عمومی

13 سال پیش، ایلان ماسک زمانی که این میلیاردر موافقت کرد هر دلیلی که تسلا شکست می خورد فهرست شده است. پس چرا ماسک؟ احساس می کنید ارزش “در هر حال تلاش” را داشت؟

۱۳ سال پیش، ایلان ماسک زمانی که این میلیاردر موافقت کرد
هر دلیلی که تسلا شکست می خورد فهرست شده است. پس چرا ماسک؟
احساس می کنید ارزش “در هر حال تلاش” را داشت؟

با نگاهی به مسیرهای کارآفرینان کارآمد و به راحتی می‌توان فکر کرد که می‌توانستید موفقیت آنها را پیش‌بینی کنید: استیو جابز. جف بزوس . سارا بلیکلی. با بهره مندی از آینده نگری، نتایج اپل، آمازون و اسپانکس اجتناب ناپذیر به نظر می رسید.

پیش‌بینی دقیق موفقیت در شروع یک سفر کارآفرینی بسیار سخت تر است.

نمونه اصلی؟ چارلی مانگر و تسلا.

اگر آشنایی ندارید، مانگر وارن بافت شریک تجاری قدیمی و نایب رئیس برکشایر هاتاوی. برای کسانی که دوست دارند امتیاز خود را حفظ کنند، مانگر در حال حاضر تقریباً ۲٫۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

بنابراین، او چیز کمی درباره انتخاب می داند. برندگان.

اما همیشه حق با او نیست. به گفته ایلان ماسک، در سال ۲۰۰۹، مانگر زمان قابل توجهی را صرف گفتن یک میز پر از مردم – از جمله ماسک – تمام راه های شکست تسلا کرد.

امروز اما؟ سهام تسلا هفته گذشته معاملات خود را با قیمت ۹۸۵ دلار به ازای هر سهم بسته شد – به این معنی که ۱۷۰۰ دلاری که ممکن است برای خرید ۱۰۰ سهم با قیمت IPO هزینه کرده باشید اکنون ۹۸۵۰۰ دلار ارزش دارد.

یک قضاوت نادرست مانگر به آن اعتراف می‌کند، البته اگر به نوعی تعریف و تمجید باشد.

طبق گفته Munger،

بسیار توانا است، اما فکر می کند حتی از خودش هم قادرتر است و این به او کمک کرده است. هرگز مردی را دست کم نگیرید که خود را دست کم می گیرد… برخی از موفقیت های افراطی از جانب افرادی حاصل می شود که کارهای بسیار افراطی را امتحان می کنند زیرا اعتماد به نفس بیش از حد دارند. و وقتی موفق شدند، خب، ایلان ماسک را می‌بینید.

که ما را به دو چیز هدایت می‌کند.

بازده Outsize فقط شامل پول نیست

با راه اندازی تسلا، ماسک به وضوح امیدوار بود از یک فرصت مالی استفاده کند. یافتن و استخراج هیدروکربن ها به طور فزاینده ای گران می شود. خودروهای هیبریدی، خودروهای الکتریکی — آنها آینده هستند.

و بازار خودرو بازار بزرگی است.

اما ماسک نیز به وضوح به یافتن راه هایی برای کاهش نیاز به منابع تجدید ناپذیر معتقد است. بهره برداری و استفاده از منابع تجدیدپذیر ارزان و کارآمد.

برای ماسک، بازدهی بالقوه، هم مالی و هم محیطی، بر همه منفی‌ها برتری داشت — همه دلایلی که احتمالاً تسلا می‌میرد – – قبل از اینکه مانگر به آنها اشاره کند او خیلی خوب می دانست.

ماسک احساس کرد بازده احتمالی آنقدر زیاد است که خطر شکست در چنین مقیاس بزرگی ارزشش را دارد. (در واقع، اوایل، او به تسلا ۱۰ درصد شانس زنده ماندن.)

Munger؟ او احساس می کرد ماسک بیش از حد اعتماد به نفس دارد.

که نقطه شماره دو است.

وقتی باور منطقی و غیرمنطقی است

موفقیت با باور شروع می شود. باور داشته باشید که به اندازه کافی باهوش هستید. به اندازه کافی اختصاص داده شده است. به اندازه کافی سازگار است. مایل به کار سخت، غلبه بر چالش‌ها، استقامت در مواجهه با ناملایمات.

و مایل به دیدن بازخورد افراد دیگر به عنوان اطلاعات باشید. : اطلاعاتی که می توانید برای تصمیم گیری درست برای خود استفاده کنید. ماسک به مانگر گوش داد، او با تحلیل او موافقت کرد. او فکر نمی‌کرد که مانگر اشتباه می‌کرد.

اما او همچنان جلو می‌رفت.

ماسک می دانست که باتری ها خیلی سنگین هستند و عمر کافی ندارند. او تصمیم گرفت می تواند سبک تر و بادوام تر طراحی کند. او می‌دانست که ساختن یک شرکت خودروسازی – تا آنجایی که می‌توانید راه‌اندازی کنید، یک کسب‌وکار سرمایه‌بر – بسیار دشوار است. او می‌دانست که پذیرش گسترده مصرف‌کننده، به ویژه در اوایل، بسیار دشوار خواهد بود. او می‌دانست که لبه پیشرو اغلب لبه خونریزی است.

او هم منطقی و هم غیرمنطقی بود. او داده‌ها، چالش‌ها، واقعیت‌ها را می‌دانست — و معتقد بود که می‌تواند تیمی بسازد که بتواند آن واقعیت‌ها را تغییر دهد.

گوش دهید. به مخالفان آنها ممکن است اطلاعاتی را ارائه دهند که شما نداشتید. آن‌ها ممکن است چالش‌هایی را که شما پیش‌بینی نکرده‌اید، کشف کنند.

و سپس تصمیم بگیرید که آیا به خود ایمان دارید یا خیر.

به‌ویژه زمانی که موفقیت، به هر روشی که برای تعریف موفقیت انتخاب می‌کنید، ارزش آن چیزی است که دیگران ممکن است آن را خطری غیرقابل قبول بدانند.

چون مانگر در این مورد حق داشت: هرگز نباید افرادی را که خود را دست کم می گیرند، دست کم بگیرید.

به خصوص وقتی آن شخص شما هستید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی