خبر

رشد قابل توجه صادرات گندله و آهن اسفنجی در ۹ ماهه امسال

رشد قابل توجه صادرات گندله و آهن اسفنجی در ۹ ماهه
امسال

به گزارش بازار، بر اساس جدول آماری ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد سه فصل ابتدایی فولادسازان در امر صادرات، از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، بخشی از تولید فولاد کشور صادر شده که بر اساس آمار صادراتی در مدت مذکور سال جاری و مقایسه آن با صادرات در مدت مشابه سال گذشته، متاسفانه در مقاطع طویل و محصولات فولادی کاهش داشته است؛ در مقاطع تخت فولاد و شمش فولاد زیر ۱۰ درصد بیشتر شده اما در خصوص صادرات گندله سنگ‌آهن ۵۹.۹ درصد، آهن اسفنجی ۱۴۰.۸ درصد و کنسانتره سنگ‌آهن ۶۳۳.۲ درصد رکورد خوبی ثبت شده است.

طبق آمار صادرات زنجیره آهن و فولاد کشور، در مجموع ۹ ماهه امسال، یک میلیون و ۹۱ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که حدود ۱۰۴ هزار تن کمتر مقدار صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل یک میلیون و ۱۹۵ هزار تن بوده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ۲۰۲ هزار تن در مجموع ۹ ماه ابتدایی ١۴٠١ به ۲۱۷ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش هفت درصدی صادرات این مقاطع دارد.

از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، یک میلیون و ۳۰۸ هزار تن محصولات فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۳۹۷ هزار تن صادراتی در ۹ ماهه نخست سال گذشته، ۶.۴ درصد کمتر شده است.

طی مدت مذکور سال جاری، دو میلیون و ۷۳۹ هزار تن شمش فولاد صادر شده که این حجم صادرات شمش فولاد ۴.۹ درصد بیش از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است که دو میلیون و ۶۱۰ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

طبق آمار، رشد صادرات در گندله سنگ‌آهن، آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ‌آهن رکورد زده است.

صادرات آهن اسفنجی، افزایش۱۴۰.۸ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در ۹ ماهه نخست سال گذشته حدود ۱۲۵ هزار آهن اسفنجی صادر شده بود، این عدد در مجموع ۹ ماهه ۱۴٠٢ به ۳۰۱ هزار تن رسیده است.

صادرات گندله سنگ‌آهن در مدت مذکور سال جاری ۷۳۴ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۴۹۵ هزارتن صادراتی در ۹ ماهه ۱۴۰۱، ۵۹.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در نهایت بیشترین رشد صادرات مختص کنسانتره سنگ‌آهن است که با رشد ۶۳۰.۲ درصدی از ۶۳ هزار تن در ۹ ماهه ۱۴۰۱ به ۴۶۱۰ هزارتن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی