خبر

رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

بازار، گروه استان‌ها: وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم امروز به استان سمنان سفر کرد تا از چند طرح بازدید و چند پروژه صنعتی و اقتصادی را افتتاح کند علی آبادی در این سفر مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از معاونان خود را نیز به همراه آورده بود.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نخستین مقصد سفر وزیر صمت به استان سمنان بود. علی آبادی در بدو ورود به استان سمنان در گرمسار مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفت سپس به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار رفت.

توسعه صادرات

در ابتدای حضور علی آبادی، توضیحاتی درباره روند واگذاری زمین و استقرار صنایع در این منطقه به وزیر داده و سپس نشست بررسی مشکلات این منطقه برگزار شد. عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر توسعه صادرات محصولات تولیدی استان سمنان تاکید کرد و گفت: سمنان باید کشورهای هدف صادراتی را انتخاب کند.

وزیر صمت: باید ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را به حرکت درآورد

علی آبادی با بیان اینکه این استان به ۳۴ کشور دنیا صادرات دارد و این فرصت خوبی برای توسعه صادرات است، افزود: امروز بحث دیپلماسی صنعتی و اقتصادی امر بسیار مهمی است که باید بیش از همیشه به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه این استان ابتدا باید نیازهای خود را بداند و سپس پاسخ به این سوال را بدهد که چه نیازی را از کشور و صادرات کشورمان تامین خواهد کرد، گفت: اید بر اساس شناخت شرایط، ارتباطات صنعتی و اقتصادی خود را با کشورهای مختلف جهان توسعه دهیم و این امر در اولویت های دولت سیزده مقرار دارد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

نیازها را احصا کنیم

وزیر صمت با بیان اینکه در کنار صادرات باید سعی داشته باشیم تا نیازهای اولیه صنایع کشورمان را احصا کنیم و در راستای تأمین آن قدم برداریم، تاکید کرد: ظرفیت‌های کشور نیز باید شناخته شود و دیپلماسی اقتصادی و صنعتی با این رویکرد بسیار مهم خواهد بود.

علی آبادی همچنین با بیان اینکه باید مسائل مهم صنایع و اقتصاد کشورمان در تعامل با سایر کشورها و با هدف صادرات کالاهای تولیدی مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: باید ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را به حرکت درآورد.

وی بر ضرورت زنجیره تولید و ارزش نیز تاکید کرد و با بیان اینکه امروز باید بدانیم چطور می‌توانیم ثروت ملی در جامعه خلق کنیم و در خلق ارزش‌ها نباید کوتاهی صورت گیرد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در حقیقت یک مکان صنعتی و بنگاه اقتصادی بزرگ است که همه لوازم و زیرساخت‌های موردنیاز آن از برق و آب گرفته تا گاز و نظام مالی مناسب باید تأمین شود.

آب معضل بزرگ صنایع گرمسار

اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست بررسی مشکلات و موانع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بر کمبود آب به مثابه بزرگترین معضل در این ناحیه اشاره کرد و گفت: شهرستان گرمسار با مشکل کمبود آب مواجه است و لذا از مسئولان می خواهیم در این زمینه تلاش مضاعفی را انجام دهند چرا که بیش از ۵۰ درصد صنایع استان در این شهرستان قرار دارد و رفع مشکل آب می تواند به توسعه اقتصادی و اشتغال منجر شود.

دومین برنامه رسمی سفر وزیر صمت بعد از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری در سمنان بود

مطهری با بیان اینکه ۹ شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه غرب استان سمنان وجود دارد که با مشکلاتی مواجه هستند، لیکن مشکلات سبب می شود تا سرمایه گذاران رغبت خود را از دست بدهند، تاکید کرد: سرمایه گذاران و همچنین تولید گران شاهد موانعی هستند که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم سرمایه گذاران و تولید گران حاضر در گرمسار تقویت بانک ها و تامین‌ نیازهایشان است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان به خصوص به مقوله پساب های صنعتی برای رفع مشکلات تولید در گرمسار دقت نظر داشته باشند.

161548 - رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

افتتاح یک نیروگاه

افتتاح یک نیروگاه تولید برق خورشیدی در شهرستان سمنان دیگر برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر به سمنان بود یادگار احمدی مدیرکل صمت استان سمنان در گفتگو با بازار ضمن بیان اینکه نیروگاه تولید برق خورشیدی شرکت تولید و توسعه پویا انرژی در شهرستان سمنان افتتاح شد، تاکید کرد: این نیروگاه با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۰ مگا وات برق از پانل های خورشیدی را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۱۰ نفر را فراهم کند.

دومین برنامه رسمی سفر وزیر صمت بعد از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بازدید از از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری در سمنان بود. نیروگاهی که در کمربندی سمنان احداث شده و قرار است که به کمک تامین برق مورد نیاز این استان بیاید. آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی این نیروگاه نیز از جمله بخش های دیگر این برنامه بود.

وزیر صمت در حاشیه کلنگ زنی نیروگاه بخار سیکل ترکیبی با بیان اینکه نبود تعادل در مصرف برق در برخی ساعات عامل ناترازی برق است، تاکید داشت: وجود ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه ایران در دنیا در نوع خود بی‌نظیر است، اما برق در برخی مواقع با ناترازی مواجه است که به مصرف ما و عم تعادل در این بخش باز می گردد.

علی آبادی همچنین با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی به مثابه یک ضرورت مهم در مجموعه وزارت صمت دنبال می شود، افزود: یکی از تاکیدات ما این است که می بایست فرآوری مورد توجه باشد، حتی اگر لازم باشد، مواد اولیه به سختی یافت و وارد شود باید بتوانیم به فرآوری دست یابیم تا زنجیره ارزش را تقویت کنیم.

همه مشکلات از خودروسازان نیست

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به دیدار نماینده ولی فقیه در استان سمنان تا با وی درباره مسائل پیرامون صنعت کشور و استان سمنان گفتگو کند. علی آبادی در این دیدار با بیان اینکه ۷۲ ایستگاه شارژ سریع خودرو در تهران تا هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد، ابراز کرد: استفاده از نیروی برق برای محرک خودرو ها به شدت به صرفه خواهد بود.

مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان: تامین زیرساخت‌هایی مانند برق و گاز، لازمه فعالیت و حمایت از سرمایه‌گذاران است

علی آبادی همچنین تلویحاً پذیرفت که کیفیت خودرو ها باید ارتقا پیدا کند و گفت: انتظار مردم در مورد بازار خودرو انتظار به حقی است، اما این نکته را هم باید دانست که همه مشکلات خودرو متوجه خودروساز نیست.

وی از تصویب طرح جدید برای صادرات در کشورمان خبر داد و ابراز کرد: در این طرح جدید هر شرکت که کالای صادراتی دارد می تواند از ارز صادراتی برخوردار شود تا دغدغه تامین مالی در تولید نداشته باشد در نتیجه از این پس شرکت‌های صادرات‌محور از این پس می‌توانند بدون دغدغه ارز خود را مصرف کنند لذا دولت دنبال اجرای چنین طرحی است.

161547 - رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

از خام فروشی جلوگیری کنید

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در دیدار با وزیر صمت با اشاره به اینکه باید از خام فروشی جلوگیری کرد چرا که ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های فرآوری صنعتی و معدنی در استان وجود دارد، ابراز کرد: خام‌فروشی یکی از چالش‌های مهم در استان سمنان است و انتظار می‌رود فرآوری مواد معدنی مورد توجه باشد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌هایی مانند برق و گاز، لازمه فعالیت و حمایت از سرمایه‌گذاران است، تاکید کرد: انتظار دیگر ما این است که از سرمایه گذارانی که وارد استان سمنان می شوند حمایت لازم صورت بگیرد.

وزیر صمت در ادامه سفر خود به سمنان با برخی از سرمایه گذارن و فعالان بازار تولید در استان سمنان دیدار کرد

وی از بازار و وضعیت کیفی خودروهای ساخت کشورمان نیز انتقاد کرد و افزود: وضعیت آشفته خودرو نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی بلندمدت و رفع این چالش یک اقدام اساسی است لذا امیدواریم که وزارت صنعت معدن و تجارت در مقوله خودرو نیز با قدرت ورود کند.

بازدید از یک طرح صنعتی

وزیر صمت در ادامه سفر خود به سمنان با برخی از سرمایه گذارن و فعالان بازار تولید در استان سمنان دیدار کرد و پای درد دل آنها نشست مسائلی مانند تسهیلات بانکی، تامین آب مورد نیاز صنایع، موانع تولید و صادرات، شرایط استقرار واحد ها در شهرک های صنعتی، اعطای زمین و … در زمره مهمترین مسائلی بودند که در این نشست مطرح شد.

علی آبادی بعد از این دیدار به بازدید از یک شرکت دارو سازی رفت. رئیس سازمان صمت استان سمنان در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: شرکت رویان دارو با سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در زمینه تولید انواع داروهای انسانی و دامی در شهرک صنعتی شهرستان سمنان واقع است.

یادگار احمدی با بیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۹۷ میلیون عدد انواع کپسول تنفسی ، انواع ویال ضد سرطان و حاجب و ۱۳ هزار تن انواع داروهای مورد مصرف دام و طیور بصورت پودر ، مایع و تزریقی را دارد، افزود: تولید ۱۶۹ قلم دارو برای مصارف دام و طیور ، استراتژیک بودن محصولات تولیدی ، جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه جویی ارزی از مهمترین ویژگی های شاخص این واحد تولیدی است که توانسته است زمینه اشتغال بیش ۵۵۰ نفر را فراهم کند.

161546 - رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

احیاء کارگاه تولید سنگ بعد از ۱۵ سال رکود

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه سفر خود یک شرکت تولیدی را در سمنان افتتاح کرد شرکت سنگ کاران نوین ۱۵ سال بود که به دلیل مشکلات تعطیل شده بود اما امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت دوباره کار خود را از سر گرفت.

معاون اقتصادی استاندار سمنان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت سنگ کاران نوین که حدود ۱۵ سال تعطیل بوده است ، مجدد احیا و با حضور وزیر صمت ، استاندار سمنان و مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید، گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن سنگ بری انواع سنگ را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۵۰ نفر را فراهم نماید.

محمد رضا صادقی درباره شرایط این کارخانه تولیدی اضافه کرد: این واحد تولیدی به دلیل عدم تامین مالی از سال ۱۳۸۷ تا کنون راکد بوده است و با انتقال به سرمایه گذار جدید نسبت به تکمیل خط تولید و نصب تاسیسات اقدام و به چرخه تولید باز گشت.

رونمایی از مینی بوس

نخستین مینی بوس هشت و نیم متری اتوماتیک امشب با حضور علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم رونمایی شد این مراسم در کارخانه عقاب افشان تولید کننده اتوبوس های شهری و بین شهری و مینی بوس ها برگزار شد.

نخستین مینی‌بوس هشت و نیم متری اتوماتیک تولید شده در گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان تولید شد

نخستین مینی بوس هشت و نیم متری اتوماتیک تولید شده در گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان در حالی در سمنان تولید شده که می تواند نیاز شهرهای کشورمان با این محصول را تامین کند. وزیر صمت در این بازدید نسبت به کیفیت خودروی تولیدی اظهار رضایت کرد.

شرکت عقاب افشان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال در زمینی به زیربنای حدود ۶۰ هزار متر مربع در شهرستان سمنان روبروی شهرک صنعتی واقع است. این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه شش هزار دستگاه، انواع اتوبوس، بدنه اتاق اتوبوس، مینی بوس و ون، مینی بوس برقی ، اتوبوس برقی و مینی بوس را دارد و برای یکهزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

161551 - رونمایی از نخستین مینی بوس اتوماتیک کشور در سمنان | یک
نیروگاه خورشیدی افتتاح شد

بازدید از خودروسازی فردا

علی آبادی وزیر صمت همچنین از شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا بازدید کرد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به زیربنای حدود ۲۸ هزار متر مربع در شهرک صنعتی شهرستان سمنان واقع است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه یکصد هزار دستگاه خودروی سواری را دارد که زمینه اشتغال حدود ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است، تاکید کرد: این واحد تولیدی اولین تولید کننده خودروی سواری در سطح استان و تنها تولید کننده خودروی پژو پارس دوگانه سوز در کشور است و در حال حاضر خودروهای sx۶ ، sx۵ ، B۵۱۱ و T۵ با برند فردا موتور را تولید می کند.

همچنین رونمایی از خودرو سوباM۴(HEV) هیبرید، محصول جدید خودروسازی فردا از دیگر برنامه های وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از کارخانه خودرو سازی فردا در سمنان بود. وزیر صمت بعد از این برنامه ها سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی