فرهنگ محل کار و چگونگی تأثیر آن بر کارکنان حفظ
فرهنگ محل کار و چگونگی تأثیر آن بر کارکنان
حفظ
فرهنگ سازمانی بر نحوه تجربه کارکنان از سازمان تأثیر می گذارد و متشکل از ارزش ها، رفتارها، انتظارات و ارتباطات است. سبکی که همراه با آن است. درک فرهنگ محل کار می تواند فرصت هایی را برای جذب استعدادهای جدید و بهبود نگهداری. چه احساسی دارید که بخشی از سازمان شما هستید؟ فرهنگ سازمانی شما می تواند پاسخگوی آن باشد، زیرا بر هر جنبه ای از تجربه تیم شما تأثیر می گذارد. به بیان ساده، فرهنگ به ارزش ها، رفتارها، قوانین نانوشته مشترک و سبک ارتباط اشاره دارد. در محل کار بیان می شود.
فرهنگ سازمانی همچنین نحوه حل مشکلات اعضای تیم، تعامل با یکدیگر و اجرای نقش های خود را شکل می دهد. تجربه من به من نشان داده است که فرهنگ وجود خواهد داشت، چه در نظر گرفته شده باشد و چه نباشد، و می تواند تفاوت قابل توجهی در تصمیم کارمندان شما برای ماندن در سازمان ایجاد کند. این مفاهیم سال ها مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته اند. یافتههای در حین مطالعه مجدد و حمایت از یک سازمان در زمینههای مختلف فرهنگها رفتارهای فرهنگی متمرکز به طور معنی داری بر حفظ و فرهنگ متمرکز بر قدرت تأثیر منفی معنی داری بر حفظ داشت. پس از همهگیری، ما در حال تجربه یک تغییر در جنبش کارگری هستیم و بیش از هر زمان دیگری، کارمندان برای جستجوی فرهنگ سازمانی بهتر ترک میکنند. با در نظر گرفتن این موضوع، آگاهی از فرهنگ فعلی و مورد نظر خود در محل کار و شکل دادن به آن برای بهبود رضایت، حفظ و در نهایت موفقیت، حیاتی است.
فرهنگ خود را تعریف کنید
شما باید بتوانید ارزش ها، باورها، هنجارهای پذیرفته شده و نگرش “چگونه کارها را انجام می دهیم” به وضوح بیان کنید. اینها ممکن است بر اساس سنت، معیارهای رقبا، جنبشهای اجتماعی (مانند نیاز به رسمیت شناخته شده برای DEI) و سایر تأثیرات باشد، اما اطمینان حاصل کنید که آنها مطابق با نیازها و استراتژی منحصر به فرد سازمان شما هستند.
شناخت نقاط ضعف و فرصت ها
درک کنید که ممکن است بین فرهنگ فعلی، واقعی شما و فرهنگ مورد نظر منعکس شده در آن اظهارات ارزشی قبلی فاصله وجود داشته باشد. ممکن است فرصتهایی برای تغییر وجود داشته باشد، بهویژه اگر سازمانی بهعنوان تیم یا در استراتژی تجاری، بازسازی یا رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته باشد. محل کار خود را برای “ممیزی” فرهنگ فعلی ارزیابی کنید. این را می توان به دو روش رسمی و غیررسمی انجام داد: گفتگو با مدیران ارشد و کارمندان قدیمی، نظرسنجی های ناشناس تا کارمندان راحت به اشتراک بگذارند، از مصاحبه ها خارج شوید (در صورت لزوم) تا انگیزه های فرهنگی موجود برای ترک را درک کنید.
با فرهنگ رهبری کنید
برای اینکه همه سطوح کارکنان در راستای فرهنگ عمل کنند، باید با آن فرهنگ هدایت شوند. مدیران اجرایی، رهبران ارشد و مدیریت باید رفتارها، ارزشها و نگرشهای مورد نظر در محل کار را که میخواهند کارکنانشان نشان دهند، نشان دهند و انجام دهند. گفتن این کار آسانتر از انجام آن است، و من بارها و بارها این را دیدهام: وقتی رهبران با استانداردهای متفاوتی نسبت به زیردستان خود رفتار میکنند، کارمندان از برآورده کردن انتظارات فرهنگی محل کار منصرف میشوند. برای اطمینان از شفافیت رهبران در مورد فرهنگ مورد نظر، سمینارهایی در محل کار برگزار کنید تا نیازهای تغییر را بیان کنند و این رفتارها را در بررسی عملکرد ارزیابی کنید. همچنین، ارتقای نامزدهای جوانی که به طور مثبت محل کار را به سمتهای رهبری نمایندگی میکنند، تضمین میکند که مدیریت بالاتر مطابق با استانداردها باقی میماند.
استخدام بر اساس شرکت مورد نظر. فرهنگ
همانطور که شرکت شما رشد می کند و نیروی کار به طور طبیعی در نوسان است، برای ارزیابی توانایی های متقاضیان جدید زمان بگذارید. برای حفظ و ایجاد فرهنگ مطلوب. در طول این فرآیند، به خود یادآوری کنید که فرهنگ سازمانی مثبت یک مزیت رقابتی است، درست مانند پاداش، هنگام جستجوی استعداد. در مورد مورد نظر آنها پرس و جو کنید:
-
آنها فراتر از مهارت ها و تجربه خود، چه چیزی برای تیم به ارمغان می آورند؟
-
آنها چگونه با تعارضات بین فردی در محل کار برخورد کرده اند؟
-
آنها درباره فرهنگ سازمانی شما چه شنیده اند (یا می خواهند بدانند)؟
از پاسخهای آنها برای تشخیص اینکه آیا فرهنگ را به طور مثبت یا منفی هدایت میکنند، استفاده کنید.
فرهنگ مثبت در محل کار که در آن کارکنان احساس حمایت و قدردانی می کنند، مشارکت و تعهد را تقویت می کند. با بهبود فضای کلی، کارکنان کمتر احساس استرس می کنند و کمتر به دنبال رضایت شغلی در جای دیگر خواهند بود.
عرق سرد، مطمئن باشید که تنها نیستید.