عمومی

پس از یک اعلامیه دلخراش، مک دونالد به تازگی فاش شد چقدر هزینه دارد

پس از یک اعلامیه دلخراش، مک دونالد به تازگی فاش شد
چقدر هزینه دارد

گاهی اوقات، انجام کار درست آسان نیست. گاهی اوقات، انجام کار درست هزینه هایی دارد.

مورد مثال: مک دونالد. زمانی که بزرگترین فست فود زنجیره ای جهان بلافاصله پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که با تعلیق فعالیت در ۸۵۰ رستوران روسی خود (شامل مکان های متعلق به شرکت ها و حق امتیاز)، واکنش من این بود که دو چیز را همزمان احساس کنم.

  • اول، رفاقت و همدردی. توجیه ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی در روسیه به دلایل بسیاری، از جمله رفتار واقعی گزارش‌شده نیروهای روسی در اوکراین، و همچنین اینکه مشتریان و ذینفعان غیر روسی آن‌ها چگونه واکنش نشان می‌دهند، در صورت عدم خروج، دشوار است.
  • دوم: غم، حتی اندکی دلشکستگی. من بزرگ‌ترین طرفدار مک‌دونالد نیستم که به هر طریقی پیدا می‌کنید، اما می‌دانم که این چیزی فراتر از یک رستوران، بیشتر از یک شرکت است. خوب یا بد، این نماد آمریکا در سراسر جهان است.

همانطور که چند هفته پیش در اینجا نوشتم. ، اگر از نسل X یا بزرگتر هستید — یا صادقانه بگویم، اگر ماه گذشته داستان را دنبال کرده اید — ممکن است به یاد بیاورید که این یک معامله بزرگ در سال ۱۹۹۰ بود، زمانی که مک دونالد اولین محل خود را در مسکو افتتاح کرد.

صف مردمی که در همان روز اول، کمتر از یک سال پس از فروپاشی دیوار برلین، از در خارج شدند، بیش از یک چهارم مایل طول کشید. پس از بیش از ۴۰ سال جنگ سرد، در حالی که غرب و روسیه تقریباً از یکدیگر دور بودند، این واقعاً یک رویداد مهم بود.

سپس، ۳۲ سال دیگر گذشت، و ماه گذشته، با خروج مک‌دونالد، اوضاع تغییر کرد. بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ آمریکایی و غربی نیز این کار را انجام دادند.

و این هفته، مک دونالد توضیح داد که تاکنون چه هزینه ای برای این شرکت داشته است: در خلاصه، در مجموع ۱۲۷ میلیون دلار و در حال شمارش، که هر دو را شامل می شود:

  • ۱۰۰ میلیون دلار برای مواد غذایی هدر رفته و سایر «موجودی در زنجیره تأمین شرکت که احتمالاً از بین خواهد رفت” و
  • ۲۷ میلیون دلار برای “تداوم حقوق کارمندان، اجاره نامه و پرداخت های تامین کنندگان” در کشور.

مک‌دونالدز قبلاً گفته بود که قصد دارد به پرداخت حقوق کارکنان در روسیه و اوکراین ادامه دهد، جایی که رستوران‌ها را به دلیل نگرانی‌های ایمنی در طول تهاجم تعطیل کرد.

<. div class="standardText" readability="34">

در آینده، انتظار می رود تا زمانی که رستوران ها تعطیل باشند، این هزینه های ماهانه بین ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلار خواهد بود. قطره در سطل ضرب المثل برای مک دونالد; روسیه و اوکراین حدود ۲ درصد از درآمد جهانی مک دونالد در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می دادند. به طور کلی، درآمد مک دونالد به طور قابل توجهی افزایش یافت، اما سود خالص آن به دلیل هزینه های بالاتر در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافت.

همچنین، برای من روشن نیست که مک‌دونالدز اگر رستوران‌های روسی را باز نگه می‌داشت، ضرر بیشتری نمی‌کرد. من این احساس را دارم که اگر مک‌دونالدز هنوز در روسیه فعالیت می‌کرد، امروز درباره ادامه اعتراضات گسترده علیه این کشور در غرب می‌نوشتم.

تعطیلی‌ها همچنان به‌عنوان «موقت» توصیف می‌شوند، و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۰۰ رستوران مک‌دونالد متعلق به صاحب امتیاز، صرفاً امتناع از بستن.

و در حالی که برخی افراد یا شرکت‌های مبتکر در روسیه درخواست‌های علامت تجاری را برای یک مک‌دونالد ارسال کردند که  به طرز وحشتناکی شبیه طاق های طلایی بود، بیشتر گزارش ها نشان می دهد که در نهایت این اتفاق نمی افتد.

هنوز، کریس کمپچینسکی، مدیر عامل مک‌دونالد، می‌گوید که این شرکت تصمیم خود را نگرفته است که در بلندمدت در مورد فروشگاه‌های روسی خود چه کاری انجام دهد، اما امیدوار است به زودی تصمیمی اتخاذ کند.

«معلوم است که این بحران هنوز به پایان نرسیده است. “حدس من این است که احتمالاً سناریویی وجود ندارد که شما بتوانید به آن فکر نکنید.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی