عمومی

نحوه برنامه ریزی کسب و کار حفاری زیرزمینی کیم آبرامز در Wildfires — و ایلان ماسک

نحوه برنامه ریزی کسب و کار حفاری زیرزمینی کیم آبرامز
در Wildfires — و ایلان ماسک

کیم آبرامز از خانه خود در برکلی، کالیفرنیا، یک صندلی در ردیف جلو برای آتش سوزی های جنگلی که تغییرات اقلیمی یک اتفاق دائمی است . این کارآفرین ۴۴ ساله به یاد می آورد که برای هفته ها یا ماه ها احساس ناامیدی کرده است. در حالی که هوای اطرافش پر از دود شده بود و دوده روی دیوارهایش رسوب می کرد. آبرامز می‌گوید: «من در هر فصل آتش‌سوزی در یک دودکش زندگی می‌کردم و من و بچه‌ام هر دو آسم داریم. “من می گفتم، “می دانی چیست؟ باید کاری در این مورد انجام دهم.” “

با توجه به گرما و خشکی فزاینده تابستان ها در غرب ایالات متحده، یک جرقه می تواند شعله ای مرگبار را شعله ور کند که از بین می رود. زمین، خانه های سوخته و خانواده های ویران را پشت سر گذاشت. در بسیاری از موارد، این جرقه ناشی از خرابی خطوط برق است. شرکت های خدمات شهری انتقال خطوط خود را به زیر زمین برای کاهش این مشکل آغاز کرده اند. اما، همانطور که آبرامز پس از تحقیق در مورد این موضوع متوجه شد، این پروژه ها به دلیل ابتدایی ترین مهندسی مشکلات: چالش حفاری از طریق سنگ بستر با چگالی تقریبا بی نهایت متغیر. و با توجه به انواع مختلف سنگ که به مته های متفاوتی نیاز دارند، حفاری غیرقابل پیش بینی و پرهزینه می شود.

بنابراین آبرامز، که قبلاً مشارکت های فنی را در شرکت مدیریت کرده بود. ناسا و یکی از بنیانگذاران یک استارتاپ رباتیک، تصمیم گرفتند مته بهتری بسازند. آبرامز با کمک برخی مهندسان برتر، فناوری قرن بیست و یکم را در یکی از قدیمی ترین ابزارهای بشریت به کار برده است. امروز او یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پترا است، یک شرکت حفاری تونل مستقر در سانفرانسیسکو که مته رباتیکی را توسعه داده است که می تواند هر چیزی را از نرم ترین خاک رس تا سخت ترین گرانیت را برش دهد. این شرکت قبلاً برای پروژه های خسته کننده در سراسر جهان راه اندازی شده است و آبرامز انتظار دارد که پترا به زودی به برخی از بزرگترین شرکت های برق در ایالات متحده کمک کند تا خطوط برق بیشتری را دفن کنند. و این به نوبه خود می تواند به جلوگیری از آتش سوزی های ویرانگر و اثرات مخرب سایر بلایای طبیعی مانند طوفان زمستانی ۲۰۲۱ در تگزاس که منجر به کشته شدن ۲۴۶ نفر و فلج شدن خطوط برق شد و طوفان هایی که اخیراً سواحل شرقی را ویران کرده است کمک کند. سال‌ها بود و بسیاری را برای هفته‌ها بدون برق رها کرد.

پترا، که یونانی به معنای سنگ است، در صنعتی وجود دارد که معروف‌ترین آن را اشغال می‌کند. توسط Elon Musk’s the Boring Company. در واقع، استارت‌آپ آبرامز که ۴۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر جذب کرده است، سرمایه‌گذاران را با ماسک – Valor EP و ۸VC به اشتراک می‌گذارد. اما در حالی که سرمایه‌گذاری این کارآفرین میلیاردر بر حفاری مسیرهای زیرزمینی برای ماشین‌ها یا یک هایپرلوپ پرسرعت متمرکز است، پترا بر روی تونل‌های حفاری با عرض ۳۶ تا ۷۲ اینچ برای خطوط شهری تمرکز می‌کند. از بسیاری جهات، این کار چالش‌برانگیزتر از حفاری تونل‌های بزرگ‌تر است که می‌تواند با زور وحشیانه ساخته شود. ایجاد مته‌ای که بتواند سوراخ‌های کوچکی را از میان سنگ‌های فوق‌سخت هدایت کند، به دقت بیشتری نیاز دارد و بنابراین یک شاهکار مهندسی دقیق‌تر است. مته پترا، با سرعت یک اینچ در دقیقه، می تواند زمین شناسی هایی را که معمولاً برای حفاری به دینامیت نیاز دارند، برش دهد.

این چیزی است که فرود آمد. الکس فایت، یک شریک عمومی در Acme Capital، در گوشه پترا. او می‌گوید در سال ۲۰۱۹ هنگام بازدید از دفتر مرکزی شرکت در Bay Area، یک کنترل از راه دور به او داده شد که شبیه کنترل‌کننده Xbox بود، چند دکمه را فشار داد و تماشا کرد که مته از میان تکه‌ای از سنگ سخت سوراخ می‌شود. فایت که شرکتش اکنون سرمایه‌گذار در پترا است، می‌گوید: «درک اینکه این فناوری می‌تواند متحول‌کننده باشد، دشوار نبود. “هرچه بیشتر در مورد آن فکر می کنید، دامنه فرصت ها بیشتر و گسترده تر می شود. این یک مشکل جهانی تریلیون دلاری است.”

آبرامز در سال ۲۰۱۸ ریپکورد را ترک کرد و شروع به ارزیابی مفهوم خود برای نوع جدیدی از مته کرد و از صاحبان تاسیسات و شرکت‌های ساختمانی فراخواند تا در مورد چالش‌های دفن خطوط برق بیاموزند. اگر خدمه ساخت و ساز را می دید که در کنار جاده حفاری می کردند، خود را کنار می کشید تا مدیر پروژه را در مورد نقاط دردشان کباب کند. آبرامز آموخت که پروژه های خسته کننده معمولاً با حفاری های عمودی توسط پیمانکاران تقریباً در هر ۵۰ فوت در امتداد مسیر تونل شروع می شود تا بفهمند چه نوع سنگی در زیر قرار دارد و نوع ماشین آلات مورد استفاده را تعیین می کنند. اما زمین شناسی می تواند میلی متر تغییر کند. در یکی از موارد اخیر در سیاتل، یک شرکت خسته کننده به طور غیرمنتظره ای به تخته سنگی ۱۰ در ۴ فوتی برخورد کرد که سه ماه و ۱۶ میلیون دلار به پروژه اضافه کرد.

“من در هر فصل آتش سوزی در یک دودکش زندگی می کردم، و من و بچه ام هر دو آسم داریم. من می گفتم، “می دانی چیست؟ باید برای این موضوع کاری انجام دهم.” “-کیم آبرامز، پترا

“خدمه حفاری خواهند کرد، به سنگ سخت برخورد خواهند کرد آبرامز می گوید، و هزینه پروژه ده برابر خواهد شد. “بنابراین من فکر کردم، اگر بزرگترین خطر در زیرزمینی تغییر شرایط زمین است، بیایید این خطر را از روی میز برداریم.”

آبرامز تیمی از زمین شناسان و مهندسان را استخدام کرد و دست به کار شد. آنها ابتدا مته ای ساختند که از پلاسما برای انفجار در سنگ استفاده می کرد، اما به مقادیر زیادی سوخت دیزل نیاز داشت که هم گران بود و هم برای محیط زیست ناسازگار بود. یک سال بعد، او یکی از بنیانگذاران – سرمایه گذار و متخصص رباتیک، شیوانی تورس – را به همراه آورد که ترکیب گرما و فشار را با استفاده از موتورهای جت، فرآیندی به نام ریزش حرارتی پیشنهاد کرد. آنها از بنیانگذاران تسلا، ایان رایت، برای کمک به ساخت مته و تجهیز آن به بینایی کامپیوتری، استفاده کردند تا بتواند به صورت نیمه مستقل عمل کند. در سال ۲۰۲۱، این شرکت در یک نمایش زنده در مینه سوتا از این فناوری رونمایی کرد. در مقابل چشم سرمایه گذاران بالقوه، مته یک تونل ۲۰ فوتی را از طریق کوارتزیت Sioux حفر کرد و یکی از سخت ترین زمین شناسی های روی زمین را به پودر ریز تبدیل کرد. بلافاصله پس از آن، پترا از حالت مخفی خارج شد و سری A خود را معرفی کرد.

“شما VC هایی را ندیده اید که علاقه مند به حل این مشکل باشند. آبرامز می گوید تا همین اواخر. اکنون سرمایه گذاران این را به عنوان یک مشکل وجودی برای جوامع ما می بینند. و یک بالقوه سودآور.

ایده دفن خطوط برق در واقع سابقه طولانی دارد. برخی از شهرها، مانند آناهیم، ​​کالیفرنیا، و کلرادو اسپرینگز، کلرادو، سال‌ها است که قوانینی وضع کرده‌اند که نیاز به انتقال خطوط به زیر زمین دارند. تخمین زده می شود که ۲۰ درصد از خطوط برق در ایالات متحده اکنون در زیر زمین هستند و برخی از رهبران صنعت می خواهند تا سال ۲۰۴۰ این تعداد به ۵۰ درصد برسد.

در سال ۲۰۱۹، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا دریافت که خطوط برق اقیانوس آرام گاز و الکتریک مسئول آتش‌سوزی‌هایی هستند که ده‌ها هزار ساختمان را تخریب کرده و ده‌ها نفر را در دو سال قبل کشته‌اند. این شرکت که اخیرا درخواست حمایت از ورشکستگی داده بود، ۱۳٫۵ میلیارد دلار به قربانیان پرداخت کرد. دو سال بعد، PG&E اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰۰۰ مایل خطوط برق را در برخی از مناطق مستعد آتش سوزی دفن کند. هزینه تخمینی، بر اساس اسناد ثبت شده در ایالت: ۴ میلیون دلار در هر مایل، یا ۴۰ میلیارد دلار در کل.

اریک هانسون، بنیانگذار Precision Directional Boring که در مارتینز، کالیفرنیا مستقر است و حفاری‌های PG&E و سایر خدمات را انجام می‌دهد، نیاز به فناوری پترا را توصیف می‌کند. او می‌گوید: «بسیاری از این پروژه‌ها به تجهیزات خاصی نیاز دارند که می‌توانند واقعاً گران شوند، به همین دلیل است که شما پروژه‌هایی را می‌بینید که صدها میلیون دلار هزینه دارند. اگر یک ابزار داشته باشید که می تواند همه این کارها را انجام دهد، از جمله حفاری سنگ سخت، همه چیز را تغییر می دهد. شرکت هنسون در حال نهایی کردن همکاری با پترا است که استارت‌آپ را برای اجرای پروژه‌های PG&E وارد می‌کند. هانسون می‌گوید: «مشتریان از قبل وجود دارند و برای این موضوع التماس می‌کنند.» پترا از به اشتراک گذاشتن درآمد خود امتناع کرد اما می‌گوید که ۲۵ پروژه در سال گذشته در دست اجرا داشته است.

آبرامز با نزدیک شدن به یک صنعت چند صد ساله موفق شده است. با ذهنیت استارتاپی او می‌گوید: «در این صنعت، بسیاری از تولیدکنندگان در وضعیت موجود قرار دارند. “کارهایی که انجام می دهند، بسیار خوب انجام می دهند، اما پیشرفت های تدریجی ایجاد می کنند. آنها انگیزه ای برای ایجاد محصولات جدید ندارند.” برعکس، بیشتر بودجه پترا صرف تحقیق و توسعه می شود – و از آنجایی که پترا کارمندان خود را برای انجام حفاری می فرستد، تیم تحقیق و توسعه ارتباط مستقیمی با افرادی دارد که از محصولاتش استفاده می کنند. آبرامز می گوید: «این حلقه بازخورد فشرده برای ما واقعا مهم است. اخیراً، یکی از پیمانکاران پترا که با آن کار می‌کرد، به مته جدیدی نیاز داشت که بتواند پس از اتمام حفاری، از سوراخ خارج شود. CTO پترا از نزدیک با مشتری کار کرد و ماشین جدید را ظرف پنج هفته طراحی و تولید کرد. آبرامز می‌گوید در مجموع، محصولات پترا می‌توانند هزینه پروژه‌های حفاری سنتی را به نصف کاهش دهند.

موسس همچنین به استارت‌آپ اعتبار می‌دهد. آرایش متنوع با توانایی آن برای تفکر خارج از چارچوب: پترا دو زن از بنیانگذاران و کارکنانی دارد که بیش از ۸۰ درصد آن را زنان یا رنگین پوستان تشکیل می دهند. آبرامز با تعدادی از سرمایه گذاران این استارتاپ، سال گذشته هیأت مدیره خود را به گونه ای تغییر داد که اکثریت آن ها زنان باشند، با اعضای مستقیم، LGBTQ+، سیاه، سفید، و AAPI.

“کسالت‌آوری یکی از این موارد است. آبرامز می‌گوید: صنایع باطنی که افراد زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانند، اما واقعاً بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارند. “در پایان روز، من این کار را شروع کردم زیرا یک مادر ترسیده هستم که مشکلی را دیدم که باید حل شود.”

بیشتر ۲۰۰ شرکت بنیانگذار زن را کاوش کنیدgif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - نحوه برنامه ریزی کسب و کار حفاری زیرزمینی کیم آبرامز
در Wildfires -- و ایلان ماسکمستطیل

از شماره آوریل ۲۰۲۳ Inc. Magazine

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی