سیسی در نظر گرفته شده است. رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند. یعنی خودرو‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودرو‌های گران قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو ارزان، حباب قیمت‌ها را می‌شکند؟


وی اظهار کرد: ما نگاه مجلس در این باره را از طریق کمیسیون صنایع به دولت منتقل کردیم. دولت بهتر می‌تواند تعرفه واردات خودرو را مدیریت کند. البته منتظر هستیم ببینیم که خروجی قطعی و نهایی آیین‌نامه واردات خودرو چه می‌شود.

سقف واردات خودرو برای دولت چه قدر است؟

جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سقفی برای واردات خودرو به کشور تعیین نشده است. دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند.
جواد حسینی‌کیا افزود: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد اقدام به واردات خودرو کند. البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.
وی ادامه داد:در حال حاضر بحث بر روی واردات خودرو‌های با قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.
او بیان کرد: خدمات پس از فروش نیز یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید : شاخص بورس ریزش کرد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی