عمومی

آزادی خود را از صندوق ورودی ایمیل خود پس بگیرید

آزادی خود را از صندوق ورودی ایمیل خود پس بگیرید

این اواخر خیلی به آزادی فکر می کردم. آزادی واقعا چیست؟ از نظر زندگی شخصی و کاری شما یعنی؟ اگر آزادتر بودم، چه کاری می‌توانستم انجام دهم؟

در آخر هفته چهارم ژوئیه، به این فکر کردم که برخی از پیشینیان ما–بن فرانکلین، سوزان بی. آنتونی، و فردریک داگلاس– موفق شد. اگر مجبور بودند در رسانه های اجتماعی پست بگذارند یا با کارداشیان؟

گاهی اوقات احساس می شود که در زیر بهمنی از اطلاعات خفه می شویم که در آن همه چیز، همه جا مهم است. زمان. در آخر هفته چهارم ژوئیه، تصمیم گرفتم استقلال خود را از حساب‌های ایمیل متعدد، اشتراک‌های ایمیل انبوه، و اعلان‌های متعدد اعلام کنم.

حساب‌های ایمیل متعدد خود را کاهش دهید.

اگر نیمی از روز خود را صرف چندین حساب ایمیل می‌کنید، نمی‌توانید آزاد باشید.

درباره آن فکر کنید. چند اکانت ایمیل دارید؟ آیا هنوز آن حساب قدیمی AOL یا Hotmail را دارید؟ در مورد آن اکانت رایگان اپل که به همه داده اند چطور؟ یا آن چند اکانت جیمیل که به دلایلی ایجاد کردید؟

شرط می بندم که حداقل پنج تا دارید. درست است. مضحک به نظر می رسد، و با خودتان صادق باشید، احتمالاً یکی را فراموش کرده اید.

باید آنها را یادداشت کنید. و در کنار هر کدام، چرا باید آن حساب را نگه دارید.

در گذشته، به نظر می رسید ایده خوبی برای داشتن چندین حساب فضای ذخیره‌سازی محدود بود و حساب‌های مختلف حقوق دسترسی متفاوتی داشتند. همه آنها را مجانی می دادند. مدارس، وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها.

ناگهان هفت حساب داشتم که مرتب چک می‌کردم. این احتمالاً حتی به یک رکورد هم نزدیک نیست. اگرچه، اتلاف وقت بسیار زیادی بود.

همانطور که داشتم این مسیر فکری را می گذراندم، این اتفاق افتاد. برای من، تقریباً مانند یک سؤال TED Talk، “چه می‌شود اگر…” و فکر کردم، “چه می‌شود اگر فقط دو حساب ایمیل داشته باشم؟ یکی برای همه امور تجاری. یکی برای هر چیز شخصی. و این تنها دو حساب است. ممکن است. این کار؟

بلافاصله، ترس به وجود آمد. اگر آن حساب ها را حذف کنم، ممکن است از دست بدهم چیزی مهم یکی می نوشت و به من نمی رسید. یا شاید نتوانم در جایی وارد شوم.

وقتی ترس از دست دادن از بین رفت، من دو حساب ایمیل را برای حفظ و مرتبط کردن با همه حساب‌هایم انتخاب کردم. سخت نبود فقط در طول سه روز آخر هفته کمی طول کشید.

اشتراک‌های ایمیل خود را به موارد ضروری جمع کنید

چه مقدار از وقت آزاد خود را هر روز صرف حذف ایمیل می کنید؟ آیا می توان از آن در جای دیگری استفاده کرد؟

چند اشتراک ایمیل دارید؟ پنج؟ ۱۰؟ ۵۰؟ ایمیل های بی پایان یکی پس از دیگری انباشته می شوند. هفته به هفته. مسافرت رفتن. حراجی. مشاوره. فکر می کنید روزی ممکن است این اطلاعات مفید باشد، بنابراین اشتراک خود را لغو نکنید. سپس هر روز ۵ تا ۲۰ ایمیلی که به آن نیاز ندارید را حذف می کنید.

۱۳۰ اشتراک هفتگی و ماهانه داشتم.

من اشتراک‌هایم را به سه خبرنامه کاهش دادم که همیشه از آنها ارزش دریافت می‌کنم: یکی از جیمز کلیر (نویسنده رکورددار و پرفروش عادات اتمیAtomic Habits)، یکی از مارک راندولف (مبدع و خالق نتفلیکس)، و دیگری از گای کاوازاکی (اوایل اپل، کانوا، موج‌سوار، میزبان پادکست و مبشر رسانه‌های اجتماعی).

اکنون وقتی صندوق ورودی ایمیلم (شخصی یا تجاری) را باز می کنم، ۷۵ درصد از آن را خرج نمی کنم وقت من برای حذف ایمیل‌هایی است که به آن نیازی ندارم و هرگز نمی‌خوانم.

اعلان‌ها را خاموش کنید

در نهایت، از اعلان‌های رایانه و تلفن خود آزاد شوید.

آنها زندگی من را تسخیر کرده بودند. صداها، اعداد قرمز، پاپ آپ ها. آنها همیشه مرا از چیزی که از آن لذت می بردم دور می کردند. من یا آنها را رد می کردم یا حتی بدتر از آن، آنها را بررسی می کردم. و نه فقط برای ایمیل — متن‌ها و رسانه‌های اجتماعی.

بنابراین اعلان‌ها را خاموش کردم کامپیوتر و گوشی من اکنون من از زندگی خود دور نمی شوم و وارد ایمیل (یا متن) خود نمی شوم، مگر اینکه انتخاب کنم به آنجا بروم.

نتیجه: احساس سبک‌تر، آزادتر و فضای بالای سرم پاک‌تر می‌کنم. آهههه … نفس بکش.

و اکنون این آزادی را دارم که روی آنچه در زندگی شخصی ام مهم است تمرکز کنم. و زندگی تجاری من.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان .com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی