عمومی

چرا «با ارزش‌ترین نصیحت» استیو جابز برای کارآفرینان برای هر کسی، انجام هر کاری اعمال می‌شود

چرا «با ارزش‌ترین نصیحت» استیو جابز
برای کارآفرینان برای هر کسی، انجام هر کاری اعمال می‌شود

یکی از دوستان من یک کسب و کار راه اندازی کرد زیرا فکر می کرد می تواند پول درآوردن. او علاقه خاصی به آن تجارت نداشت. صنعت را دوست نداشت. محصول را دوست نداشتم کار را دوست نداشت آیا فکر می کرد می تواند پول دربیاورد.

و این کار را کرد، تا اینکه کار به ناچار سخت شد و تسلیم شد و استعفا داد.< /p>

چند سال پیش، استیو جابز از استیو جابز خواسته شد که بیشترین آهنگ خود را ارائه دهد. یک توصیه ارزشمند برای کارآفرینان این چیزی است که او گفت:

مردم می گویند باید برای کاری که انجام می دهید اشتیاق زیادی داشته باشید و این کاملاً درست است. دلیلش این است که آنقدر سخت است که اگر این کار را نکنید، هر آدم منطقی تسلیم می شود. واقعاً سخت است، و شما باید آن را در یک دوره زمانی طولانی انجام دهید، بنابراین اگر از انجام آن لذت نمی برید یا واقعاً آن را دوست ندارید… تسلیم خواهید شد.

این در واقع چیزی است که برای اکثر مردم اتفاق می افتد. [کارآفرینان] موفق کاری را که انجام دادند را دوست داشتند و می‌توانستند استقامت کنند.

آنهایی که آن را دوست نداشتند دست از کار کشیدند، زیرا عاقل هستند. چه کسی دوست دارد این چیزها را تحمل کند اگر شما آن را دوست ندارید؟

دوست من این کار را نکرد؟ عاشق تجارت یا کارش است. آن همه تلاش و نگرانی زمانی که سود تقریباً به هیچ رسید؟ هیچ فرد “عاقلی” از این طریق رنج نمی برد. به طور منطقی، او استعفا داد.

نه به این دلیل که نمی‌توان کسب و کارش را تغییر داد، بلکه به این دلیل که واقعاً دوست نداشت — عشق بسیار کمتر — کاری که او انجام داد.

شما می توانید استدلال کنید که هیچ کس نباید هرگز کسب و کاری را راه اندازی کند (یا، به طور گسترده، هر کاری را تعقیب یا تلاش) آنها را دوست ندارند، اما این رویکرد کوته بینانه است. برای یک چیز، اشتیاق اغلب ایجاد می شود، نه کشف.

A مطالعه ۲۰۱۴ منتشر شده در Academy of Management Journal نشان داد که در حالی که اکثر مردم و اکثر چارچوب های نظری فرض می کنند که اشتیاق کارآفرینی باعث تلاش کارآفرینی می شود، تحقیقات نشان می دهد که عکس آن نیز صادق است. اشتیاق کارآفرینی با تلاش افزایش می‌یابد: هر چه کارآفرینان کار بیشتری برای استارت‌آپ‌های خود بگذارند، مشتاق‌تر برای کسب‌وکارشان هستند. با افزایش شتاب، مهارت و لذت بردن از موفقیت های کوچک – حتی اگر این “موفقیت ها” فقط شامل علامت زدن موارد در لیست کارهای به ظاهر بی پایانشان باشد – معمولاً شور و اشتیاق آنها افزایش می یابد.

بنابراین، در حالی که اشتیاق گاهی باعث تلاش می شود، تلاش می تواند به نوبه خود جرقه اشتیاق را برانگیزد — اشتیاق که اغلب منجر به تلاش بیشتر، و اشتیاق بیشتر و تلاش بیشتر می شود… یک روز، متوجه می شوید کاری که زمانی دوست داشتید انجام دهید، تبدیل به کاری شده است که دوست دارید انجام دهید.

من را ببرید. من برای مثال تعدادی عرشه ساخته ام. حتی اگر من در ساختن عرشه ها مهارت دارم — به اندازه ای خوب که بتوانم عرشه های ساختمانی تجاری راه اندازی کنم — از انجام آن لذت خاصی نمی برم و احتمالاً هرگز هم نخواهم شد. شروع یک کسب و کار عرشه سازی در طول یک رونق اقتصادی احتمالاً سودآور خواهد بود، اما اگر شرایط واقعاً سخت باشد؟ من احتمالاً دست از کار خواهم کشید، و حق هم دارد. همانطور که جابز گفت، هیچ فرد عاقلی این تلاش و نگرانی را تحمل نمی کند.

یا، ممکن است فقط جنبه های خاصی از کار خود را دوست داشته باشید. انجام دادن. در حالی که میلیون ها کلمه منتشر کرده ام، هرگز عاشق نوشتن نشده ام. با این حال، من عاشق نوشتن هستم. مانند روند، نتیجه را دوست داشته باشید… بنابراین برای من کار می کند.

این امر در مورد ورزش نیز صادق است. نتایج – یک زمان، یک آینه، یک عدد روی میله، و غیره – فقط جالب هستند. (از آنجایی که Father Time شکست ناپذیر است، خوب است که من صرفاً بر نتایج متمرکز نیستم.) چیزی که من واقعاً دوست دارم این روند است. من واقعاً ورزش کردن را دوست دارم.

اما فقط به روش‌های خاصی. من دوست دارم دوچرخه سواری کنم. از دویدن لذت خاصی نبرید مانند وزنه زدن؛ از کراس فیت لذت نبرید مانند انجام تمرینات با وزن بدن؛ از یوگای داغ خوشتان نمی آید.

دوست داشتن — یا در مورد جابز، دوست داشتن — کار شما را از سختی ها عبور می دهد بارها، مواقعی که افراد دیگر ترک می کردند.

و این پیام واقعی است. در حالی که از جابز با ارزش ترین توصیه او برای کارآفرینان پرسیده شد، پاسخ او به طور گسترده اعمال می شود. اگر اشتیاق ندارید — یا نمی توانید با گذشت زمان و تلاش، میزانی از اشتیاق را برای کاری که انجام می دهید، به صورت حرفه ای یا شخصی، پیدا کنید، چیز دیگری را امتحان کنید.

زیبایی کارآفرینی این است که شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع کسب و کاری را شروع کنید یا راه اندازی کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کجا، چه زمانی و چگونه. تصمیم خود را نه تنها بر اساس منطق و دلیل، بلکه بر اساس آنچه از آن لذت می برید، قرار دهید. یا فکر کنید که ممکن است پس از کسب مهارت و تجربه لذت ببرید.

به این ترتیب، زمانی که زمان سخت می شود، نیازی نخواهید داشت. فقط انتخاب “عاقلانه” را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید «اشتیاق» را انتخاب کنید.

و سپس این پیش‌فرض را در جنبه‌های دیگر زندگی خود بپذیرید. اگر کارهای خاصی را دوست ندارید یا حداقل از آن لذت نمی برید… چیزهای دیگر را امتحان کنید. روش های دیگر را امتحان کنید. رژیم ها، برنامه ها یا برنامه های دیگر را امتحان کنید. در برخی موارد، علاقه ممکن است به یک علاقه تبدیل شود.

اگر اینطور نیست، انتخاب “عاقلانه” را انجام دهید، و چیز دیگری را امتحان کنید.

همانطور که جابز گفت، چرا می خواهید چیزهایی را که دوست ندارید تحمل کنید؟

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خودشان است، نه موارد Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی