خبر

قیمت سیمان روند کاهشی به خود گرفت

قیمت سیمان روند کاهشی به خود گرفت

به گزارش بازار، بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان نشان می‌دهد قیمت کیسه‌های ۵۰ کیلویی سیمان تیپ ۲ درب کارخانه‌ها به طور میانگین ۱۰ هزار تومان نسبت به هفته قبل کاهش داشته است.

بر این اساس امروز قیمت سیمان درب کارخانه‌های تهران بین ۵۰ هزار تا ۵۴ هزار و ۳۵۰ هزار تومان بود.

این در حالی است که هفته گذشته قیمت سیمان درب کارخانه‌های تهران ۶۰ هزار تا ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها کاهش حدود ۱۳ تا ۱۶ درصدی داشته است.

این قیمت‌ها نسبت به ماه قبل نیز کاهشی بوده، طوری‌که قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در هفته آخر تیر ماه در برخی کارخانه‌های تهران ۶۵ هزار تا ۷۱ هزار تومان گزارش شده است.

گفتنی است قیمت سیمان در تیر ماه روند صعودی داشت؛ موضوعی که با توجه به آغاز قطعی برق در فصل گرما و افزایش قیمت سوخت سیمان دور از انتظار نبود.

اما در حال حاضر به نظر می‌رسد یک دلیل اصلی کاهش قیمت، رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز باشد. موضوعی که بازار آهن‌آلات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بررسی بازار سیمان نیز این موضوع را تایید می‌کند. برخی از فروشندگان معتقدند علت اصلی کاهش قیمت و آرام بودن بازار مصالح ساختمانی نسبت به فصل‌های مشابه سال‌های قبل، رکود شدید حاکم بر بازار ساخت و ساز است.

البته اخیرا برخی فروشندگان هم گفته‌اند در ماه‌های قبل عرضه سیمان در بورس نوسان داشته، اما اخیرا وزارت صمت به این موضوع ورود کرده و حالا عرضه، مدیریت شده و همین موضوع باعث ایجاد روند کاهشی در بازار سیمان شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی