عمومی

چرا فناوری تشخیص چهره آینده نامشخصی دارد؟ با کسب و کار کوچک

چرا فناوری تشخیص چهره آینده نامشخصی دارد؟
با کسب و کار کوچک

اگر در مورد اینکه آیا شرکت شما هرگز از فناوری تشخیص چهره به عنوان یک ابزار تجاری استفاده خواهد کرد یا خیر تردید دارید، تنها نیستید. شاید برجسته‌ترین ارائه‌دهنده فناوری تشخیص چهره در جهان، Clearview AI، انتقادات قابل‌توجهی را به خود جلب کرده و نگرانی‌های اخلاقی را مطرح کرده است، حتی اگر توسط مجریان قانون استفاده شده است.

در مصاحبه زنده با واشنگتن پست هفته گذشته، موسس و مدیر عامل شرکت Clearview AI مستقر در نیویورک، Hoan Ton-That به سؤالاتی درباره پیامدهای اخلاقی و قانونی نرم افزار خود پرداخت که برای اولین بار برای بسیاری از آمریکایی ها شناخته شد. وقتی یک میلیاردر از آن برای شناسایی قرار شام دخترش استفاده کرد و برای مشارکت افراد راست افراطی در ایجاد شرکت. Ton-That با توجه به سوالاتی درباره انتخاب‌های قانونی و اخلاقی که شرکتش در حین ایجاد یک پایگاه داده قابل جستجو از ۲۰ میلیارد تصویر چهره انجام داده است، مکرراً نمونه‌هایی را مطرح می‌کند که در آن موارد استفاده از فناوری Clearview AI در چشم عموم بهتر به نظر می‌رسد و استفاده از آن را ذکر می‌کند. در کمک به دستگیری مجرمان در پرونده های پورنوگرافی کودکان و کودک آزاری. Ton-That همچنین به استفاده از فناوری Clearview AI توسط دولت اوکراین برای شناسایی سربازان روسی کشته شده، برای اطلاع دادن به خانواده‌های آنها از کشته شدن آنها اشاره کرد.

در حالی که هوش مصنوعی Clearview حدود ۲۰ میلیارد تصویر از چهره برای تغذیه محصول فعلی خود دارد، مجموعه داده تا کنون فقط توسط دولت‌ها استفاده می‌شود. Ton-That گفت: “در حال حاضر هیچ استفاده غیردولتی از این مجموعه داده وجود ندارد”، و افزود که “ما به عنوان نمونه های اولیه نسخه های مختلفی از فناوری خود را برای خرده فروشی و بانکداری توسعه داده ایم.”

Ton-That همچنین مدعی شد که از مقررات در فضای تشخیص چهره استقبال می کند و اظهار داشت که شرکت او با برخی از دولت هایی که او آنها را “اقتدارگرا” توصیف کرد تجارت نخواهد کرد – و به طور خاص به آن اشاره کرد. چین، کره شمالی و ایران – و اینکه دولت‌های اقتدارگرا منابع و توانایی ایجاد فناوری را دارند که از نظر عملکردی معادل آن چیزی است که توسط شرکت او ایجاد شده است. هوش مصنوعی Clearview در حال حاضر ۵۰ نفر را استخدام کرده است و طبق گزارش‌ها در مجموع، ۳۸ میلیون دلار بودجه از زمان تأسیس آن در ۲۰۱۷٫ Ton-That ادعا کرد که شرکت او به ویژه با افراد راست افراطی مرتبط نیست و ادعاهایی مبنی بر اینکه چارلز “چاک” جانسون، فعال راست افراطی با این شرکت مرتبط است را رد کرد.

نگرانی های اخلاقی در مورد بسیاری از اشکال هوش مصنوعی و به طور خاص تشخیص چهره یک موضوع کلیدی بوده است حتی قبل از اینکه این فناوری امکان پذیر باشد. ، در آثار علمی تخیلی و موارد دیگر. فهرست کشورهایی که برای تنظیم و گهگاه جریمه کردن هوش مصنوعی Clearview در صف هستند، همچنان در حال رشد است و شامل  می‌شود. ایتالیا، فرانسه، و کانادا. ایالات متحده معمولاً قوانین مربوط به حریم خصوصی و تأثیرات الگوریتمی را انتخاب نکرده است. فیس بوک به طور مشخص تکنولوژی تشخیص چهره را سال گذشته کنار گذاشت، اما بسیاری از شرکت های فناوری دیگر پیروی نکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی